Coma nastoupí do závěrečné etapy s dvouhodinovým náskokem
vydáno 17. 1. 2014, text hell, foto M.Maragni, KTM Images
Tak už ani Marc Coma není bez penalizace, po včerejší jedenácté etapě totiž musel vyměnit u své KTM motor, a tak mu bylo připsáno 15 minut. Ani to však nic nezměnilo na průběžném pořadí, jen se jeho náskok snížil před startem dnešní dvanácté předposlední etapy na 37,36 minuty před druhým Joanem Barredou, ovšem ten své postavení po technických problémech ve 12. etapě neudržel.
Do předposlední etapy s cílem u Pacifiku ve městě La Serena vyrazilo 79 motocyklistů a 15 čtyřkolek. La Serena se už několikrát stala etapovou stanicí a v roce 2007 se zde pořádala Mezinárodní šestidenní. Ovšem po skončení 349 km dlouhé speciálky v dalším známém pouštním městě Copiapó čekalo na jezdce ještě dalších 350 km přejezdu do tohoto cílového města.
Jako první se ráno v El Salvadoru postavil na start včera druhý Cyril Despres, který se po Comově diskvalifikaci stal oficiálním etapovým vítězem. Coma v etapových výsledcích klesnul až za Svitka a Jakeše, kteří se tak posunuli o jedno místo dopředu na sedmou a devátou pozici. Coma obsadil po úpravě výsledků desátou příčku.
Na WP1 dvanácté etapy byl Svitko zaznamenán s druhým časem a Jakeš jel pátý. David Pabiška byl v té chvíli dvanáctý. Jenže už na WP2 se ukázala Svitkova ztráta a propad až na jednadvacátou pozici.
Se zlomeninou klíční kosti se rozhodl až do cíle dojet Francouz David Casteu a vedl si skvěle, po devadesáti kilometrech ztrácel na devátém místě jen 3,46 minuty na vedoucího Despreseho.
Technické problémy zdržely do té doby druhého v průběžném pořadí, Joana Barredu. Problémy s řízením ho opakovaně zastavovaly a neobjevoval se ani v on-line časomíře. Casteu se stále držel v první desítce a Svitko se pomalu tlačil zpátky dopředu. Na WP9 vedl Despres o dvě minuty před Comou, Jakeš byl sedmý, Casteu devátý, Svitko třináctý a Pabiška dvaadvacátý. To už do cíle zbývalo posledních cca 25 kilometrů.
V etapě zvítězil Cyril Despres a o 2,17 minuty stáhnul náskok druhého Marca Comy. To však pro něj nic neřeší, i když si v průběžném pořadí nakonec polepšil až na čtvrté místo. Jakeš skončil v etapě devátý a je průběžně stále jedenáctý, Svitko už ze třináctého místa výš neposkočil a zůstal průběžně devátý. Pabiška si pohoršil v poslední části eapy na třicátou pozici a průběžně se vyplnilo, o čem jsme včera psali. Přeskočila ho v etapě dvanáctá Laia Sanz a Pabiška je před závěrečnou etapou průběžně osmnáctý. Jen tři a půl minuty je před ním Chilan Rodriguez, který ho dnes také překonal.
Čekalo se, zda se Barredovi přeci jen podaří dokončit nějakým způsobem etapu, nebo odpadne těsně před koncem soutěže. Podle zpráv z probíhající speciálky se velice pomalu pohyboval směrem k cíli s ulomenou hlavou řízení, což ho bude určitě omezovat i na dalších dlouhých 350 kilometrech spojovačky. Do cíle přijel se ztrátou 2:29,35a to ho stálo průběžnou stříbrnou příčku. Do zítřejší etapy nastoupí až jako sedmý v motocyklové kategorii, na první místo nyní ztrácí víc než tři hodiny. Marc Coma tak nečekaně získal obrovský náskok, před průběžně druhým krajanem Viladomsem vede o téměř dvě hodiny.
Dakar 2014
Motocykly, 12. etapa: 1. Despres (F, Yamaha) 03:58,18, 2. Coma (E, KTM) +02,17, 3. Pain (F, Yamaha) +05,53, 4. Rodrigues (P, Honda) +07,21, 5. Viladoms (E, KTM) +09,10, 6. Gouet (RCH, Honda) +09,52… 9. Jakeš (SK, KTM) +12,04, 13. Svitko (SK, KTM) +23,30, 30. Pabiška (KTM) +54,22
Průběžně: 1. Coma 52:40,16, 2. Viladoms +01:59,49, 3. Pain +02:10,16, 4. Despres +02:14,01, 5. Rodrigues +02:20,39, 6. Przygonski (PL, KTM) + 02:37,23, 7. Barreda Bort +03:04,54… 9. Svitko +03:52,45, 11. Jakeš +04:22,23, 18. Pabiška +08:14,08
Další iČMN články
-
Obdivuhodný výkon Jakuba Kornfeila ve Velké ceně Nizozemí
Ve Velké ceně Nizozemí předvedl Jakub Kornfeil obdivuhodný výkon, za který byl nakonec odměněn pódiovým umístěním. Jenže ve hře bylo mnohem víc...
-
Filip Salač: "Dnes to byl nejlepší den z celé sezóny"
Filip Salač má za sebou nejlepší závod sezóny. V dnešním závodě Moto3 v holandském Assenu si připsal body za 14. místo, navíc byl stále v kontaktu s vedoucí skupinou a zajel čtvrtý nejlepší čas na kolo...
-
Velká cena Velké Británie prostě uplavala
GP Velké Británie v Silverstonu se nejela, motokrosař Petr Polák je třetím juniorem na světě a titul v USA obhájil Eli Tomac...
Články na MotoLife
-
Motorbike 6/2022
122 stran, 12 strojů v testech, od stopětadvacítky po
dvanáctistovku, sportovní reportáže od road racingu po speedway. Tak by se dalo
jednou větou stručně shrnout červnové vydání Motorbike. Najdete v něm ale
samozřejmě mnohem víc.
Testy
Triumph Speed Triple 1200 RR
Triumph dvanáctistovkou v novém Speed Triplu výkonově
dotáhl přímou konkurenci. Představení klonu RR s polokapotou á la
sedm...
-
Motorbike 5/2022
Většina motocyklových značek uvolnila pro testování své
letošní novinky a tak už naplno jezdíme a zjišťujeme, co nám která z nich
nabízí. V květnovém Motorbike si tak můžete mimo jiné přečíst test do poslední
chvíle přísně utajovaného, zbrusu nového H-D Nightstera, kterého jsme měli
možnost vyzkoušet ve španělských horách, dále na vás čeká „lidský“
Streetfighter V2 či cestovní Honda NT1100. A to n...
-
Motorbike 4/2022
Zavřete oči a poslouchejte. Slyšíte to? No
jasně, venku jsou slyšet první zvuky jara a spíše než štěbetání ptáčků oceníme
my, motorkáři, zvuky linoucí se z koncovek výfuků. V redakci nejsme výjimkou, i
na nás „leze jaro“, a tak jsme pro vás do dubnového čísla stihli otestovat
několik novinek ze světa motocyklů a motocyklového vybavení. Porovnali jsme
zajímavé stroje ve třídě naháčů se středním obj...
-
Motorbike 3/2022
Motosalon, pomyslný „otevírák“ každé nové sezóny se ani
letos bohužel nekoná, ovšem jedna jistota zůstává každý rok – v březnu vychází
Motorbike č. 3. Tentokrát jsme si pro vás připravili mimo jiné nejen test žhavé
novinky CFMOTO 700CL-X Sport, ale hlavně obsáhlý srovnávací test současných
špičkových hypernakedů. Jako obvykle nechybí ani aktuální reportáže z
motosportu, Techmánie atd. Prostě 120 s...
-
Šeri testuje - Ducati Monster 1100 EVO – Dlouhodobý test
Rudá kráska jménem Ducati Monster 1100 EVO už mi více než rok dělá milou společnost, a tak jsem se rozhodl, že je ten správný čas podělit se s Vámi o můj celkový dojem a zhodnocení. Pokud se hned na úvod ptáte, co od motorky můžete očekávat, tak vás mohu ujistit, že s touto dračicí se rozhodne nudit nebudete!Pocity ze sedlaPro vyjádření pocitů, které se dají v jejím sedle zažít, jsem si vybral tra...