Bitva o královský titul pokračuje
vydáno 27. 9. 2015, text hell, foto MotoGP
Na aragonské GP se z našich jezdců na body nakonec během posledního kola dostal třináctým místem jen Kuba Kornfeil. Karel Hanika, který měl k bodované příčce nejblíže, skončil předčasně pádem. V královské MotoGP zvítězil Lorenzo před Pedrosou a Rossim.
Ve třídě Moto3 si svou třetí životní pole position vyjel Ital Enea Bastianini, do první řady se postavil společně s Portugalcem Oliveirou a vedoucím jezdcem MS Britem Danny Kentem. Kornfeil stál na startu na 12. pozici, Hanika byl hned za ním, třináctý.
Nejlépe odstartoval Oliveira s Bastianinim, Hanika se držel dvanáctý, ale Kornfeil se propadl až na nebodovanou dvacátou příčku.
Brzy se vytvořila s malým náskokem osmičlenná skupina, která se časem rozšířila na deset jezdců. Hanika tedy zůstal ve druhé skupině, nejlépe byl desátý, ale po bojích se pohyboval nejčastěji mezi dvanáctým a patnáctým místem. Chvíli jel i šestnáctý, a těsně před svým bolestivě vypadajícím pádem až jednadvacátý.
Na čele se během závodu vystřídal Oliveira, Bastianini, Antonelli, Kent, Fenati a Binder. Nejčastěji se na první pozici objevoval Miguel Oliveira. Jakub Kornfeil se stále pohyboval kolem dvacátého místa.
O konečném výsledku se rozhodovalo až v samotném závěru. Nejprve sedm kol před cílem upadl Karel Hanika, v posledním kole se navzájem sundali Bastianini s Binderem a kousek před cílem upadl i v té chvíli třetí Danny Kent. Právě tyhle pády pomohly Kornfeilovi postoupit na třinácté místo.
Zvítězil Miguel Oliveira před Španělem Jorge Navarrem a Italem Romanem Fenatim.
Moto2
Z pole position startoval úřadující mistr světa Tito Rabat. Závod byl ale brzy zastaven červenou vlajkou a po zdržení se startovalo znovu ve zkráceném závodu na 14 kol. Závod zastavila havárie Xaviera Simeona s Dominquem Aegerterem, po níž musel být Švýcar Aegerter odvezen na ošetření do nemocnice uvnitř areálu okruhu.
Po novém startu vystřídal na první pozici Esteve Rabata Alex Rins, ale Rabat ho po několika kolech opět předjel. Vedoucí jezdec šampionátu Francouz Johann Zarco se propadl až na sedmé, později šesté místo. Výborně si vedl také Sam Lowes, který se po většinu závodu držel na bronzové příčce. Naopak, pádem skončil např. Alex Márquez.
Vedoucí dvojice Rabat s Rinsem se od svých soupeřů odpoutala a sváděla bitvu už jen mezi sebou. Navrch měl ale stále Rabat. Už šlo jen o závod v jejich režii. Třetí Lowes ztrácel kolem tří sekund, za ním byla znovu mezera, pak následoval Němec Folger. Pátý Švýcar Thomas Lüthi ztrácel dalších více než sedm sekund. Teprve potom bojoval o šesté místo Johann Zarco, ale neměl ho zdaleka jisté. Uhájil ho, ale titul ještě nepotvrdil.
Rabat stále držel první pozici, Rins na něj zaútočil až v průběhu posledního kola a nakonec Rabata na chvíli dokonce překonal. Rabat ale útok rychle vrátil a první místo udržel.
MotoGP
Marc Márquez si zajistil pole position následován Jorge Lorezem a Andreou Iannonem. Valentino Rossi v posledním kvalifikačním kole postoupil na šesté místo, tedy alespoň do druhé startovní řady. Chvilku předtím to vypadalo, že se na startu postaví jen do řady čtvrté.
Karel Abraham svůj stín nepřekročil, při jeho zdravotním stavu to snad ani není možné, a zamířil na startu na třiadvacátou příčku z pětadvaceti startujících jezdců.
Připomeňme si, že před rokem tu v mokrém závodě zvítězil Lorenzo, Márquez upadl a byl až třináctý a Rossi po havárii v dešti nedojel.
Letos bylo Lorenzovo vítězství jasné od prvních metrů. Tradičně nejlépe odstartoval, pak sváděl chvíli bitvu s Márquezem, kterého ale vyřadil pád. Rossi začínal šestý a postupně se dostával dopředu. Po předjetí Iannoneho byl už třetí a do konce závodu pronásledoval druhého Daniho Pedrosu. Bylo vidět, že jede víc na jistotu, než aby chtěl honit prvního Lorenza. V posledních kolech předvedl velkou bitvu právě s Pedrosou. Poprvé na svého španělského soupeře zaútočil čtyři kola před koncem, pak ještě třikrát. V posledním kole šel počtvrté na druhé místo a už to skoro vypadalo, že tohle pořadí vydrží. Nevydrželo, Pedrosa se nedal a Rossi znovu klesnul na bronzovou příčku. Ještě jednou to Rossi zkusil po menší Pedrosově chybičce, ale nakonec se raději smířil s vrabcem v hrsti v podobě třetího místa. Holub na střeše na stříbrném stupínku by při Pedrosově nasazení byl příliš nebezpečný.
Po Aragonu je rozdíl v průběžném pořadí mezi vedoucím Rossim a druhým Lorenzem 14 bodů. Před námi jsou ještě čtyři závody.
Karel Abraham závod nedokončil, ze dvaadvacátého místa byl nucen zajet do boxů a se zraněnou nohou jen těžce slézal ze své Hondy.
Moto GP
Motorland Aragón (E)
Moto3: 1. Oliveira (P, KTM), 2. Navaro (E, Honda), 3. Fenati (I, KTM), 4. Vazquez (E, Honda), 5. Oettl (D, KTM), 6. Antonelli (I, Honda)… 13. Kornfeil (KTM)
Průběžně: 1. Kent (GB) 234, 2. Bastianini (I, oba Honda) 179, 3. Oliveira 159, 4. Fenati 155, 5. Antonelli 136, 6. Vazquez 129… 16. Kornfeil 49, 17. Hanika (KTM) 33
Moto2: 1. Rabat (E), 2. Rins (E, oba Kalex), 3. Lowes (GB, Speed Up), 4. Folger (D), 5. Lüthi (CH), 6. Zarco (F, všichni Kalex)
Průběžně: 1. Zarco 284, 2. Rabat 206, 3. Rins 184, 4. Lowes 144, 5. Lüthi 142, 6. Folger 125
MotoGP: 1. Lorenzo (E, Yamaha), 2. Pedrosa (E, Honda), 3. Rossi (I, Yamaha), 4. Iannone (I), 5. Dovizioso (I, oba Ducati), 6. A. Espargaró (E, Suzuki)
Průběžně: 1. Rossi 263, 2. Lorenzo 249, 3. M. Márquez (E, Honda)184, 4. Iannone 172, 5. Smith (GB, Yamaha) 143, 6. Dovizioso 139
Další iČMN články
-
Obdivuhodný výkon Jakuba Kornfeila ve Velké ceně Nizozemí
Ve Velké ceně Nizozemí předvedl Jakub Kornfeil obdivuhodný výkon, za který byl nakonec odměněn pódiovým umístěním. Jenže ve hře bylo mnohem víc...
-
Filip Salač: "Dnes to byl nejlepší den z celé sezóny"
Filip Salač má za sebou nejlepší závod sezóny. V dnešním závodě Moto3 v holandském Assenu si připsal body za 14. místo, navíc byl stále v kontaktu s vedoucí skupinou a zajel čtvrtý nejlepší čas na kolo...
-
Velká cena Velké Británie prostě uplavala
GP Velké Británie v Silverstonu se nejela, motokrosař Petr Polák je třetím juniorem na světě a titul v USA obhájil Eli Tomac...
Články na MotoLife
-
Motorbike 12/2023
Zima se dostavila bleskurychle
a hádáme, že teď už drtivá většina z nás motorky konečně uklidila do garáží –
na sněhu a v mrazu to už vážně není o radosti, ale spíš o přežití. A abyste se,
než sníh roztaje (což v našich končinách netrvá naštěstí nijak dlouho)
nenudili, máme pro vás poslední letošní vydání Motorbike. Co v něm najdete
naleznete níže, takže přejeme hezké počtení a samozřejmě i krásné...
-
Masarykův okruh poprvé hostil enduro závody. Úspěšnou premiéru si nenechalo ujít 260 jezdců
Brno
– Na Automotodromu Brno se nepřestalo závodit ani s koncem hlavní okruhové
sezóny. Uplynulý víkend patřil Enduro sprintu, který pořádá Českomoravská
asociace motocyklového sportu. Terénní premiéru na Masarykově okruhu si
nenechalo ujít 260 jezdců.
Ačkoliv
se samotný závod odehrával na plochách mimo dráhu, do prvního kola jezdci vyrazili
symbolicky přímo ze startovního roštu. „Z kal...
-
Motorbike 11/2023
Čas letí jak Alvarova Ducati a tak tu máme další, letos již
předposlední vydání Motorbike. Na jeho stránkách najdete nejen naše testy jedno
i dvoustopých strojů, ale i informace z motosportu, techniky atd...prostě jsme
do něj vybrali všechno, co je v současnosti ve světě motorek aktuální a
zajímavé. A my věříme, že se vám tenhle náš výběr bude líbit!
Testy
Ducati Streetfighter V2 vs. V4 S
Až moc č...
-
Motorbike 10/2023
Na jaře jsme byli smutní, že ta
pořádná motorkářská sezóna ne a ne začít, ovšem podzim nám to, tedy alespoň
zatím, bohatě vynahrazuje. Na to, že už je říjen, je počasí doslova excelentní
a určitě letos ještě pár set kilometrů najedeme. Někteří z nás možná i pár
tisíc. Dny se ovšem již rapidně zkrátily
a abyste se po večerech nenudili, je tu nové vydání Motorbike, plné testů,
sportu, reportáží...
-
Motorbike 9/2023
Prázdniny nám skončily a je tu nové vydání Motorbike. A
aby stálo za to, nemohli jsme se během těch prázdnin flákat. Takže jsme pilně
testovali motocykly, skútry i čtyřkolky, jezdili po různých akcích a závodech (a že jich bylo),
prostě jsme si léto v sedlech motorek užili naplno a se vším všudy. No, ono to
jinak v redakci motočasáku ani nejde...nebo možná jde, ale my to holt máme rádi
takhl...