Aoyama o elektronice v MotoGP

vydáno 17. 3. 2010, text Jiří Nykodým, foto Honda

Hiroshi Aoyama má stále problémy s elektronikou, která mu zasahuje do řízení motocyklu.

Úřadující mistr světa v kubatuře dvěstěpadesátek a zároveň jezdec nově vzniklého týmu Interwetten Honda MotoGP Japonec Hiroshi Aoyama vyjádřil nespokojenost s vlivem elektroniky na jízdu s jeho speciálem Honda RC212V. Hiroshi prý bude právě s elektronikou bojovat nejvíce ve své premiérové sezoně MotoGP. Tento nadaný japonský závodník překvapil už během minulých testů v Sepangu, kde zajel celkově devátý nejrychlejší čas a byl velmi blízko časům továrních jezdců Dani Pedrosy a Andrea Doviziosa. Před zahájením testování v Kataru poskytl krátký rozhovor.
 
„Vím, že mi ta elektronika může hodně pomoci, ale někdy bych ji tam nejradši vůbec neměl. Někdy až příliš zasahuje do řízení motorky. Nemám rád, když akceleruji a cítím, jak mi elektronika narušuje jízdu, když zapne kontrola trakce. Já osobně mám pocit, že můžu zatáčku projet mnohem lépe, když si pomůžu akceleračním smykem. Tohle ale bohužel s kontrolou trakce dělat nemohu, protože se neustále snaží mi zvyšovat grip. Na druhou stranu, někdy se to hodí. Když jedu do zatáčky a brzdím, ta je kontrola trakce užitečná, protože motor má obrovskou brzdnou sílu a není zrovna jednoduché to ohlídat. Myslím si, že správné porozumění elektronice je jeden z největších klíčů k úspěchu v MotoGP. Musím rozumět, kde a kdy potřebuji tu kontrolu,“ řekl Hiroshi Aoyama.


Další iČMN články

  • Obdivuhodný výkon Jakuba Kornfeila ve Velké ceně Nizozemí
  • Filip Salač: "Dnes to byl nejlepší den z celé sezóny"
  • Velká cena Velké Británie prostě uplavala

Články na MotoLife

  • Motorbike 5/2024
  • Motorbike 4/2024
  • Motorbike 3/2024
  • Motorbike 1-2/2024
  • Motorbike Katalog motocyklů, skútrů a čtyřkolek 2024

Příspěvky motorkářů

Moto.cz
14. února
Silniční závody motocyklů v Československu v roce 1957 - Kompletní výsledky a popis sezóny na webu 🥰 ❤️ 🏍
Všechny příspěvky ...