Abraham v závodě dvanáctý

vydáno 17. 7. 2011, text TZ, foto karelabraham.com

Dvanácté místo obsadil Karel Abraham v napínavém závodě na okruhu Sachsenring, kterým vyvrcholila Velká cena Německa.

Karel Abraham startoval po dvou pádech ve kvalifikaci až z třináctého místa. Po startu se propadl až na předposlední šestnáctou pozici, poté co vyjel z trati Hector Barbera, posunul se na patnácté místo.

Pak ovšem zahájil stíhací jízdu a postupně se propracovával startovním polem. V sedmém kole předjel Toniho Elíase a zanedlouho se dostal i před Hiroshiho Aoyamu. Poté začal český závodník stahovat náskok dvojice Randy de Puniet – Cal Crutchlow. Oba jezdce pak předjel jediným manévrem. „Crutchlow udělal chybu, takže se mi podařilo je oba po vnitřní straně předjet,“ popsal Abraham výborný manévr, díky kterému se posunul na jedenácté místo.

Na českého závodníka se však už v tu chvíli dotáhl Hector Barberá a čtyři kola před koncem Abrahama ve vedení skupiny vystřídal. V souboji se španělským jezdcem Abraham zaostal o 0,204 vteřiny a do cíle dojel na dvanáctém místě. „V posledním kole jsem se držel za Hectorem Barberou a chtěl jsem ho předjet, což se mi podařilo. V zatáčce, ve které jsem včera spadl a měl jsem tudíž strach do ní najet tak rychle jako on, mě však předjel zpět,“ nastínil Karel Abraham.

„Na to, jaké jsme měli problémy, jsem s výsledkem spokojený,“ připomněl český závodník dva sobotní pády v kvalifikaci. Mechanici až do noci pracovali na obou Abrahamových Ducati a nastavení měnili ještě v ranním warm-upu. „Na nastavení motocyklu jsem si tak zvykal teprve během závodu, proto jsem postupně zrychloval,“ podotkl Karel Abraham, jenž svůj nejrychlejší čas 1:22,897 zajel ve 23 z 30 kol.

S jedenačtyřiceti body patří Abrahamovi v průběžném pořadí mistrovství světa silničních motocyklu dvanácté místo.

Tým Cardion AB Motoracing nyní odcestuje do zámoří, kde se již o příštím víkendu uskuteční Velká cena USA. Jede se na proslulém okruhu Laguna Seca a pro Abrahama to bude jeho premiérová jízda na této trati. Velká cena USA je totiž vypsána jen pro královskou kubaturu MotoGP, nižší kubatury mají nyní čtyřtýdenní volno. „Od jiných jezdců jsem slyšel, že je na trati hodně těžké závodit. Nicméně jsem se byl v Monterey několikrát podívat a musím říct, že se mi trať líbí, takže se na Velkou cenu USA těším,“ dodal Karel Abraham. Ze Spojených států se tým přesune do Brna, kde se přesně za čtyři týdny koná Cardion AB Grand Prix České republiky.



Diskuze k článku


Další články z archivu

  • Obdivuhodný výkon Jakuba Kornfeila ve Velké ceně Nizozemí
  • Filip Salač: "Dnes to byl nejlepší den z celé sezóny"
  • Velká cena Velké Británie prostě uplavala

Nepřehlédni na MotoLife

  • Jak na baterie po zimě
  • Sdílené elektrické skútry BeRider brzy odstartují i v Brně
  • Motocyklem roku 2020 se stala Honda Africa Twin Adventure Sports
  • MOTOSALON 2020 - první fotky z výstavy
  • Motorbike 3/2020

Vítejte na MotoLife

Hledáme motorkáře, kteří nám pomohou dostat MotoLife na špičku!

MotoLife je nový sociální motorkářský web, na kterém se můžeš podílet i ty!

Na MotoLife patří reklamní prostor všem, kteří jeho obsah tvoří.

Podmínkou účasti na projektu MotoLife je dodržování pravidel tohoto webu.

Pojďme společně do toho...

  1. Přihlas se, založ si svůj profil.
  2. Pochlub se svýma motorkama, přidej fotky z cest.
  3. Přidávej příspěvky, články, názory, blogy, fotky nebo stránky.
  4. Získávej fanoušky, rozšiřuj okruh přátel, komunikuj s dalšími motorkáři.
  5. Sděl tvůrcům MotoLife jak web zlepšit.

Pravidla webu

  • Obsah webu může tvořit kdokoliv, kdo chce být jeho součástí a respektuje pravidla.
  • Veškeré příspěvky, články a fotky smějí být pouze o motorkách a dění okolo motorek.
  • Reklamní prostor patří těm, kteří zde publikují, a slouží i jako odměna za publikovaný obsah.
  • Jednotlivé MotoLife stránky jsou plně v režiji jejich zakladatelů a správců, a provozovatel webu nenese zodpovědnost za obsah.
  • MotoLife stránky, články, příspěvky i fotografie mohou být privátního i komerčního charakteru.
  • MotoLife osobní profily jsou výhradně privátního charakteru a nemely by obsahovat komerční obsah!
  • Publikovaný obsah nesmí jakkoliv porušovat práva třetích stan nebo jiné osoby a jejich zájmy.
  • Obsah nesmí obsahovat vulgární slova, sexuální tématiku, nabídky půjček, hazard, politiku a pod.
  • Obsah nesmí ani obsahovat odkazy na stránky se zakázanou tématikou.
  • V případě porušování pravidel může být profil, stránka i příspěvky zablokovány nebo odstraněny.
  • Pravidla mohou být průběžně doplňována nebo měněna.

Pište na , nebo využijte chat na stránce MotoLife.

Nově na MotoLife