Abraham doplatil na problémy s motorem

vydáno 20. 6. 2010, text TZ, foto karelabraham.cz

Únik oleje z motoru motocyklu Karla Abrahama zavinil jeho pád v posledním kole.

Program Grand prix tentokrát zahájila třída Moto2, aby vzhledem k hodinovému časovému posunu na britských ostrovech vůči zbytku kontinentu mohla královská třída MotoGP odstartovat v tradiční době. Karel Abraham si v sobotní kvalifikaci zajistil čtvrtou řadu na startu a chtěl svůj letos zatím nejlepší výsledek využít i v nedělním závodě. Jenže v dopoledním warm upu přišly technické problémy. Oficiální motor Honda 600 při zařazené pětce a šestce se nechoval normálně a navíc opět přestala fungovat elektronika. Žádost o výměnu motoru nebyla ale akceptována. Geo Technology, která se stará o oficiální motory Honda 600, pouze vyměnila elektroniku. Karel tak na start nastupoval s vědomím, že je otázkou, zda vůbec do cíle dojede. V první polovině to přesto vypadalo dobře. Pak ale z motoru začal unikat olej, který stříkal na zadní kolo a Karel měl co dělat, aby se vůbec udržel na motocyklu. Přesto se pohyboval kolem sedmnácté pozice. Ještě v předposledním kole byl za Todem a Gadeou, ale na bod si už nesáhl. V esíčku dostal highsider, po něm tam zřejmě na olejové skvrně z jeho motoru skončili i Baldolini a Hernandez a ještě předtím Talmácsi. Při pádu si Karel bohužel naštípl loni operovanou navikulárku v zápěstí. Zda bude startovat za týden v Assenu, je nyní otázkou.   
 
Karel Abraham po závodě řekl: „Je to smůla, třetí nezaviněný pád v této sezoně. Přitom až do poloviny závodu to vypadalo celkem dobře. Jezdil jsem kolem sedmnáctého místa a držel se ve skupince, kde byl i vedoucí jezdec šampionátu Elías. Jenže pak mi začala klouzat noha na stupačce a špatně se mi řadilo. V té chvíli už unikal z motoru olej a stříkal na zadní kolo, které klouzalo hlavně v levých zatáčkách. Snažil jsem se dojet, ale v posledním kole jsem dostal highsider. Společně se mnou tam ale spadlo víc jezdců, zřejmě na oleji, který unikal z mého motoru. Talmácsi, který tam skončil na zemi o kolo dřív, se zlobil, ale my jsme na problémy s motorem po warm-upu upozornili. Motor je zaplombovaný, nic s tím udělat nemůžeme, jen požádat o výměnu. Tu nám ale odmítli. Přitom jsme motor po Silverstonu vraceli a dostaneme nový. Bohužel jsem si při pádu naštípl navikulárku v místě, kde ji mám ještě sešroubovanou z loňska. Po závodě jsem šel na vyšetření do mobilní kliniky doktora Costy a ten řekl, že to k operaci není a že uvidíme v příštím týdnu. Takže ze Silverstonu odjíždíme podle plánu rovnou do Assenu, ale jestli budu startovat příští sobotu, to se teprve uvidí.“


Další články z archivu

  • Obdivuhodný výkon Jakuba Kornfeila ve Velké ceně Nizozemí
  • Filip Salač: "Dnes to byl nejlepší den z celé sezóny"
  • Velká cena Velké Británie prostě uplavala

Nepřehlédni na MotoLife

  • Motorbike 5/2020
  • Bridgestone rozšiřuje portfolio o čtyři nové pneumatiky s vynikající adhezí a ovladatelností
  • Motorbike 4/2020
  • Jak na baterie po zimě
  • Sdílené elektrické skútry BeRider brzy odstartují i v Brně

Vítej na MotoLife❗️

Podílej se na tvorbě nového sociálního motorkářského webu!

Podmínkou je pouze respektování pravidel tohoto webu.

Začít můžeš už teď »
  1. Založ si jednoduše svůj osobní profil.
  2. Pochlub se na profilu svýma motorkama, přidej fotky z cest.
  3. Přidávej motorkářské příspěvky nebo odkazy na zajímavé motorkářské články.
  4. Publikuj články, názory, blogy, fotky....
  5. Vytvoř si prezentační stránku a ukaž motorkářům co děláš.
  6. Poraď vývojářům MotoLife jak web zlepšit.

Piš na nebo využij chat na stránce MotoLife.

Aktuálně na MotoLife

Příspěvky motorkářů

Bikes.cz
včera ve 22:33
     0   0
Pohodlné ojeté motorky od Honzy Karáska
Bikes.cz
včera v 17:57
     0   0
Top 5 nejrychlejších motorek
Bikes.cz
před 2 dny ve 23:08
     0   0
Nehoda motorkářky ve 190 km/h - chyběl tlumič řízení❗️
Magazín Motoroute
před 2 dny ve 22:35
     0   0
Novinka z dílny MaxTo s možností spárování s telefony, bluetooth sluchátky, GPS či hudebním přehrávačem.
Všechny příspěvky ...