Abaja pojede od Le Mans na FTR

vydáno 18. 5. 2010, text RZ, foto karelabraham.cz

Stejně jako tým Aspar, i brněnský AB Cardion motoracing se rozhodl odstoupit od podvozků RSV.

Důvodem změny značky motocyklu byla nespokojenost týmu Cardion AB s přístupem italské značky RSV k dalšímu vývoji stroje v nové třídě Moto2 s oficiálními motory Honda 600. Obrovskou vyrovnanost této kubatury znovu potvrdila kvalifikace na květnovou GP Španělska v Jerezu, kde se prvních dvacet jezdců vešlo do jedné sekundy. To samozřejmě vyžaduje nejen perfektní práci ze strany týmových mechaniků, ale především velkou pozornost dalšímu vývoji a to ze strany RSV od začátku chybělo. Stroj tak začal zaostávat za konkurencí. Brněnská stáj měla velké problémy s nastavením podvozku i s aerodynamikou. Jen pro srovnání, v Jerezu měl v závodě Španěl Debon, který jede na FTR, druhou nejvyšší maximální rychlost 247,9 km/h, Karel Abraham byl třetí od konce s výkonem 237,7 km/h. Proto byla ukončena spolupráce s RSV, od které odchází i španělský tým Aspara Martineze. 

Britská značka FTR má patnáctileté zkušenosti z úprav podvozků a stavby rámů pro přední světové výrobce a závodní týmy. S jejím rámem M210 jede mistrovství světa Moto2 Španěl Debon, který při úvodním podniku v Kataru dojel druhý a celkově je na pátém místě. Upravené stroje FTR používá i tým FIMMCO Speed up, za který startují Maďar Talmacsi a Ital Iannone. FTR se daří i ve španělském mistrovství třídy Moto2.

Šéf týmu Cardion AB Karel Abraham ke změně značky motocyklu poznamenal:
„Hlavním důvodem, proč jsme odešli od RSV, bylo, že nepokračoval vývoj motocyklu. Třída Moto2 je nová a o to víc jsme čekali neustálou práci na stroji a změny k lepšímu. Vše nové, co se na stroji udělalo, bylo ale výhradně dílem našich mechaniků. S motocyklem FTR Kája testoval už před začátkem sezony. Vypadalo to dobře, ale tehdy jsme se nedomluvili na ceně. Po závodu v Jerezu jsme od několika značek znovu dostali nabídku a nakonec jsme se s FTR už dohodli. Motocykl by měl být připraven na závod v Le Mans a já věřím, že to vyjde. Poslední slovo ale budou mít mechanici. Pokud by to nebylo možné, tak Kája na GP Francie pojede ještě s RSV a s FTR se představí při následujícím podniku mistrovství světa v italském Mugellu.“


Diskuze k článku


Další články z archivu

  • Obdivuhodný výkon Jakuba Kornfeila ve Velké ceně Nizozemí
  • Filip Salač: "Dnes to byl nejlepší den z celé sezóny"
  • Velká cena Velké Británie prostě uplavala

Nepřehlédni na MotoLife

  • Jak na baterie po zimě
  • Sdílené elektrické skútry BeRider brzy odstartují i v Brně
  • Motocyklem roku 2020 se stala Honda Africa Twin Adventure Sports
  • MOTOSALON 2020 - první fotky z výstavy
  • Motorbike 3/2020

Vítejte na MotoLife

Hledáme motorkáře, kteří nám pomohou dostat MotoLife na špičku!

MotoLife je nový sociální motorkářský web, na kterém se můžeš podílet i ty!

Na MotoLife patří reklamní prostor všem, kteří jeho obsah tvoří.

Podmínkou účasti na projektu MotoLife je dodržování pravidel tohoto webu.

Pojďme společně do toho...

  1. Přihlas se, založ si svůj profil.
  2. Pochlub se svýma motorkama, přidej fotky z cest.
  3. Přidávej příspěvky, články, názory, blogy, fotky nebo stránky.
  4. Získávej fanoušky, rozšiřuj okruh přátel, komunikuj s dalšími motorkáři.
  5. Sděl tvůrcům MotoLife jak web zlepšit.

Pravidla webu

  • Obsah webu může tvořit kdokoliv, kdo chce být jeho součástí a respektuje pravidla.
  • Veškeré příspěvky, články a fotky smějí být pouze o motorkách a dění okolo motorek.
  • Reklamní prostor patří těm, kteří zde publikují, a slouží i jako odměna za publikovaný obsah.
  • Jednotlivé MotoLife stránky jsou plně v režiji jejich zakladatelů a správců, a provozovatel webu nenese zodpovědnost za obsah.
  • MotoLife stránky, články, příspěvky i fotografie mohou být privátního i komerčního charakteru.
  • MotoLife osobní profily jsou výhradně privátního charakteru a nemely by obsahovat komerční obsah!
  • Publikovaný obsah nesmí jakkoliv porušovat práva třetích stan nebo jiné osoby a jejich zájmy.
  • Obsah nesmí obsahovat vulgární slova, sexuální tématiku, nabídky půjček, hazard, politiku a pod.
  • Obsah nesmí ani obsahovat odkazy na stránky se zakázanou tématikou.
  • V případě porušování pravidel může být profil, stránka i příspěvky zablokovány nebo odstraněny.
  • Pravidla mohou být průběžně doplňována nebo měněna.

Pište na , nebo využijte chat na stránce MotoLife.

Nově na MotoLife