Abaja dojel v Jerezu na 28. místě

vydáno 2. 5. 2010, text TZ, foto karelabraham.cz

Karel Abraham po pádu závod v Jerezu dokončil, ale bez bodů.

Sobotní kvalifikace naznačila obrovsky vyrovnaný souboj v této kubatuře. Do jedné sekundy se vešlo prvních dvacet jezdců. Karel měl problémy s motocyklem, u kterého se mechanikům nepodařilo naladit podvozek tak, aby přední kolo v nájezdu do zatáček neodskakovalo. Karel tak ztratil na vítěze kvalifikace Japonce Tomizawu jen 1,076 s a přes tuto minimální ztrátu to znamenalo start z 25. místa v sedmé řadě.

 

Dvacetiletý jezdec ale v úvodu zabojoval, jenže přišla hromadná kolize, ve které se ve druhém kole ocitlo na zemi devět jezdců, trať byla znečištěna a závod byl zastaven. Karel se sice pádu dokázal vyhnout, ale po opakovaném startu měl už smůlu. V snaze dostat se dopředu došlo ke strkanici a Karel skončil na zemi. Byl to sice lehký pád a on zvedl stroj a pokračoval dál, ale ztráta na bodovaná místa byla už příliš velká. Z posledního místa postoupil o pár míst dopředu, ale na lepší než 28. místo v cíli už to nevyšlo.

 

Karel Abraham po závodě řekl: „Z výsledku jsem samozřejmě zklamán. Čekal jsem, že to bude těžký závod, protože start ze sedmé řady je vždy o štěstí, jak vám to ve skrumáži čtyřiceti jezdců vyjde. Před hromadnou kolizí jsem naštěstí předjížděl několik jezdců a jel po vnitřní stopě, která zůstala čistá, a tak jsem se pádu vyhnul. Po opakovaném startu jsem předjížděl Lukáše Peška, na nás se natlačil zezadu ještě jeden ze soupeřů, já neměl kam uhnout a on do mne strčil. To už jsem se pádu neubránil. Skončil jsem na zemi a závod pro mne prakticky skončil, i když jsem ještě bojoval dál, ale ztráta na body byla příliš velká. Škoda, protože motocykl se choval mnohem lépe a problémy s předním kolem jsme prakticky vyřešili. V této nesmírně vyrovnané třídě se ale ukazuje, že každá maličkost bude hrát roli a ovlivní umístění. Stejně tak každý závod bude jiný. Pro následující Grand Prix v Le Mans chystáme další úpravy podvozku i aerodynamiky, a tak věřím, že se mi bude dařit víc než dnes v Jerezu.“


Diskuze k článku


Další články z archivu

  • Obdivuhodný výkon Jakuba Kornfeila ve Velké ceně Nizozemí
  • Filip Salač: "Dnes to byl nejlepší den z celé sezóny"
  • Velká cena Velké Británie prostě uplavala

Nepřehlédni na MotoLife

  • Jak na baterie po zimě
  • Sdílené elektrické skútry BeRider brzy odstartují i v Brně
  • Motocyklem roku 2020 se stala Honda Africa Twin Adventure Sports
  • MOTOSALON 2020 - první fotky z výstavy
  • Motorbike 3/2020

Vítejte na MotoLife

Hledáme motorkáře, kteří nám pomohou dostat MotoLife na špičku!

MotoLife je nový sociální motorkářský web, na kterém se můžeš podílet i ty!

Na MotoLife patří reklamní prostor všem, kteří jeho obsah tvoří.

Podmínkou účasti na projektu MotoLife je dodržování pravidel tohoto webu.

Pojďme společně do toho...

  1. Přihlas se, založ si svůj profil.
  2. Pochlub se svýma motorkama, přidej fotky z cest.
  3. Přidávej příspěvky, články, názory, blogy, fotky nebo stránky.
  4. Získávej fanoušky, rozšiřuj okruh přátel, komunikuj s dalšími motorkáři.
  5. Sděl tvůrcům MotoLife jak web zlepšit.

Pravidla webu

  • Obsah webu může tvořit kdokoliv, kdo chce být jeho součástí a respektuje pravidla.
  • Veškeré příspěvky, články a fotky smějí být pouze o motorkách a dění okolo motorek.
  • Reklamní prostor patří těm, kteří zde publikují, a slouží i jako odměna za publikovaný obsah.
  • Jednotlivé MotoLife stránky jsou plně v režiji jejich zakladatelů a správců, a provozovatel webu nenese zodpovědnost za obsah.
  • MotoLife stránky, články, příspěvky i fotografie mohou být privátního i komerčního charakteru.
  • MotoLife osobní profily jsou výhradně privátního charakteru a nemely by obsahovat komerční obsah!
  • Publikovaný obsah nesmí jakkoliv porušovat práva třetích stan nebo jiné osoby a jejich zájmy.
  • Obsah nesmí obsahovat vulgární slova, sexuální tématiku, nabídky půjček, hazard, politiku a pod.
  • Obsah nesmí ani obsahovat odkazy na stránky se zakázanou tématikou.
  • V případě porušování pravidel může být profil, stránka i příspěvky zablokovány nebo odstraněny.
  • Pravidla mohou být průběžně doplňována nebo měněna.

Pište na , nebo využijte chat na stránce MotoLife.

Nově na MotoLife