Zvítězil Sunderland, Barreda zvýšil vedení
aktualizováno 6. 1. 2014, text hell, foto Honda
Do druhé etapy vyjelo 173 motocyklistů, v předchozím dni skončil se zlomeninou zatím jen jeden jezdec, Chilan Cristian Peralta. Motocyklisté a quadisté jeli poprvé po vlastní trase, jejich speciálka měřila 359 kilometrů a kolona zamířila poprvé do písku.
(Na fotografii vítěz 2. etapy Sam Sunderland)
V polovině měřeného úseku se začalo ukazovat, že včerejší vítězství Joana Barredy Borta na Hondě nebyla náhoda. Znovu vedl a na druhého Marca Comu najel další minutu a 32 sekund. Despres byl v té chvíli šestý a ztrácel už přes čtyři minuty. Svitkovi naměřili čtrnáctý čas, Jakešovi čtyřiadvacátý, Pabiškovi dvaatřicátý a Veselému 98. čas. To ovšem do cíle zbývalo ještě přibližně 180 těžších kilometrů po tvrdším tmavém písku. Pořadí se za další dvě a čtvrt hodiny jízdy dost promíchalo. Na čelo etapy se dostal Brit Sam Sunderland (v 1. etapě devátý). Dakar si vyzkoušel poprvé předloni, ale odjel jen necelé tři etapy. Vloni si těsně před soutěží zlomil při dakarském tréninku obě zápěstí a nestartoval. „Když v roce 2006 spolu o první místo soutěžili Coma a Despres, chodil jsem ještě do školy,“ přiznává čtyřiadvacetiletý jezdec na oficiálních stránkách Dakaru.
Už v druhé etapě za sebou zvítězila značka Honda. Druhý Francisco Contardo Lopez (KTM) ztratil 39 sekund, na třetím místě skončil Joan Barreda s dvouminutovým časovým mankem. To mu ovšem stačilo, aby si po dvou etapách pojistil průběžné vedení s náskokem 2:03 minuty před Chilanem Lopezem. O dalších 30 sekund dál je po dvou etapách Sunderland. Favoritům Comovi a Despresovi se druhá část etapy příliš nepovedla. Devátý Coma ztratil na vítěze 8,23 minuty, desátý Despres 8,43 minuty. Průběžně je nyní Coma pátý a Despres osmý.
V cíli druhé části jsou i dva Slováci, osmnáctý Svitko ztratil 16,06 minuty a třiadvacátý Jakeš 22,14 minut. A také oba Češi, David Pabiška na 37. místě a s velkou ztrátou dojel nakonec i 132. Jan Veselý. Ten se stal doslova hrdinou dne napříč kategoriemi, když opakovaně zastavil, aby pomohl svým soupeřům v nesnázích. V jednom případě musel přivolat i záchranářský vrtulník. Do cíle přijelo 145 motocyklistů.
Kategorii čtyřkolek ovládl Argentinec Marcos Patronelli (Yamaha), který se tak dostal po dvou etapách na čelo průběžného pořadí.
Dakar 2014
Motocykly, 2. etapa: 1. Sunderland (GB, Honda) 03:42,10, 1. Contardo Lopez (RCH, KTM) +00,39, 3. Barreda Bort (E, Honda) +02:00, 4. Faria (P, KTM) +04,07, 5. Duclos (F, Sherco) +05,51, 6. Grabham (AUS, KTM) +07,15… 18. Svitko (SK, KTM) +16.06, 23. Jakeš (SK, KTM) +22,14, 37. Pabiška (KTM) +46,47, 132. Veselý (Yamaha) +04:44,27
Průběžně: 1. Barreda Bort 6:09,41, 2. Contardo Lopez +02,03, 3. Sunderland +02:33, 4. Duclos +05,47, 5. Coma (E, KTM) +7,00, 6. Faria (P, KTM) +07,18… 16. Svitko +21,03, 22. Jakeš +30,56, 35. Pabiška +01:01,07, 130. Veselý +07:15,59
Další iČMN články
-
Obdivuhodný výkon Jakuba Kornfeila ve Velké ceně Nizozemí
Ve Velké ceně Nizozemí předvedl Jakub Kornfeil obdivuhodný výkon, za který byl nakonec odměněn pódiovým umístěním. Jenže ve hře bylo mnohem víc...
-
Filip Salač: "Dnes to byl nejlepší den z celé sezóny"
Filip Salač má za sebou nejlepší závod sezóny. V dnešním závodě Moto3 v holandském Assenu si připsal body za 14. místo, navíc byl stále v kontaktu s vedoucí skupinou a zajel čtvrtý nejlepší čas na kolo...
-
Velká cena Velké Británie prostě uplavala
GP Velké Británie v Silverstonu se nejela, motokrosař Petr Polák je třetím juniorem na světě a titul v USA obhájil Eli Tomac...
Články na MotoLife
-
Motorbike 5/2023
Květen znamená v redakci Motorbike jediné – už se jede na
plný plyn! V pátém vydání roku 2023 tak najdete nejen testy letošních novinek,
od Ducati Diavel V4 přes Hondu CB750 Hornet a Moto Guzzi V100 Mandello po
CFMOTO 300CL-X, ale i reportáže ze všech aktuálních motocyklových závodů a
samozřejmě i spoustu dalších informací, které hýbou motorkářským světem. A opět
na 124 stranách!Testy
Moto Guzzi V...
-
Motorbike 4/2023
Počasí si s námi tedy zatím ještě nepěkně hraje, ale co
jiného taky v dubnu čekat, že. Jinak se ale všechno už pěkně rozjelo, kalendář
testů se nám plní, na showroomech různých značek se objevují letošní novinky,
své první závody mají za sebou i světové série. A o tom všem a ještě něčem
navíc je dubnový Motorbike.
Testy
Honda CL500
V roce 2017 jsme měli možnost zúčastnit se v okolí španělské
Barce...
-
Výstava MOTOCYKL PRAHA 2023
V pražských Letňanech proběhla ve dnech 2.–5. března
již 23. výstava motocyklů, čtyřkolek a příslušenství. Nedílnou součástí veletrhu
byla výstava custom staveb a přestaveb Bohemian Custom Motorcycles.
Dalo by se říct, že jarní výstava motocyklů se po třech
letech konečně vrátila k normálu a bude opět tím pomyslným startem nadcházející
motorkářské sezóny. Také návštěvnost potvrdila obrov...
-
Výsledky ankety Motocykl roku 2023
Na letňanském výstavišti
byly oceněny vítězné stroje v šesti kategoriích prestižní ankety Motocykl
roku. Hlasovat v anketě Motocykl
roku mohla veřejnost během února, jejich hlasy společně s hlasy odborné
poroty rozhodly o vítězstvích v kategoriích adventure, cestovní,
chopper, naháče, skútry a sportovní.V porotě v čele s jejím
předsedou Filipem Tichým zasedl...
-
Motorbike 3/2023
Asi se nedalo čekat, že bychom už začátkem března vyrazili
houfně na silnice a těšili se z prvních letošních kilometrů. Přeci jen nežijeme
ani ve Španělsku, ani na jihu Itálie, takže si budeme muset ještě pár dní na
pořádnou vyjížďku nechat zajít chuť. Co se ale čekat dalo, je březnové vydání
Motorbike. A taky že ano – jeho 120 stran je tady!
Testy
Aprilia RS 660 vs. Yamaha R7
Jednička mine sto p...