Zvítězil Sunderland, Barreda zvýšil vedení
aktualizováno 6. 1. 2014, text hell, foto Honda
Do druhé etapy vyjelo 173 motocyklistů, v předchozím dni skončil se zlomeninou zatím jen jeden jezdec, Chilan Cristian Peralta. Motocyklisté a quadisté jeli poprvé po vlastní trase, jejich speciálka měřila 359 kilometrů a kolona zamířila poprvé do písku.
(Na fotografii vítěz 2. etapy Sam Sunderland)
V polovině měřeného úseku se začalo ukazovat, že včerejší vítězství Joana Barredy Borta na Hondě nebyla náhoda. Znovu vedl a na druhého Marca Comu najel další minutu a 32 sekund. Despres byl v té chvíli šestý a ztrácel už přes čtyři minuty. Svitkovi naměřili čtrnáctý čas, Jakešovi čtyřiadvacátý, Pabiškovi dvaatřicátý a Veselému 98. čas. To ovšem do cíle zbývalo ještě přibližně 180 těžších kilometrů po tvrdším tmavém písku. Pořadí se za další dvě a čtvrt hodiny jízdy dost promíchalo. Na čelo etapy se dostal Brit Sam Sunderland (v 1. etapě devátý). Dakar si vyzkoušel poprvé předloni, ale odjel jen necelé tři etapy. Vloni si těsně před soutěží zlomil při dakarském tréninku obě zápěstí a nestartoval. „Když v roce 2006 spolu o první místo soutěžili Coma a Despres, chodil jsem ještě do školy,“ přiznává čtyřiadvacetiletý jezdec na oficiálních stránkách Dakaru.
Už v druhé etapě za sebou zvítězila značka Honda. Druhý Francisco Contardo Lopez (KTM) ztratil 39 sekund, na třetím místě skončil Joan Barreda s dvouminutovým časovým mankem. To mu ovšem stačilo, aby si po dvou etapách pojistil průběžné vedení s náskokem 2:03 minuty před Chilanem Lopezem. O dalších 30 sekund dál je po dvou etapách Sunderland. Favoritům Comovi a Despresovi se druhá část etapy příliš nepovedla. Devátý Coma ztratil na vítěze 8,23 minuty, desátý Despres 8,43 minuty. Průběžně je nyní Coma pátý a Despres osmý.
V cíli druhé části jsou i dva Slováci, osmnáctý Svitko ztratil 16,06 minuty a třiadvacátý Jakeš 22,14 minut. A také oba Češi, David Pabiška na 37. místě a s velkou ztrátou dojel nakonec i 132. Jan Veselý. Ten se stal doslova hrdinou dne napříč kategoriemi, když opakovaně zastavil, aby pomohl svým soupeřům v nesnázích. V jednom případě musel přivolat i záchranářský vrtulník. Do cíle přijelo 145 motocyklistů.
Kategorii čtyřkolek ovládl Argentinec Marcos Patronelli (Yamaha), který se tak dostal po dvou etapách na čelo průběžného pořadí.
Dakar 2014
Motocykly, 2. etapa: 1. Sunderland (GB, Honda) 03:42,10, 1. Contardo Lopez (RCH, KTM) +00,39, 3. Barreda Bort (E, Honda) +02:00, 4. Faria (P, KTM) +04,07, 5. Duclos (F, Sherco) +05,51, 6. Grabham (AUS, KTM) +07,15… 18. Svitko (SK, KTM) +16.06, 23. Jakeš (SK, KTM) +22,14, 37. Pabiška (KTM) +46,47, 132. Veselý (Yamaha) +04:44,27
Průběžně: 1. Barreda Bort 6:09,41, 2. Contardo Lopez +02,03, 3. Sunderland +02:33, 4. Duclos +05,47, 5. Coma (E, KTM) +7,00, 6. Faria (P, KTM) +07,18… 16. Svitko +21,03, 22. Jakeš +30,56, 35. Pabiška +01:01,07, 130. Veselý +07:15,59
Další iČMN články
-
Obdivuhodný výkon Jakuba Kornfeila ve Velké ceně Nizozemí
Ve Velké ceně Nizozemí předvedl Jakub Kornfeil obdivuhodný výkon, za který byl nakonec odměněn pódiovým umístěním. Jenže ve hře bylo mnohem víc...
-
Filip Salač: "Dnes to byl nejlepší den z celé sezóny"
Filip Salač má za sebou nejlepší závod sezóny. V dnešním závodě Moto3 v holandském Assenu si připsal body za 14. místo, navíc byl stále v kontaktu s vedoucí skupinou a zajel čtvrtý nejlepší čas na kolo...
-
Velká cena Velké Británie prostě uplavala
GP Velké Británie v Silverstonu se nejela, motokrosař Petr Polák je třetím juniorem na světě a titul v USA obhájil Eli Tomac...
Články na MotoLife
-
Motorbike 6/2022
122 stran, 12 strojů v testech, od stopětadvacítky po
dvanáctistovku, sportovní reportáže od road racingu po speedway. Tak by se dalo
jednou větou stručně shrnout červnové vydání Motorbike. Najdete v něm ale
samozřejmě mnohem víc.
Testy
Triumph Speed Triple 1200 RR
Triumph dvanáctistovkou v novém Speed Triplu výkonově
dotáhl přímou konkurenci. Představení klonu RR s polokapotou á la
sedm...
-
Motorbike 5/2022
Většina motocyklových značek uvolnila pro testování své
letošní novinky a tak už naplno jezdíme a zjišťujeme, co nám která z nich
nabízí. V květnovém Motorbike si tak můžete mimo jiné přečíst test do poslední
chvíle přísně utajovaného, zbrusu nového H-D Nightstera, kterého jsme měli
možnost vyzkoušet ve španělských horách, dále na vás čeká „lidský“
Streetfighter V2 či cestovní Honda NT1100. A to n...
-
Motorbike 4/2022
Zavřete oči a poslouchejte. Slyšíte to? No
jasně, venku jsou slyšet první zvuky jara a spíše než štěbetání ptáčků oceníme
my, motorkáři, zvuky linoucí se z koncovek výfuků. V redakci nejsme výjimkou, i
na nás „leze jaro“, a tak jsme pro vás do dubnového čísla stihli otestovat
několik novinek ze světa motocyklů a motocyklového vybavení. Porovnali jsme
zajímavé stroje ve třídě naháčů se středním obj...
-
Motorbike 3/2022
Motosalon, pomyslný „otevírák“ každé nové sezóny se ani
letos bohužel nekoná, ovšem jedna jistota zůstává každý rok – v březnu vychází
Motorbike č. 3. Tentokrát jsme si pro vás připravili mimo jiné nejen test žhavé
novinky CFMOTO 700CL-X Sport, ale hlavně obsáhlý srovnávací test současných
špičkových hypernakedů. Jako obvykle nechybí ani aktuální reportáže z
motosportu, Techmánie atd. Prostě 120 s...
-
Šeri testuje - Ducati Monster 1100 EVO – Dlouhodobý test
Rudá kráska jménem Ducati Monster 1100 EVO už mi více než rok dělá milou společnost, a tak jsem se rozhodl, že je ten správný čas podělit se s Vámi o můj celkový dojem a zhodnocení. Pokud se hned na úvod ptáte, co od motorky můžete očekávat, tak vás mohu ujistit, že s touto dračicí se rozhodne nudit nebudete!Pocity ze sedlaPro vyjádření pocitů, které se dají v jejím sedle zažít, jsem si vybral tra...