Zvítězil Sunderland, Barreda zvýšil vedení

aktualizováno 6. 1. 2014, text hell, foto Honda

Do druhé etapy vyjelo 173 motocyklistů, v předchozím dni skončil se zlomeninou zatím jen jeden jezdec, Chilan Cristian Peralta. Motocyklisté a quadisté jeli poprvé po vlastní trase, jejich speciálka měřila 359 kilometrů a kolona zamířila poprvé do písku.
(Na fotografii vítěz 2. etapy Sam Sunderland)

V polovině měřeného úseku se začalo ukazovat, že včerejší vítězství Joana Barredy Borta na Hondě nebyla náhoda. Znovu vedl a na druhého Marca Comu najel další minutu a 32 sekund. Despres byl v té chvíli šestý a ztrácel už přes čtyři minuty. Svitkovi naměřili čtrnáctý čas, Jakešovi čtyřiadvacátý, Pabiškovi dvaatřicátý a Veselému 98. čas. To ovšem do cíle zbývalo ještě přibližně 180 těžších kilometrů po tvrdším tmavém písku. Pořadí se za další dvě a čtvrt hodiny jízdy dost promíchalo. Na čelo etapy se dostal Brit Sam Sunderland (v 1. etapě devátý). Dakar si vyzkoušel poprvé předloni, ale odjel jen necelé tři etapy. Vloni si těsně před soutěží zlomil při dakarském tréninku obě zápěstí a nestartoval. „Když v roce 2006 spolu o první místo soutěžili Coma a Despres, chodil jsem ještě do školy,“ přiznává čtyřiadvacetiletý jezdec na oficiálních stránkách Dakaru.
Už v druhé etapě za sebou zvítězila značka Honda. Druhý Francisco Contardo Lopez (KTM) ztratil 39 sekund, na třetím místě skončil Joan Barreda s dvouminutovým časovým mankem. To mu ovšem stačilo, aby si po dvou etapách pojistil průběžné vedení s náskokem 2:03 minuty před Chilanem Lopezem. O dalších 30 sekund dál je po dvou etapách Sunderland. Favoritům Comovi a Despresovi se druhá část etapy příliš nepovedla. Devátý Coma ztratil na vítěze 8,23 minuty, desátý Despres 8,43 minuty. Průběžně je nyní Coma pátý a Despres osmý.
V cíli druhé části jsou i dva Slováci, osmnáctý Svitko ztratil 16,06 minuty a třiadvacátý Jakeš 22,14 minut. A také oba Češi, David Pabiška na 37. místě a s velkou ztrátou dojel nakonec i 132. Jan Veselý. Ten se stal doslova hrdinou dne napříč kategoriemi, když opakovaně zastavil, aby pomohl svým soupeřům v nesnázích. V jednom případě musel přivolat i záchranářský vrtulník. Do cíle přijelo 145 motocyklistů.
Kategorii čtyřkolek ovládl Argentinec Marcos Patronelli (Yamaha), který se tak dostal po dvou etapách na čelo průběžného pořadí.

Dakar 2014
Motocykly, 2. etapa:
1. Sunderland (GB, Honda) 03:42,10, 1. Contardo Lopez (RCH, KTM) +00,39, 3. Barreda Bort (E, Honda) +02:00, 4. Faria (P, KTM) +04,07, 5. Duclos (F, Sherco) +05,51, 6. Grabham (AUS, KTM) +07,15… 18. Svitko (SK, KTM) +16.06, 23. Jakeš (SK, KTM) +22,14, 37. Pabiška (KTM) +46,47, 132. Veselý (Yamaha) +04:44,27

Průběžně: 1. Barreda Bort 6:09,41, 2. Contardo Lopez +02,03, 3. Sunderland +02:33, 4. Duclos +05,47, 5. Coma (E, KTM) +7,00, 6. Faria (P, KTM) +07,18… 16. Svitko +21,03, 22. Jakeš +30,56, 35. Pabiška +01:01,07, 130. Veselý +07:15,59 


Diskuze k článku


Další články z archivu

  • Obdivuhodný výkon Jakuba Kornfeila ve Velké ceně Nizozemí
  • Filip Salač: "Dnes to byl nejlepší den z celé sezóny"
  • Velká cena Velké Británie prostě uplavala

Nepřehlédni na MotoLife

  • Jak na baterie po zimě
  • Sdílené elektrické skútry BeRider brzy odstartují i v Brně
  • Motocyklem roku 2020 se stala Honda Africa Twin Adventure Sports
  • MOTOSALON 2020 - první fotky z výstavy
  • Motorbike 3/2020

Vítejte na MotoLife

Hledáme motorkáře, kteří nám pomohou dostat MotoLife na špičku!

MotoLife je nový sociální motorkářský web, na kterém se můžeš podílet i ty!

Na MotoLife patří reklamní prostor všem, kteří jeho obsah tvoří.

Podmínkou účasti na projektu MotoLife je dodržování pravidel tohoto webu.

Pojďme společně do toho...

  1. Přihlas se, založ si svůj profil.
  2. Pochlub se svýma motorkama, přidej fotky z cest.
  3. Přidávej příspěvky, články, názory, blogy, fotky nebo stránky.
  4. Získávej fanoušky, rozšiřuj okruh přátel, komunikuj s dalšími motorkáři.
  5. Sděl tvůrcům MotoLife jak web zlepšit.

Pravidla webu

  • Obsah webu může tvořit kdokoliv, kdo chce být jeho součástí a respektuje pravidla.
  • Veškeré příspěvky, články a fotky smějí být pouze o motorkách a dění okolo motorek.
  • Reklamní prostor patří těm, kteří zde publikují, a slouží i jako odměna za publikovaný obsah.
  • Jednotlivé MotoLife stránky jsou plně v režiji jejich zakladatelů a správců, a provozovatel webu nenese zodpovědnost za obsah.
  • MotoLife stránky, články, příspěvky i fotografie mohou být privátního i komerčního charakteru.
  • MotoLife osobní profily jsou výhradně privátního charakteru a nemely by obsahovat komerční obsah!
  • Publikovaný obsah nesmí jakkoliv porušovat práva třetích stan nebo jiné osoby a jejich zájmy.
  • Obsah nesmí obsahovat vulgární slova, sexuální tématiku, nabídky půjček, hazard, politiku a pod.
  • Obsah nesmí ani obsahovat odkazy na stránky se zakázanou tématikou.
  • V případě porušování pravidel může být profil, stránka i příspěvky zablokovány nebo odstraněny.
  • Pravidla mohou být průběžně doplňována nebo měněna.

Pište na , nebo využijte chat na stránce MotoLife.

Nově na MotoLife