EICMA Yamaha: Nová éra!

vydáno 4. 11. 2014, text Jan Rameš, foto Yamaha

Že bude mít Yamaha novou er-jedničku, to jsme věděli dlouho dopředu. Výsledek nás ale posadil na zadek!

YZF-R1

Všechno je jiné, zůstalo akorát jméno. Přesně takto Yamaha novou er-jedničku uvádí. Trochu tedy přehání, rám je pořád hliníkový deltabox a motor řadový čtyřválec s přesazenou klikovkou, jako u Rossiho YZR-M1. Jenže z MotoGP speciálu dostala tahle střela s brutálně inovativním čumákem spoustu technologií, takže na dynu motor ukáže rovných 200 koní při hmotnosti pouhých 199 kg s plnou bandaskou!


Ze světa MotoGP pochází také elektronika, která umí měřit zrychlení ve třech osách. Nový mozek, počítající v nulách a jedničkách, disponuje funkcemi Traction Control, Slide Control, Launch Control, Front Lift Control, Quickshifter, ABS a ještě Unified Brake System, kdy jsou obě brzdy propojené. Kola jsou z hořčíku, nádrž z hliníku, ojnice z titanu, prostě tak blízko ke speciálům z MotoGP jsme nikdy nebyli!


YZF-R1M

Vedle normální er-jedničky byla představena ještě R1M, což je sofistikovanější (a logicky dražší) verze určená hlavně na okruhy. Největší změnou je použití odpružení Öhlins, ovšem semiaktivního s elektronickým řízením (Electronic Racing Suspension).


Dobře vypadá použití karbonových dílů na kapotáž a skvělou vychytávkou je možnost propojit řídicí jednotku s vaším zařízením s androidem, pak máte k dispozici solidní telemetrii na vyhodnocení své jízdy.


MT-09 Tracer

Řada MT začíná doslova bujet novými modely a tohle je již čtvrtá variace tříválcové osmsetpadesátky. Adventure bike ve stylu legendárního TDM potěší všechny svižné cestovatele, kteří se neradi hrbí.


Praktická a elegantní (ne vždy se podaří obojí spojit) polokapotáž s LED světlomety a nastavitelným plexi chrání před nepřízní počasí, dvojité sedlo s bohatším polstrováním se stará o vaši sedinku a velká 18litrová nádrž zajišťuje tankováním nerušené cestování. Vzhledem k divokému charakteru motoru toho za den najedete určitě dost, kontrola trakce rozhodně není zbytečným doplňkem.


Tmax

Svět maxiskútrů má již dlouhá léta jednoho vládce, a ten pro rok 2015 dostane pozměněný čumák a USD vidlici. Přibude ještě druhá verze, nazvaná Iron Max. Menší modely X-Max 125 a 250 budou k dostání také v oblíbené stylové verzi Momodesign.




Přečtěte si také

EICMA KTM: Adventure pro mladé  5. 11. 2014   komentáře: 2
EICMA Honda: Dva prototypy  5. 11. 2014  
EICMA BMW: Adventura ze superbiku  5. 11. 2014  
EICMA Ducati: Větší Panigale a jemnější Multistrada  4. 11. 2014  

Další články z archivu

  • iCMN má nový kabát
  • 50 let řadových čtyřválců Honda
  • Nedožitých 20 let ČMN

Články na MotoLife

  • Šeri - Durris Bikes
  • Šeri - HJC RPHA 11 s vlastným dizajnom
  • Novinka 2021 - Honda CRF1100L Africa Twin
  • Motorbike 10/2020
  • Šeri testuje - Triumph Bonneville T120

Vítej na MotoLife❗️

Podílej se na tvorbě nového sociálního motorkářského webu!

Podmínkou je pouze respektování pravidel tohoto webu.

Začít můžeš už teď »
  1. Založ si jednoduše svůj osobní profil.
  2. Pochlub se na profilu svýma motorkama, přidej fotky z cest.
  3. Přidávej motorkářské příspěvky nebo odkazy na zajímavé motorkářské články.
  4. Publikuj články, názory, blogy, fotky....
  5. Vytvoř si prezentační stránku a ukaž motorkářům co děláš.
  6. Poraď vývojářům MotoLife jak web zlepšit.

Piš na nebo využij chat na stránce MotoLife.

Příspěvky motorkářů

Magazín Motoroute
před 16 hodinami
Dovozce strojů CFMOTO, firma Journeyman CZ, pro sezonu 2021 výrazně navyšuje nabídku motocyklů. K již zavedeným 3 modelům v kubatuře 650 ccm v čele s bestsellerem CFMOTO 650MT a letošní novince 300NK přibude kompletně nová modelová řada s označením CL-X.
Bikes.cz
před 17 hodinami
❗️ Pepa Sršeň testuje Honda CRF 1100 Afrika Twin.
Bikes.cz
včera v 0:08
Kvůli Euro 5 zmizí některé modely z evropského trhu 👎
Všechny příspěvky ...