Prohlášení k závodu Moto GP v Brně 2015
vydáno 15. 7. 2014, text Ivana Ulmanová
Při závodu MotoGP v Německu došlo k avizovanému jednání mezi představiteli společností Automotodrom Brno, a.s. jako hostitele závodu MotoGP v České republice, a držitelem práv na šampionát MotoGP, společností Dorna SPORTS, S.L.
"Na tomto jednání jsem informovala výkonného ředitele společnosti Dorna SPORTS Carmela Ezpeletu o stavu financování Grand Prix České republiky. Sdělila jsem mu, že bylo přijato usnesení vlády, kterým závod získal pro rok 2014 mimořádnou podporu ve výši 30 milionů korun. Vysoce oceňujeme vstřícné kroky, které vláda a její členové v čele s panem premiérem pro zachování Grand Prix České republiky činí, stejně tak si ceníme podpory, kterou nám vyjadřují představitelé Jihomoravského kraje a Statutárního města Brna," prohlásila Ivana Ulmanová.
"V této souvislosti bych ráda uvedla, že moje prvotní reakce na výši uznané podpory, byla neadekvátní. Tlak posledních měsíců je obrovský a pocit zodpovědnosti leckdy uvolní nechtěné emoce. Tímto ještě jednou děkuji všem členům vlády České republiky za přiznání podpory, velmi si toho vážím.
Z titulu předsedkyně představenstva, které je zodpovědné za hospodaření společnosti a musí se chovat jako řádný hospodář, jsem panu Ezpeletovi předala zprávu, která obsahovala následující podstatné informace:
• přes mimořádnou podporu ze strany vlády není v tuto chvíli zajištěn dostatek prostředků k vyrovnanému financování závodu Grand Prix České republiky 2014
• přes veškeré úsilí představitelů státu se zatím nepodařilo nalézt systémové řešení financování pro rok 2015 a případně roky další a přetrvává situace, kdy Automotodrom Brno není schopen garantovat úhradu zalistovacího poplatku na rok 2015 a musí odložit i jednání o letech následujících.
Na základě těchto skutečností jsem neměla jinou možnost, než Carmelu Ezpeletovi předat formální výpověď smlouvy mezi společností Dorna SPORTS a Automotodromem Brno zajišťující konání závodu MotoGP - Grand Prix České republiky na Masarykově okruhu v Brně do roku 2015 včetně.
Zároveň jsem však pana Ezpeletu informovala, že stále probíhají jednání na úrovni politické reprezentace s cílem vyřešit především systémovou podporu závodu do dalších let. Carmelo Ezpeleta ocenil snahu politické reprezentace zachovat závod Grand Prix České republiky a na základě toho jsme se dohodli, že technické kroky k vypovězení smlouvy budeme činit po osobních jednáních v průběhu letošního ročníku Grand Prix ČR 15. – 17. srpna.
Pan Ezpeleta při našem jednání vyjádřil zájem setkat se s předsedou vlády České republiky a já bych byla velmi potěšena, kdyby pan premiér přijal naše pozvání a toto setkání se uskutečnilo právě při příležitosti Grand Prix České republiky."
Mgr. Ivana Ulmanová
předsedkyně představenstva
Automtodrom Brno, a.s.
Další iČMN články
-
50 let řadových čtyřválců Honda
Společnost Honda slaví 50 let řadových čtyřválců Honda od představení legendární CB750 v roce 1969. Při příležitosti akce Wheels & Waves představila dvanáct upravených modelů CB1000R...
-
15 ročník výstavy přestaveb Bohemian Custom Bike
Na výstavišti v pražských Letňanech se již tento víkend (12. - 14. dubna) koná 15. ročník mezinárodní výstavy motocyklových staveb a přestaveb - Bohemian Custom Bike 2019. Opět nejde pouze o přestavby, nýbrž o kulturu, která se k customům vztahuje - krásné ženy, hudba, airbrush, tetování...
-
MOTO VÝSTAVA LIBEREC 2019
Zveme vás na III. ročník MOTO VÝSTAVY LIBEREC 2019. Probíhá již od zítřejšího pátku 5. do neděle 7. dubna 2019 v Centru Babylon. Vystavených bude cca 90 strojů, a to jak sériových novinek, tak především custom staveb, veteránů a sportovních motocyklů...
Články na MotoLife
-
Zabudnuté tímy MotoGP – Aspar Racing Team
Aspar Team (poznáme ho aj pod menom Ángel Nieto Team) je španielsky motocyklový tím Grand Prix. V súčasnosti súťaží na majstrovstvách sveta Moto2, Moto3 a MotoE. Nezabudnuteľným písmom sa však objavil aj v MotoGP.Tím zakladá bývalý majster sveta Jorge Martínez, známi tiež pod prezývkou „Aspar“. Založenie závodného programu sa datuje na rok 1992, keď ešte Jorge Martínez sám aktívne pretekal na Hond...
-
Motorbike 4/2021
Máme za sebou Velikonoce a věříme, že mnozí z vás během
těchto svátků najeli alespoň pár prvních letošních kilometrů. Na dlouhé
vyjížďky to tedy zatím kvůli aktuálnímu počasí moc není, ale aspoň budete mít
čas si přečíst zbrusu nový Motorbike, tentokrát ovšem rozšířený na celých 130
stran! Doufáme, že se vám bude líbit.
Motorky
BMW F 900 R vs. BMW F 900 XR
Devítistovky BMW se nám stihly naživo pře...
-
Zabudnuté tímy MotoGP – Konica Minolta Honda
Tím Konica Minolta Honda MotoGP bolo zoskupením, ktoré vzniklo pod záštitou v paddocku trochu známejšieho, JiR Racing Teamu. Skratka JiR znamená Japan Italy Racing (v niektorých zdrojoch sa stretneme i so skratkou JIR). V oboch prípadoch ide o jeden a ten istý motocyklový závodný tím z Monte Carla, ktorý súťažil v sérií MotoGP od roku 2005 do roku 2008, a od roku 2010 do roku 2015 v triede Moto2.0...
-
Vychází časopis Drž stopu
Mezi čtenáře míří nové vydání časopisu pro bezpečnou jízdu a umění ovládání stroje Drž stopu. Co najdete ve vydání březen/duben?S Liborem Podmolem jsme bezprostředně po návratu z Dakaru mluvili o jeho pocitech a zkušenostech. Určitě si to přečtěte, teď už to možná vnímá všechno jinak. Na několika stranách řešíme velké téma: airbagové systémy. Zkušenosti z terénu i ze silnice, výhody a nevýhody, ti...
-
Šeri testuje - Yamaha MT-09
Trojválce majú v mojom srdci špeciálne miesto. Možno je to poznačené rokmi v ktorých som vyrastal. Ťažko povedať. Tieto motory sa dali na konci „deväťdesiatok“ vídať veľmi zriedka. U nás vôbec. Dodnes vidím novinára ktorý si vravel „Dirty Harry“ na stanici VOX, ako sa preháňa po obrazovke televízora na zelenom Speed Triple. Tá bola skvelá. Človek tam chcel byť a prežiť to celé s ním.Na MT Days v O...