Yard Built v podání italského ex-závodníka

vydáno 20. 5. 2016, text David M. Bodlák, foto Yamaha

Yamaha tento týden odprezentovala další povedený kousek z programu stavitelů, tentokráte model XV950 překopaný od Moto di Ferro.

Custom house Moto di Ferro, v anglickém překladu Iron Motorcycles, je vcelku mladá firmička (zrozena v roce 2009 nedaleko Benátek), za kterou stojí bývalý závodník Marco Lugato se svým skromným týmem. Na svém kontě zatím nemají příliš mnoho přestaveb, ovšem třeba taková triple serie W800 v provedení Café Racer, Bobber a Scrambler naznačuje, že tenhle tým má na to, ukázat světu něco nového a neokoukaného. A Moto di Ferro dostali šanci. Na customizérské akci Wheel & Waves se Marco potkal s produktovým manažerem Yamaha Motor Europe Shunem Miyazawou a marketingovým koordinátorem Cristianem Barellim a z jejich setkání vznikl projekt Speed Iron.

Základem „rychlého železa“ je model XV950 a nutno podotknout, že Marcova vášeň pro rychlost z tohoto díla jen čiší. Nádherné linie nenarušují žádné zbytečnosti a i přes tlusté pneumatiky, nazuté na nádherné vyplétané ráfky Borrani, zůstaly zachovány skvělé jízdní vlastnosti. Těm nahrává i celá přední partie, vypůjčená z VMaxe, včetně radiálních šestipístkových třmenů, zakusujících se do 320mm kotoučů. Hliníková nádrž a boční panely, podsedlák i sedlo, to vše je poctivá ruční práce, kterou se navíc povedlo ušetřit nějakou tu hmotnost.

Je tu i řada zajímavých dílů od prověřených značek, jako je Tarozzi či LSL, a rovněž aftermarketová, skvěle zakomponovaná zadní světla s čirou optikou nebo kombinovaný budík od Acewell s analogovým otáčkoměrem. Dominantní véčko doplňuje na zakázku postavený výfukový komplet se závodní specifikací od značky Arrow.

Speed Iron je už několikátou přestavbou tohoto modelu a po všech těch kreacích, jako byla Boltage od Benders, Pure Sports od Low Ride, Dangan od MCN, Playa Del Rey od Matt Black Custom Designs či v neposlední řadě tříkolka D-Side od Deus Ex Machina, je právě tohle dílo ve stylu trackera podle nás jedno z nejpovedenějších.



Další iČMN články

  • 50 let řadových čtyřválců Honda
  • 15 ročník výstavy přestaveb Bohemian Custom Bike
  • MOTO VÝSTAVA LIBEREC 2019

Články na MotoLife

  • Motorbike 6/2022
  • Motorbike 5/2022
  • Motorbike 4/2022
  • Motorbike 3/2022
  • Šeri testuje - Ducati Monster 1100 EVO – Dlouhodobý test

Příspěvky motorkářů

Magazín Motoroute
16. června v 21:10
Indian Motorcycle představuje FTR Stealth Grey, první tovární edici speciálně navrženou pro mezinárodní trhy.
Časopis Motorbike
16. června v 21:02
Haloooo, na stáncích a pumpách už je další číslo Motorbike časáku! 🏁
Víc na www.motolife.cz/.../motorbike-6-2022-motorbike-45ed
Bikes.cz
14. června
Soužití motorkářů s řidiči aut je někdy vypjaté.
Všechny příspěvky ...