Yard Built v podání italského ex-závodníka

vydáno 20. 5. 2016, text David M. Bodlák, foto Yamaha

Yamaha tento týden odprezentovala další povedený kousek z programu stavitelů, tentokráte model XV950 překopaný od Moto di Ferro.

Custom house Moto di Ferro, v anglickém překladu Iron Motorcycles, je vcelku mladá firmička (zrozena v roce 2009 nedaleko Benátek), za kterou stojí bývalý závodník Marco Lugato se svým skromným týmem. Na svém kontě zatím nemají příliš mnoho přestaveb, ovšem třeba taková triple serie W800 v provedení Café Racer, Bobber a Scrambler naznačuje, že tenhle tým má na to, ukázat světu něco nového a neokoukaného. A Moto di Ferro dostali šanci. Na customizérské akci Wheel & Waves se Marco potkal s produktovým manažerem Yamaha Motor Europe Shunem Miyazawou a marketingovým koordinátorem Cristianem Barellim a z jejich setkání vznikl projekt Speed Iron.

Základem „rychlého železa“ je model XV950 a nutno podotknout, že Marcova vášeň pro rychlost z tohoto díla jen čiší. Nádherné linie nenarušují žádné zbytečnosti a i přes tlusté pneumatiky, nazuté na nádherné vyplétané ráfky Borrani, zůstaly zachovány skvělé jízdní vlastnosti. Těm nahrává i celá přední partie, vypůjčená z VMaxe, včetně radiálních šestipístkových třmenů, zakusujících se do 320mm kotoučů. Hliníková nádrž a boční panely, podsedlák i sedlo, to vše je poctivá ruční práce, kterou se navíc povedlo ušetřit nějakou tu hmotnost.

Je tu i řada zajímavých dílů od prověřených značek, jako je Tarozzi či LSL, a rovněž aftermarketová, skvěle zakomponovaná zadní světla s čirou optikou nebo kombinovaný budík od Acewell s analogovým otáčkoměrem. Dominantní véčko doplňuje na zakázku postavený výfukový komplet se závodní specifikací od značky Arrow.

Speed Iron je už několikátou přestavbou tohoto modelu a po všech těch kreacích, jako byla Boltage od Benders, Pure Sports od Low Ride, Dangan od MCN, Playa Del Rey od Matt Black Custom Designs či v neposlední řadě tříkolka D-Side od Deus Ex Machina, je právě tohle dílo ve stylu trackera podle nás jedno z nejpovedenějších.



Další iČMN články

  • 50 let řadových čtyřválců Honda
  • 15 ročník výstavy přestaveb Bohemian Custom Bike
  • MOTO VÝSTAVA LIBEREC 2019

Články na MotoLife

  • Vojtech Ďuriš
  • Zabudnuté tímy MotoGP – Aspar Racing Team
  • Motorbike 4/2021
  • Zabudnuté tímy MotoGP – Konica Minolta Honda
  • Vychází časopis Drž stopu

Vítej na MotoLife❗️

Podílej se na tvorbě nového sociálního motorkářského webu!

Podmínkou je pouze respektování pravidel tohoto webu.

Začít můžeš už teď »
  1. Založ si jednoduše svůj osobní profil.
  2. Pochlub se na profilu svýma motorkama, přidej fotky z cest.
  3. Přidávej motorkářské příspěvky nebo odkazy na zajímavé motorkářské články.
  4. Publikuj články, názory, blogy, fotky....
  5. Vytvoř si prezentační stránku a ukaž motorkářům co děláš.
  6. Poraď vývojářům MotoLife jak web zlepšit.

Piš na nebo využij chat na stránce MotoLife.

Příspěvky motorkářů

Jaroslav Šíma
před 2 dny ve 21:58
Moc pěkný dárek od Světa motorů k najetí milionu mil!
Marek Lichtenberg
před 2 dny ve 23:05
0
Velký obdiv, Jardo 👍
Bikes.cz
před 4 dny ve 22:17
Nový boxer od BMW je jedním z největších a nejúchvatnějších motocyklových motorů, říká Dominik Valášek v testu BMW R18. Technická data k tomuto nevšednímu modelu najdeš v katalogu Bikes.cz:  https://www.bikes.cz/2021/bmw-r-18
Motocyklová asociace ČR
před 5 dny ve 20:33
Policie ve čtvrtek zveřejnila videozáznam ze středeční honičky na dálnici D5 u Prahy, při které přišel o život řidič motocyklu, jenž se snažil ujet hlídce najetím do protisměru. Podle nových informací bylo muži 41 let a měl zákaz řízení.
Miluju motorky
před týdnem v 9:39
Libovečky od Durris Design už jistě znáš! Šeri položil pár otázek přímo Vojtechovi Ďurišovi, vedoucímu celého projektu! Vše najdeš v rozhovoru.

#serimotostories #milujumotorky
Všechny příspěvky ...