Yard Built v podání italského ex-závodníka

vydáno 20. 5. 2016, text David M. Bodlák, foto Yamaha

Yamaha tento týden odprezentovala další povedený kousek z programu stavitelů, tentokráte model XV950 překopaný od Moto di Ferro.

Custom house Moto di Ferro, v anglickém překladu Iron Motorcycles, je vcelku mladá firmička (zrozena v roce 2009 nedaleko Benátek), za kterou stojí bývalý závodník Marco Lugato se svým skromným týmem. Na svém kontě zatím nemají příliš mnoho přestaveb, ovšem třeba taková triple serie W800 v provedení Café Racer, Bobber a Scrambler naznačuje, že tenhle tým má na to, ukázat světu něco nového a neokoukaného. A Moto di Ferro dostali šanci. Na customizérské akci Wheel & Waves se Marco potkal s produktovým manažerem Yamaha Motor Europe Shunem Miyazawou a marketingovým koordinátorem Cristianem Barellim a z jejich setkání vznikl projekt Speed Iron.

Základem „rychlého železa“ je model XV950 a nutno podotknout, že Marcova vášeň pro rychlost z tohoto díla jen čiší. Nádherné linie nenarušují žádné zbytečnosti a i přes tlusté pneumatiky, nazuté na nádherné vyplétané ráfky Borrani, zůstaly zachovány skvělé jízdní vlastnosti. Těm nahrává i celá přední partie, vypůjčená z VMaxe, včetně radiálních šestipístkových třmenů, zakusujících se do 320mm kotoučů. Hliníková nádrž a boční panely, podsedlák i sedlo, to vše je poctivá ruční práce, kterou se navíc povedlo ušetřit nějakou tu hmotnost.

Je tu i řada zajímavých dílů od prověřených značek, jako je Tarozzi či LSL, a rovněž aftermarketová, skvěle zakomponovaná zadní světla s čirou optikou nebo kombinovaný budík od Acewell s analogovým otáčkoměrem. Dominantní véčko doplňuje na zakázku postavený výfukový komplet se závodní specifikací od značky Arrow.

Speed Iron je už několikátou přestavbou tohoto modelu a po všech těch kreacích, jako byla Boltage od Benders, Pure Sports od Low Ride, Dangan od MCN, Playa Del Rey od Matt Black Custom Designs či v neposlední řadě tříkolka D-Side od Deus Ex Machina, je právě tohle dílo ve stylu trackera podle nás jedno z nejpovedenějších.



Další iČMN články

  • 50 let řadových čtyřválců Honda
  • 15 ročník výstavy přestaveb Bohemian Custom Bike
  • MOTO VÝSTAVA LIBEREC 2019

Články na MotoLife

  • Motorbike 11/2022
  • Výměna olejového filtru motorky
  • Motorbike 10/2022
  • Motorbike 9/2022
  • Motorbike 7-8/2022

Příspěvky motorkářů

Magazín Motoroute
před 6 dny ve 12:15
MotoRoute 6/2022 vychází 9. 12. 2022
Magazín Motoroute
26. listopadu v 15:57
Nová Honda CL500 se nese v duchu bohatého retro stylu inspirovaného modely řady CL z let šedesátých a sedmdesátých.
Magazín Motoroute
20. listopadu
CFMOTO odhalila na EICMA 2022 nové modely
Časopis Motorbike
6. listopadu
😍 Motorbike 11/2022 😍
Pomalu se chystáme na italskou výstavu EICMA, ale ještě předtím jsme si pořádně mákli na letošním předposledním vydání Motorbike 😎. Najdete v něm tradičně nejen slušnou dávku testů motorek, skútrů a čtyřkolek, ale krom dalšího třeba i reportáže ze závodů či dalších akcí, vonících benzínem. Prostě vše, o čem má správný motorkářský časopis být.
A věříme, že se vám i listopadový Motorbike (opět rozšířený na 124 stran) bude líbit! 😈
Více na www.motolife.cz/.../motorbike-11-2022-motorbike-45f4
Všechny příspěvky ...