Yard Built v podání italského ex-závodníka

vydáno 20. 5. 2016, text David M. Bodlák, foto Yamaha

Yamaha tento týden odprezentovala další povedený kousek z programu stavitelů, tentokráte model XV950 překopaný od Moto di Ferro.

Custom house Moto di Ferro, v anglickém překladu Iron Motorcycles, je vcelku mladá firmička (zrozena v roce 2009 nedaleko Benátek), za kterou stojí bývalý závodník Marco Lugato se svým skromným týmem. Na svém kontě zatím nemají příliš mnoho přestaveb, ovšem třeba taková triple serie W800 v provedení Café Racer, Bobber a Scrambler naznačuje, že tenhle tým má na to, ukázat světu něco nového a neokoukaného. A Moto di Ferro dostali šanci. Na customizérské akci Wheel & Waves se Marco potkal s produktovým manažerem Yamaha Motor Europe Shunem Miyazawou a marketingovým koordinátorem Cristianem Barellim a z jejich setkání vznikl projekt Speed Iron.

Základem „rychlého železa“ je model XV950 a nutno podotknout, že Marcova vášeň pro rychlost z tohoto díla jen čiší. Nádherné linie nenarušují žádné zbytečnosti a i přes tlusté pneumatiky, nazuté na nádherné vyplétané ráfky Borrani, zůstaly zachovány skvělé jízdní vlastnosti. Těm nahrává i celá přední partie, vypůjčená z VMaxe, včetně radiálních šestipístkových třmenů, zakusujících se do 320mm kotoučů. Hliníková nádrž a boční panely, podsedlák i sedlo, to vše je poctivá ruční práce, kterou se navíc povedlo ušetřit nějakou tu hmotnost.

Je tu i řada zajímavých dílů od prověřených značek, jako je Tarozzi či LSL, a rovněž aftermarketová, skvěle zakomponovaná zadní světla s čirou optikou nebo kombinovaný budík od Acewell s analogovým otáčkoměrem. Dominantní véčko doplňuje na zakázku postavený výfukový komplet se závodní specifikací od značky Arrow.

Speed Iron je už několikátou přestavbou tohoto modelu a po všech těch kreacích, jako byla Boltage od Benders, Pure Sports od Low Ride, Dangan od MCN, Playa Del Rey od Matt Black Custom Designs či v neposlední řadě tříkolka D-Side od Deus Ex Machina, je právě tohle dílo ve stylu trackera podle nás jedno z nejpovedenějších.



Články na MotoLife

  • Tesi H2 - nová přeplňovaná bestie od Bimoty
  • Šeri testuje - Honda CB1000R Neo Sports Cafe
  • Velká čtyřka - jeden za všechny, všichni na baterky
  • Nová trojice modelů CB500F, CBR500R a CB500X!
  • Filip Salač nahradí zraněného Hřavu

Vítej na MotoLife❗️

Podílej se na tvorbě nového sociálního motorkářského webu!

Podmínkou je pouze respektování pravidel tohoto webu.

Začít můžeš už teď »
  1. Založ si jednoduše svůj osobní profil.
  2. Pochlub se na profilu svýma motorkama, přidej fotky z cest.
  3. Přidávej motorkářské příspěvky nebo odkazy na zajímavé motorkářské články.
  4. Publikuj články, názory, blogy, fotky....
  5. Vytvoř si prezentační stránku a ukaž motorkářům co děláš.
  6. Poraď vývojářům MotoLife jak web zlepšit.

Piš na nebo využij chat na stránce MotoLife.

Příspěvky motorkářů

Bikes.cz
před 2 dny ve 20:43
Jawa v Indii úspěšnější než Harley? Harley-Davidson pomalu opouští největší světový trh.
Euro Bike Fest
před 2 dny v 16:47

EURO BIKE FEST 2020 (Official aftermovie)
Časopis Motorbike
před 4 dny ve 21:44
Milan Engel o řecké rally - "S výkonem jsem spokojený, samozřejmě by to mohlo být lepší, ale druhé místo je druhé místo..."
Všechny příspěvky ...