SR400 s turbem od Freda Kruggera

vydáno 14. 6. 2016, text Jan Rameš, foto Dunlop

Café racery mohou vypadat všelijak, ale když něco udělá Fred Krugger, předloňský mistr světa v custom bike buildingu, je jasné, že to bude pecka. Jako tohle SR400.

Těžko říct, proč si tenhle Belgičan, vlastním jménem Fred Bertrand, vzal jako přezdívku jméno z Noční můry z Elm Street. Možná proto, že z jeho motorek si prostě sednete na zadek, stejně jako kdybyste potkali filmového Freddieho. A nejinak je tomu v případě tohohle SR. Na první pohled pěkný kafáč, na druhý pohled nádherný kafáč a na třetí - cože, turbo?!

Zajímavý je příběh - tahle motorka vznikla jako pocta jednomu člověku v zákulisí, kterého nikdy nevidíte, ale bez něhož by možná závody MotoGP vypadaly jinak, než vypadají. Ono totiž tihle rychlí kluci potřebují mít odpovídající zázemí a Bernard Ansiau je dlouholetý mechanik Valentina Rossiho. A když říkáme dlouholetý, tak tím myslíme opravdu dlouholetý - když Vale přišel do královské třídy, on už tam měl své odšroubované třeba pro Wayna Raineyho nebo Kennyho Robertse! A jelikož je Bernard také Belgičan (oba pány máte tady na fotce), není složité zjistit, proč Fred skládá poklonu právě tomuhle pro většinu světa neznámému člověku...

Fred Krugger a Bernard Ansiau

V čem se oba pánové shodnou, je stroj - oba mají rádi jednoduchost a jednoválce. Proto SR400. Jenže když se celý život motáte kolem závodů, smrdíte honbou po maximálním výkonu na sto honů. A kdyby Fred jen tak lehce přestavěl tohle čtyřkilo, tak by to zaprvé nebyl on a zadruhé by to vypadalo spíš jako provokace. Takže jako ano, je to SR400, ale zapomeňte na dobromyslného loudala. Tahle motorka je ultra přísná. Není na ní nic navíc, sportovní vzhled je doplněn o závodní Dunlopky a stavitelné tlumiče, a tím největším nářezem je turbo. Tedy vlastně ne turbo, nýbrž malý kompresor Aisin 300, poháněný ozubeným řemenem a doplněný o karburátor S&S. Na tomhle bychom se fakt moc chtěli svézt...



Články na MotoLife

  • Tesi H2 - nová přeplňovaná bestie od Bimoty
  • Šeri testuje - Honda CB1000R Neo Sports Cafe
  • Velká čtyřka - jeden za všechny, všichni na baterky
  • Nová trojice modelů CB500F, CBR500R a CB500X!
  • Filip Salač nahradí zraněného Hřavu

Vítej na MotoLife❗️

Podílej se na tvorbě nového sociálního motorkářského webu!

Podmínkou je pouze respektování pravidel tohoto webu.

Začít můžeš už teď »
  1. Založ si jednoduše svůj osobní profil.
  2. Pochlub se na profilu svýma motorkama, přidej fotky z cest.
  3. Přidávej motorkářské příspěvky nebo odkazy na zajímavé motorkářské články.
  4. Publikuj články, názory, blogy, fotky....
  5. Vytvoř si prezentační stránku a ukaž motorkářům co děláš.
  6. Poraď vývojářům MotoLife jak web zlepšit.

Piš na nebo využij chat na stránce MotoLife.

Příspěvky motorkářů

Bikes.cz
před 3 dny ve 20:43
Jawa v Indii úspěšnější než Harley? Harley-Davidson pomalu opouští největší světový trh.
Euro Bike Fest
před 3 dny v 16:47

EURO BIKE FEST 2020 (Official aftermovie)
Časopis Motorbike
před 5 dny ve 21:44
Milan Engel o řecké rally - "S výkonem jsem spokojený, samozřejmě by to mohlo být lepší, ale druhé místo je druhé místo..."
Všechny příspěvky ...