SR400 s turbem od Freda Kruggera

vydáno 14. 6. 2016, text Jan Rameš, foto Dunlop

Café racery mohou vypadat všelijak, ale když něco udělá Fred Krugger, předloňský mistr světa v custom bike buildingu, je jasné, že to bude pecka. Jako tohle SR400.

Těžko říct, proč si tenhle Belgičan, vlastním jménem Fred Bertrand, vzal jako přezdívku jméno z Noční můry z Elm Street. Možná proto, že z jeho motorek si prostě sednete na zadek, stejně jako kdybyste potkali filmového Freddieho. A nejinak je tomu v případě tohohle SR. Na první pohled pěkný kafáč, na druhý pohled nádherný kafáč a na třetí - cože, turbo?!

Zajímavý je příběh - tahle motorka vznikla jako pocta jednomu člověku v zákulisí, kterého nikdy nevidíte, ale bez něhož by možná závody MotoGP vypadaly jinak, než vypadají. Ono totiž tihle rychlí kluci potřebují mít odpovídající zázemí a Bernard Ansiau je dlouholetý mechanik Valentina Rossiho. A když říkáme dlouholetý, tak tím myslíme opravdu dlouholetý - když Vale přišel do královské třídy, on už tam měl své odšroubované třeba pro Wayna Raineyho nebo Kennyho Robertse! A jelikož je Bernard také Belgičan (oba pány máte tady na fotce), není složité zjistit, proč Fred skládá poklonu právě tomuhle pro většinu světa neznámému člověku...

Fred Krugger a Bernard Ansiau

V čem se oba pánové shodnou, je stroj - oba mají rádi jednoduchost a jednoválce. Proto SR400. Jenže když se celý život motáte kolem závodů, smrdíte honbou po maximálním výkonu na sto honů. A kdyby Fred jen tak lehce přestavěl tohle čtyřkilo, tak by to zaprvé nebyl on a zadruhé by to vypadalo spíš jako provokace. Takže jako ano, je to SR400, ale zapomeňte na dobromyslného loudala. Tahle motorka je ultra přísná. Není na ní nic navíc, sportovní vzhled je doplněn o závodní Dunlopky a stavitelné tlumiče, a tím největším nářezem je turbo. Tedy vlastně ne turbo, nýbrž malý kompresor Aisin 300, poháněný ozubeným řemenem a doplněný o karburátor S&S. Na tomhle bychom se fakt moc chtěli svézt...



Další iČMN články

  • 50 let řadových čtyřválců Honda
  • 15 ročník výstavy přestaveb Bohemian Custom Bike
  • MOTO VÝSTAVA LIBEREC 2019

Články na MotoLife

  • Motorbike 6/2022
  • Motorbike 5/2022
  • Motorbike 4/2022
  • Motorbike 3/2022
  • Šeri testuje - Ducati Monster 1100 EVO – Dlouhodobý test

Příspěvky motorkářů

Magazín Motoroute
16. června v 21:10
Indian Motorcycle představuje FTR Stealth Grey, první tovární edici speciálně navrženou pro mezinárodní trhy.
Časopis Motorbike
16. června v 21:02
Haloooo, na stáncích a pumpách už je další číslo Motorbike časáku! 🏁
Víc na www.motolife.cz/.../motorbike-6-2022-motorbike-45ed
Bikes.cz
14. června
Soužití motorkářů s řidiči aut je někdy vypjaté.
Všechny příspěvky ...