Yamaha: odhalené Tokio a další Yard Built
vydáno 4. 11. 2015, text Jan Rameš, foto Yamaha
Značka se třemi ladičkami ve znaku je v poslední době v pěkném laufu a letošní Tokio to jen potvrdilo. Koncepty jsou potom prokládány dalšími a dalšími výtvory v projektu Yard Built. V Iwatě se snad nespí!
Motobot Ver. 1
O přípravách Yamahy na tokijský autosalon jsme již psali, ovšem tahle značka nás nakonec ještě jednou pořádně překvapila. Představila totiž robota, schopného samostatné jízdy na motocyklu!



Robot se jmenuje Motobot Ver. 1 a na konci svého vývoje by měl být schopný objet kolo na závodní dráze při rychlostech přes 200 km/h. K čemu to? Yamaha říká, že projekt by měl posloužit k vývoji dalších bezpečnostních a podpůrných systémů, čili v budoucnu vám asi robot řidiče na motorce dělat nebude, ale možná vám něco někde uvnitř motorky bude kecat do řízení...

LMW - MWT-9
A teď již k tomu, co jsme věděli dopředu, ale neznali jsme podrobnosti. Pod naprosto šíleným názvem najdeme tříkolku, která vypadá jako všechno, jen ne obyčejný dopravní prostředek!



Aby ne, když jako základ byla použita tříválcová MT-09. Design přední části potom vypadá, že Transformers už nejsou sci-fi, ale realita. Netradiční je uchycení předních kol zvnějšku, zatím všechny tříkolky měly teleskopy z vnitřní strany. Yamaha tento stroj prezentovala pod mottem "Cornering Master" a jeho doménou má být ostrá jízda zatáčkami s jakýmkoli povrchem.

Sports Ride Concept
Přidáme kolečko a máme autíčko. I tenhle nápad Yamaha dopředu avizovala, ovšem čekali jsme hardcore sporťák se skořepinovými sedačkami, nikoli tohle!



Yamaha nám bohužel neprozradila nic o pohonné jednotce, strašně rádi bychom slyšeli, že uvnitř je R1 nebo M1. Víme jen to, že základem je vysokopevnostní skořepina jako u formulí 1 a že celé tohle 3,9 metru dlouhé (nebo krátké?) autíčko váží pouhých 750 kg. Jasně, motorka to není, ale stejně - svezli bychom se, ne že ne...

Yard Built XSR700 "Super 7"
A teď z jiného ranku. Zatímco v Japonsku zuřil veletrh, v Evropě přibyl další zástupce mezi přestavěné stroje z řady Sport Heritage. Tentokráte jde o zbrusu nové XSR700 (vlastně do retra hozená MT-07), kterému se na zoubek podívali němečtí JvB-moto. Změn fakt není moc, to hlavní se událo na zadní části, a co bylo už sériové pěkné, je najednou ještě víc sexy.


