I takhle může vypadat Scout
vydáno 13. 7. 2016, text Jan Rameš, foto Indian
Indian se v poslední době pustil do hotové mediální masáže a není měsíce, kdybychom nenarazili na zajímavou akci nebo přestavbu. Třeba jako tuhle od Rolanda Sandse.
Chtělo by se říci, že už je skoro "přeRolandováno". Ten chlápek je snad všude - BMW, Yamaha, teď Indian. Na druhou stranu, proč ne? Tenhle bývalý silniční závodník totiž zdaleka ještě není vyšeptalý, a i když si člověk říká, že snad už mu ty nápady jednou dojít musejí, teď to ještě není.
Kde Roland bere inspiraci, netušíme. Vždycky ho ale napadne nějaký "oslí můstek" a dokáže ten který model překopat k nepoznání. To je případ i tohoto Indianu Scout. V sériové podobě se jedná o čistokrevný, byť sportovně laděný cruiser. V téhle přestavbě, nazvané prostě a jednoduše RSD Scout, jde o všechno možné, jenom ne o cruiser. "Pokud jste fanoušky starého Indianu Scout, nesmíte zapomenout, že původní model byl vlastně závoďák." To Rolandovi vyhovuje, on je známý tím, že vše šlechtí tak trochu do racingu - ať to hezky vypadá, ale především ať to skvěle funguje.
Cesta k téhle stavbě byla ovšem delší, než se na první pohled může zdát. Tohle je totiž až její druhá podoba. Když Indian nového Scouta ukázal ve Sturgisu 2014, Roland prý hned věděl, že hlavně s tímhle motorem chce něco postavit, a tuhle touhu s ním sdílel jistý zákazník známý pod přezdívkou Thor, jenž už od Rolanda jednu motorku měl. Šlo o stavbu Track Chief a v podobném duchu chtěl i Scouta. Koupil proto úplně novou motorku a nechal ji u RSD totálně překopat.
Vlastně se dá říci, že zůstal jen motor. Rám je totiž úplně nový a podle Sandse je hodně podobný tomu, jaký byl použit pro Project 156, s nímž se sesterská koncernová značka Victory zúčastnila závodu na Pikes Peak. Prostě jednoduchý lehký z chrommolybdenových trubek. Odpružení bylo taktéž převzato z Projectu 156 a Thor tuhle první verzi převzal loni v květnu. Jak vypadala, vidíte na fotkách dole - surová motorka bez laku, zdánlivě nedokončená.
Ovšem teď proběhla druhá fáze a je to něco úplně jiného. Především přední USD vidlice byla nahrazena paralelogramovou, a nebyl by to Roland Sands, kdyby technika zase nebyla nadřazena vzhledu. Či spíše jinak, ono to skvěle vypadá a pravděpodobně ještě lépe funguje. Změnilo se chlazení, falešná olejovka hostí elektriku, jiné jsou výfuky a dozadu přišel tlumič Öhlins TTX. Povedenou práci završuje krásné vintage lakování. Jako sériový Scout není špatný, ale tohle bychom si dokázali představit v garáži! Ačkoli STK bude asi trochu problematická záležitost :-)