I takhle může vypadat Scout

vydáno 13. 7. 2016, text Jan Rameš, foto Indian

Indian se v poslední době pustil do hotové mediální masáže a není měsíce, kdybychom nenarazili na zajímavou akci nebo přestavbu. Třeba jako tuhle od Rolanda Sandse.

Chtělo by se říci, že už je skoro "přeRolandováno". Ten chlápek je snad všude - BMW, Yamaha, teď Indian. Na druhou stranu, proč ne? Tenhle bývalý silniční závodník totiž zdaleka ještě není vyšeptalý, a i když si člověk říká, že snad už mu ty nápady jednou dojít musejí, teď to ještě není.

Kde Roland bere inspiraci, netušíme. Vždycky ho ale napadne nějaký "oslí můstek" a dokáže ten který model překopat k nepoznání. To je případ i tohoto Indianu Scout. V sériové podobě se jedná o čistokrevný, byť sportovně laděný cruiser. V téhle přestavbě, nazvané prostě a jednoduše RSD Scout, jde o všechno možné, jenom ne o cruiser. "Pokud jste fanoušky starého Indianu Scout, nesmíte zapomenout, že původní model byl vlastně závoďák." To Rolandovi vyhovuje, on je známý tím, že vše šlechtí tak trochu do racingu - ať to hezky vypadá, ale především ať to skvěle funguje.

Cesta k téhle stavbě byla ovšem delší, než se na první pohled může zdát. Tohle je totiž až její druhá podoba. Když Indian nového Scouta ukázal ve Sturgisu 2014, Roland prý hned věděl, že hlavně s tímhle motorem chce něco postavit, a tuhle touhu s ním sdílel jistý zákazník známý pod přezdívkou Thor, jenž už od Rolanda jednu motorku měl. Šlo o stavbu Track Chief a v podobném duchu chtěl i Scouta. Koupil proto úplně novou motorku a nechal ji u RSD totálně překopat.

Vlastně se dá říci, že zůstal jen motor. Rám je totiž úplně nový a podle Sandse je hodně podobný tomu, jaký byl použit pro Project 156, s nímž se sesterská koncernová značka Victory zúčastnila závodu na Pikes Peak. Prostě jednoduchý lehký z chrommolybdenových trubek. Odpružení bylo taktéž převzato z Projectu 156 a Thor tuhle první verzi převzal loni v květnu. Jak vypadala, vidíte na fotkách dole - surová motorka bez laku, zdánlivě nedokončená.

Ovšem teď proběhla druhá fáze a je to něco úplně jiného. Především přední USD vidlice byla nahrazena paralelogramovou, a nebyl by to Roland Sands, kdyby technika zase nebyla nadřazena vzhledu. Či spíše jinak, ono to skvěle vypadá a pravděpodobně ještě lépe funguje. Změnilo se chlazení, falešná olejovka hostí elektriku, jiné jsou výfuky a dozadu přišel tlumič Öhlins TTX. Povedenou práci završuje krásné vintage lakování. Jako sériový Scout není špatný, ale tohle bychom si dokázali představit v garáži! Ačkoli STK bude asi trochu problematická záležitost :-)



Další iČMN články

  • 50 let řadových čtyřválců Honda
  • 15 ročník výstavy přestaveb Bohemian Custom Bike
  • MOTO VÝSTAVA LIBEREC 2019

Články na MotoLife

  • Zabudnuté tímy MotoGP – Aspar Racing Team
  • Motorbike 4/2021
  • Zabudnuté tímy MotoGP – Konica Minolta Honda
  • Vychází časopis Drž stopu
  • Šeri testuje - Yamaha MT-09

Vítej na MotoLife❗️

Podílej se na tvorbě nového sociálního motorkářského webu!

Podmínkou je pouze respektování pravidel tohoto webu.

Začít můžeš už teď »
  1. Založ si jednoduše svůj osobní profil.
  2. Pochlub se na profilu svýma motorkama, přidej fotky z cest.
  3. Přidávej motorkářské příspěvky nebo odkazy na zajímavé motorkářské články.
  4. Publikuj články, názory, blogy, fotky....
  5. Vytvoř si prezentační stránku a ukaž motorkářům co děláš.
  6. Poraď vývojářům MotoLife jak web zlepšit.

Piš na nebo využij chat na stránce MotoLife.

Příspěvky motorkářů

Moto.cz
před 7 hodinami
Vzpomínka na poslední závod "Okruhu Stanislava Maliny" v roce 1975 vyplňuje další dílek v mozaice historie silničních závodů minulého století v Československu..
www.moto.cz/.../863-pisek-1975
Motocyklová asociace ČR
před 16 hodinami
Policejní hlídka chtěla zastavit k silniční kontrole motorkáře, kterému předtím radarem naměřila rychlost přes 200 km/hod. Následná honička skončila smrtí motorkáře.
Marek Lichtenberg
před 39 minutami
0
Úplně zbytečná ztráta života motorkáře, ale otočit se na dálnici do protisměru, to může udělat jenom blbec!
Časopis Motorbike
včera v 15:40
MOTO ITALIA s.r.o. slaví 20 let zastupování značky Ducati v České republice a chystá jaro plné předváděcích akcí! DUCATI SEASON OPENING otevře sezónu na dealerstvích v sobotu 24. dubna. DUCATI TOUR - 12. ročník seriálu testovacích dnů Ducati. Od konce dubna do začátku června vždy v sobotu.
Ducati Multistrada Experience, 3 dny zaměřené výhradně na Multistrady. Jako bonus tradiční okruhový DUCATI DEN v Mostě.
Bikes.cz
před 4 dny ve 22:46
Filip Tichý představil Aprilia Tuono 660 s ovladatelností stopětadvacítky a sílou litru! Technická data k motorce najdeš na bikes.cz: https://www.bikes.cz/2021/aprilia-tuono-660
Všechny příspěvky ...