Trialy 2014 od Hondy a Gas Gasu

vydáno 9. 8. 2013, text Jan Rameš, foto Honda, GasGas

U Hondy to je jednodušší, neboť ta nabízí pouze dva modely, resp. jeden, ale ve dvou provedeních: základ má jméno Cota 4RT260, vylepšený potom Cota Race Replica.

A jelikož Honda už dávno dala vale dvoutaktům, i tento stroj je čtyřdobý se vstřikováním. Hned první změna oproti stávající 4RT je jasná už z označení, došlo ke zvýšení objemu na 259 kubíků, což má za následek výrazně vyšší výkon (dle tiskových materiálů, hodnoty se neudávají) a lepší průběh točivého momentu. Byly sníženy setrvačné hmoty v motoru a vstřikování je naladěno tak, že motor skoro nebrzdí. Zatímco 73kg Race Replica, podobná strojům Boua a Fujinamiho, používá odpružení Showa nejvyšší specifikace, základní 4RT260 má vpředu vidli Tech a vzadu tlumič R16V. Brzdovou soustavu mají oba modely novou od firmy Braktec. Novinka bude v prodeji od září, v Česku na individuální poptávku. Cena ještě nebyla stanovena, ale továrna uvádí, že by mohla být oproti předchozí dvěpade nižší o 15–20 procent.


Gas Gas má tradičně svou nabídku trialových strojů podstatně širší, základní řadu TXT Pro, profíkovskou TXT Pro Racing a objemy 125, 250, 280 a 300 kubíků, samozřejmě ve dvou dobách. Změny se soustředily na snížení hmotností, což proběhlo kupříkladu lehčími předními brýlemi. Na Racingu bylo upraveno odpružení, kdy došlo k přesunu tlakových nádobek nových tlumičů Reiger, podle zkušeností továrního týmu je důležité mít olej co nejdál od jakýchkoli zdrojů tepla, což má zvyšovat jejich výkonnost až o 80 %. Přední brzdová soustava je nová, vykousané disky Galfer jsou doplněny o monoblokové brzdové třmeny. Zadní brzdový třmen nazvaný AutoStand byl vyvinut u Gas Gasu a jeho konstrukce umožňuje rychlejší a pohodlnější výměnu zadního kola. Motor profituje z nového airboxu umožňujícího lepší proudění vzduchu, stejně jako z výfukové soustavy stejné jako na továrních replikách či z karburátorů Keihin.

Také základní modely TXT Pro doznaly změn, nové jsou brzdová a spojková pumpa, rám má těsněnou hlavu řízení, snížení hmotnosti bylo docíleno novou benzínovou nádrží. Motory mají navíc novou hlavu válců s přímějším napojením.



Další iČMN články

  • 50 let řadových čtyřválců Honda
  • 15 ročník výstavy přestaveb Bohemian Custom Bike
  • MOTO VÝSTAVA LIBEREC 2019

Články na MotoLife

  • Motorbike 9/2023
  • Motorbike 7-8/2023
  • Motorbike 6/2023
  • Motorbike 5/2023
  • Motorbike 4/2023

Aktuálně na MotoLife

Příspěvky motorkářů

MotoRoute
28. srpna
Postupně upřesňujeme program 18. setkání MotoRoute. Těš se na skvělé motocestovatelské přednášky, workshopy, testování motorek, tajný závod atd. Více tady: www.motoroute.cz/.../...etkani-motoroute-2023.aspx
Magazín Motoroute
14. srpna
Už máš magazín MotoRoute 4/2023? 
Opět je tu 96 stran čtení o motorkách a cestování. 
✅ Podrobnosti o čísle tady: shop.motoroute.cz/.../43-motoroute-2023--c-4.aspx
Najdete ho na stáncích PNS, ale raději si ho předplaťte!
✅ Předplatné tady: shop.motoroute.cz/produkt/23-predplatne.aspx
✅ On-line verze na http://www.motorouteklub.cz nebo http://www.digiport.cz
MotoLife
3. srpna
Masarykův okruh má nového majitele.
Areál Masarykova okruhu včetně závodní dráhy, polygonu a hotelu GRID převzala společnost SHAKAI podnikatele a investora Karla Hubáčka. Počítá se zachováním současných aktivit v areálu a s jeho dalším rozvojem. Karel Hubáček areál včetně pozemků koupil od společnosti A.B.R. HOLDING a.s. a Karla Abrahama, který areál ovládal od roku 2005. Výši transakce podnikatelé nezveřejnili.
Všechny příspěvky ...