Nová Honda Crossrunner 2015

vydáno 9. 10. 2014, text Prochy, web, foto Honda

Crossrunner pro modelový rok 2015 je postaven na základě letošního vylepšeného VFR.

Původní Crossrunner, jenž se prodává od roku 2011, spojil unikátní motor V4 o objemu 800 cm3 s konstrukcí stroje, díky které jezdec za řídítky zaujímá vzpřímenou polohu. VFR800X Crossrunner pro rok 2015 posouvá tuto koncepci ještě dále, neboť nabízí výraznější sportovní charakter spolu s vylepšenou, agresivnější pozicí za řídítky či ostřejším vzhledem vyzývajícím k dobrodružství. Srdcem stroje zůstává i nadále 16ventilový DOHC motor V4 s úhlem válců 90°, který je vybaven systémem proměnlivého časování ventilů VTEC. Tento motor nově nabízí vyšší točivý moment v nízkých a středních otáčkách, jenž je zárukou pružné a dynamické jízdy, a zároveň maximální výkon 78 kW dostupný při 10 250 otáčkách.

Hliníkový zdvojený rám je opatřen lehčím inovovaným pomocným rámem a novým hliníkovým kyvným ramenem, které je dalším charakteristickým prvkem strojů VFR. Zavěšení kol se vyznačuje delším zdvihem odpružení: 25 mm v případě dvoudílné teleskopické vidlice a 28 mm u zadního tlumiče. Systém ABS je součástí standardní výbavy a 17palcové duté přední kolo z hliníkové slitiny je opatřeno dvěma 310 mm kotouči spojenými s radiálně upevněnými čtyřpístkovými třmeny. Sportovní pneumatiky s šířkou 120 mm vpředu a 180 mm vzadu zajišťují optimální chování stroje na všech typech vozovek. Jezdec má nyní také k dispozici stejný systém kontroly trakce jako u modelu Crosstourer. Systém HSTC (Honda Selectable Torque Control) nabízí dvě úrovně nastavení (plus úplné vypnutí), kdy bleskurychle detekuje ztrátu trakce zadního kola, na což reaguje okamžitým snížením točivého momentu motoru, aby pneumatika opět mohla získat plnou přilnavost. Crossrunner je skutečným zástupcem řady VFR – je to motocykl navržený pro dynamickou a zábavnou jízdu, který však zároveň nabízí styl, komfort a praktičnost. I s ohledem na to lze sedlo nastavit do dvou poloh, rukojeti jsou opatřeny pětistupňovým vyhříváním a součástí standardní výbavy jsou i ukazatele směru s funkcí automatického vypnutí vyvinutou společností Honda. Nové osvětlení tvořené výhradně LED diodami dodává stroji prémiový charakter a odlišuje ho od okolí.



Přečtěte si také

Honda Crossrunner 2015: První test  3. 11. 2014  

Další iČMN články

  • 50 let řadových čtyřválců Honda
  • 15 ročník výstavy přestaveb Bohemian Custom Bike
  • MOTO VÝSTAVA LIBEREC 2019

Články na MotoLife

  • Motorbike 5/2022
  • Motorbike 4/2022
  • Motorbike 3/2022
  • Šeri testuje - Ducati Monster 1100 EVO – Dlouhodobý test
  • Blood Ridaz

Příspěvky motorkářů

Moto.cz
před 6 dny v 15:12
Keďže motoristický šport sledujem od svojich piatich rokov, konkrétne od roku 1979, spomínam si na rôzne zásahy funkcionárov počas totalitného režimu do práv pretekárov, pričom jednou z najsilnejších spomienok je pre mňa zavedenie tzv. komerčných stykov, cez ktoré povolili vybraným jazdcom reprezentovať, ale tí si to museli tvrdo platiť a nesmeli bodovať do domáceho šampionátu… Že ešte aj po viac ako 30 rokoch dýcha zastrešujúca organizácia duchom totality je však pre mňa k neuvereniu…
Magazín Motoroute
před týdnem ve 22:26
Nepropásni svátek příznivců značky Ducati ❗️
DUCATI DEN se uskuteční ve středu 8. června 2022 od 9 do 18 hodin v areálu Autodromu v Mostě.
Časopis Motorbike
6. května v 15:50
Květnový Motorbike je na stáncích! Víc se dovíš  na www.motolife.cz/.../motorbike-5-2022-motorbike-45ec
Bikes.cz
28. dubna
Informace, které nejsou začátkem sezóny na škodu...
Všechny příspěvky ...