Nedožitých 20 let ČMN

vydáno 27. 4. 2019, text Marek Lichtenberg, foto

České motocyklové noviny by v lednu 2019 oslavily krásnou dvacítku. Skutečnost je ovšem taková, že ČMN se tohoto kulatého jubilea nedočkaly, a nikdo vlastně neví proč! Odpověď na tuto otázku nepřinesla ani reportáž Josefíny Šumové v pořadu „Černé ovce“, který koncem března odvysílala Česká televize.

Začátkem října, když se připravovalo do tisku vydání ČMN 20/2018, přišla paní Janáková, jednatelka a většinová majitelka společnosti Bikes Publishing s.r.o. vydávající ČMN, s informací, že výroba "dvacítky" se dočasně pozastavuje. Nikdo z redakce tehdy nečekal, že to bude pozastavení trvalé!

Pravda je, že paní jednatelka v uplynulém roce neřídila společnost s péčí řádného hospodáře, jak jí mimo jiné nařizuje i obchodní zákoník, ale na druhou stranu to nebyla neřešitelná situace, ve které se noviny koncem léta 2018 nacházely. Prodeje novin i příjmy z reklamy byly velmi slušné a dlouhodobě stabilní.

Nebyl proto žádný problém novinový titul přenechat koncem roku dalším zájemcům, kteří zde navíc byli a kteří byli ochotni do restartu novin investovat statisíce. A byli tu také členové redakce, kteří měli velký zájem na tom, aby ČMN dál vycházely, jenže jednatelka odmítla veškeré návrhy, které by pokračování titulu zajistily, a tvrdila, že už jiného vydavatele novin má.

Následně přestala paní Janáková s veškerým okolím včetně redaktorů novin i čtenářů komunikovat, nereaguje na e-maily, nereaguje na SMS, nereaguje na facebook messenger, nebere telefony! Na konci října 2018 jednatelka vyklidila kancelářské prostory v motocentru Vrbovka, kde má společnost sídlo, čímž redakce novin přišla o veškeré zázemí.

Co bude dál?

Dál nebude nic. Značka ČMN přišla o důvěru čtenářů i předplatitelů, přišla o redakci, o své zázemí a také schopnost noviny tvořit. V současnosti jsou České motocyklové noviny z ekonomického hlediska nerestartovatelné. Ale nadšení lidí, kteří ČMN v minulosti tvořili, tu zůstává.

Část redakce přešla pod vydavatelství Mladá fronta a nyní tvoří časopis Motocykl. Ten byl mimochodem před několika lety v mnohem svízelnější ekonomické situaci než ČMN a na trhu přesto zůstal! Jeden redaktor skončil u Motorkářů a zbytek týmu se aktuálně věnuje motocyklovým webům: www.bikes.cz, www.motobazar.eu, www.motozabava.cz

Marek Lichtenberg
zakladatel ČMN



Diskuze k článku

bedrich52 27. 4. 2019
Řeknu to narovinu píča jedna celech 20 let jsem si je četl škoda.

Dan 5. 5. 2019
Je To škoda,ČMN byl dobrý 14.ti deník,souhlasím s PÍČ..U !!!!!

Václav 53 31. 5. 2019
A kdo poradí mě a ostatním předplatitelům. Mám od č.20/2018 předplacený dva roky (1 250.-Kč)

Marek 6. 6. 2019
Václave, nejsi bohužel jediný věřitel společnosti. Jenže jednatelka se ani nemá k tomu, aby vyhlásila "insolvenci", přestože je to její zákonná povinnost!

luděk 21. 7. 2019
Václav 53 - jak patrno v záležitosti s nevráceným předplatným, nejsou zlodějské manýry některým spoluobčanům zřejmě zdaleka cizí !

Nepřehlédni na MotoLife

  • Jak na baterie po zimě
  • Sdílené elektrické skútry BeRider brzy odstartují i v Brně
  • Motocyklem roku 2020 se stala Honda Africa Twin Adventure Sports
  • MOTOSALON 2020 - první fotky z výstavy
  • Motorbike 3/2020

Vítejte na MotoLife

Hledáme motorkáře, kteří nám pomohou dostat MotoLife na špičku!

MotoLife je nový sociální motorkářský web, na kterém se můžeš podílet i ty!

Na MotoLife patří reklamní prostor všem, kteří jeho obsah tvoří.

Podmínkou účasti na projektu MotoLife je dodržování pravidel tohoto webu.

Pojďme společně do toho...

  1. Přihlas se, založ si svůj profil.
  2. Pochlub se svýma motorkama, přidej fotky z cest.
  3. Přidávej příspěvky, články, názory, blogy, fotky nebo stránky.
  4. Získávej fanoušky, rozšiřuj okruh přátel, komunikuj s dalšími motorkáři.
  5. Sděl tvůrcům MotoLife jak web zlepšit.

Pravidla webu

  • Obsah webu může tvořit kdokoliv, kdo chce být jeho součástí a respektuje pravidla.
  • Veškeré příspěvky, články a fotky smějí být pouze o motorkách a dění okolo motorek.
  • Reklamní prostor patří těm, kteří zde publikují, a slouží i jako odměna za publikovaný obsah.
  • Jednotlivé MotoLife stránky jsou plně v režiji jejich zakladatelů a správců, a provozovatel webu nenese zodpovědnost za obsah.
  • MotoLife stránky, články, příspěvky i fotografie mohou být privátního i komerčního charakteru.
  • MotoLife osobní profily jsou výhradně privátního charakteru a nemely by obsahovat komerční obsah!
  • Publikovaný obsah nesmí jakkoliv porušovat práva třetích stan nebo jiné osoby a jejich zájmy.
  • Obsah nesmí obsahovat vulgární slova, sexuální tématiku, nabídky půjček, hazard, politiku a pod.
  • Obsah nesmí ani obsahovat odkazy na stránky se zakázanou tématikou.
  • V případě porušování pravidel může být profil, stránka i příspěvky zablokovány nebo odstraněny.
  • Pravidla mohou být průběžně doplňována nebo měněna.

Pište na , nebo využijte chat na stránce MotoLife.

Nově na MotoLife