MV Agusta Turismo Veloce 800 odhalena

vydáno 4. 11. 2013, text Prochy, foto MV Agusta

Italský výrobce otevírá výstavu EICMA 2013 se svým novým sportovně cestovním endurem Turismo Veloce 800, a to hned ve dvou verzích. K dostání bude základní model a druhý vybavenější s názvem Lusso.

O designu nemá cenu dlouze diskutovat, na ten si každý udělá názor sám. Samozřejmostí jsou kvalitní materiály, letmo uložené zadní kolo, tři hranaté výfukové koncovky a soustava světel s LED technologií. Zmíníme ještě doplňky ve formě krytů rukojetí a spodního krytu motoru, jež zájemce o tento motocykl dostane v základu. Teď už se pojďme podívat, co zde tiká.


Pohonná jednotka je u obou verzí stejná, a tou je řadový dvanáctiventilový tříválec o objemu 798 cm3, který umí rozpohybovat motocykl do rychlosti 240 km/h. Maximální hodnota výkonu je 125 koní v 11 600 otáčkách a nejvyšší točivý moment pak 84 Nm v 8600 otáčkách. Stejně jako je tomu u nového modelu Rivale 800, i zde je použita nová palivová mapa, kde byl už starší problém ucukané reakce na přidání plynu v systému ride-by wire odstraněn.


Systém řízení dodávky výkonu a nastavení palivových map má na starosti inovovaný elektronický systém MVICS 2.0 (Motor & Vehicle Integrated Control System), který jezdci umožňuje si vybrat ze tří přednastavených palivových map. Palivová mapa Tourismo, jak už název napovídá, pojednává o cestovním nastavení. Motor tak dodá vyrovnanou křivku výkonu a hladkou reakci na polohu plynové rukojeti. S tím je spojeno omezení výkonu na hodnotu 100 koní a snížení spotřeby paliva. Nastavení mapy na Sport je o plném výkonu 125 koní. Palivová mapa Rain neboli jízda za deště, respektive při snížené přilnavosti s sebou nese automatické nastavení kontroly trakce na maximální úroveň. Lze navolit i čtvrtou palivovou mapu Custom, kterou si jezdec může dále upravovat dle libosti. Nastavovat můžete reakci motoru na polohu plynové rukojeti, dvě křivky motoru, omezovač otáček Hard/Soft, hodnotu krouťáku anebo sílu brzdného momentu motoru. Nakonec je tu k dispozici i nastavení osmistupňové kontroly trakce. Základní model je vybaven plně nastavitelnou 43mm vidlicí značky Marzocchi a zadní tlumič je od Sachsu. Obě verze mají shodné zdvihy 160 mm na předním i zadním zavěšení. O zastavení motocyklu se stará systém od firmy Brembo s radiálními čtyřpístkovými třmeny na 17palcových kolech s pneumatikami o rozměrech 120/70 vpředu a 190/55 vzadu.


Poprvé MV Agusta použila na svém motocyklu také tempomat, který se při dlouhých nudných přesunech po dálnici jistě hodí. Výrobce přihodil i systém kontroly nechtěné jízdy po zadním kole (antiwheelie system). Společně s novou kazetovou šestirychlostní převodovkou, mokrou spojkou a vylepšeným rychlořazením (EAS 2.0) slibuje výrobce velký požitek z jízdy a zaručuje možnost řazení bez použití spojky, a to jak při přeřazení na vyšší stupeň, tak na nižší. Nezapomnělo se ani na pohodlné nastavování všech shora uvedených funkcí nerušeně za jízdy, a tak vše ovládá jezdec ovladači na řídítkách. Přístrojový panel je plně barevný pětipalcový TFT displej, kde najdeme i implementovanou bluetooth komunikaci s mobilním telefonem.


Co se týká vyšperkované verze Lusso (Luxusní), zde majitel dostane navrch elektronické semi-aktivní nastavení tlumení od firmy Sachs. Tento systém sám nastavuje odskok a kompresi na předním i zadním pérování pro neustálý komfort. Veškeré údaje se vyhodnocují z údajů o akceleraci, popřípadě deakceleraci a úhlu naklonění motocyklu. Dále Lusso nabídne GPS navigaci přímo v menu palubního přístroje, postranní kufry, které dohromady pojmou 60 litrů, a najdeme zde i vyhřívané rukojeti. Systém ABS od firmy Bosch je standardem u obou verzí, stejně jako je shodná 20litrová palivová nádrž.


Základní model lze zakoupit ve stříbrné barvě (Silver), verzi Lusso pak v červeno-stříbrné (Red/ Silver). Dostupnost motocyklu a jeho cena na českém trhu není zatím známa.


Technické parametry MV Agusta Turismo Veloce 800




Další iČMN články

  • 50 let řadových čtyřválců Honda
  • 15 ročník výstavy přestaveb Bohemian Custom Bike
  • MOTO VÝSTAVA LIBEREC 2019

Články na MotoLife

  • Drnovy testy z pravěku - Yamaha FZS 600 S Fazer
  • Drnovy testy z pravěku - Honda CBR 600 F
  • (Ne)poznané zaujímavosti Ducati - MONSTER, STREETFIGHTER, HYPERMOTARD & DIAVEL
  • Motorbike 7-8/2021
  • Zabudnuté tímy MotoGP – Team Luis d'Antin MotoGP

Příspěvky motorkářů

Miluju motorky
před 2 dny ve 23:05
Druhý diel z edície - Drnovy testy z pravěku, dnes Yamaha FZS 600 S Fazer!

"Vzali šestku motor z Thunder Cata, kolem svařili rám z ocelových trubek, a kolik to udělalo parády..."

#serimotostories #milujumotorky
Časopis Motorbike
před 2 dny v 16:21
MOTORBIKE 7-8/2021
Léto budiž pochváleno a s ním i prázdniny, dovolené, no prostě relax . Abyste se, třeba večer nebo když bude pršet, v době volna nenudili, je tu pro vás prázdninové vydání časopisu Motorbike. A protože jde o letní dvojčíslo, připravili jsme vydání rozšířené, tedy bezmála 150 stran! . Co na nich najdete? Především testy 16 motocyklů a skútrů , od superbiků přes nakedy po klasiku, od městských přibližovadel po cestovní endura. A samozřejmě i spoustu dalšího...
www.motolife.cz/.../motorbike-7-2021-motorbike-45c2
Miluju motorky
před 8 dny ve 14:34
Yamaha Motors oznamuje cíl celkové neutrality uhlíku do roku 2050!

Po přezkoumání plánu, který byl původně formulován v roce 2018, nyní japonský výrobce doufá, že do roku 2050 dosáhne úplné uhlíkové neutrality ve všech svých obchodních praktikách.

Znamená to, že jsou na cestě nové motocykly Yamaha? Jedním slovem ano. Japonský gigant konkrétně říká, že budou navrhovat nové formy mobility jedinečné pro Yamaha Motors.

Zdroje: https://www.rideapart.com/, https://www.rideapart.com/news/

#serimotostories #milujumotorky
Miluju motorky
před 9 dny v 10:51
Společnost WMC ukazuje své plány pro běžný provoz na koncepčních výkresech!

Nové náčrty společnosti ukazují aerodynamický potenciál použitelný i pro běžný provoz. O plánech White Motorcycle Concepts se svým radikálním elektrickým WMC250EV jsme již informovali. Nyní nám firma poskytla pohled na designové náčrtky určené k ilustraci toho, jak by mohly být navrženy silniční stroje kolem jejího kanálu „V-Air“.

Zdroje: https://www.cycleworld.com

#serimotostories #milujumotorky
Všechny příspěvky ...