Překvapení: Brutale i ve verzi 800

vydáno 2. 11. 2012, text Honzis, foto MV Agusta

Ještě před dvěma týdny jsme se domnívali, že řadu Brutale bude tvořit malá tříválcová 675 a tři velké čtyřválce 1090, ale dnes nás Italové zaskočili - bude i osmistovka!

Cesta k 800 kubíkům, tedy pardon, k 798 vedla samozřejmě přes tříválec 675, který známe už ze supersportu F3 a právě nejmenší Brutalky, a to zvýšením zdvihu skoro o cenťák. Efekt to mělo podle očekávání veliký, ze 110 koní a 65 newtonmetrů se Italové rázem dostali na 125 koní81 newtonmetrů, a to navíc ještě při výrazně nižších otáčkách. Zatímco malý motor má svá maxima ve 12,5 a 12 tisících, osmistovka dává největší výkon v 11 600 a krouťák přichází již v 8600! Vzhledem k tomu, že hmotnost stroje se nezměnila (167 kg bez náplní, odhadem tedy kolem 190 kg plných), to bude určitě pěkný zážitek. Rozhodně více "litrový" než na úrovni japonských "středopolařů" FZ8, GSR750 a Z750.

Motor s klikovkou otáčející se proti směru jízdy jako v MotoGP má vyspělou elektroniku MVICS s elektronickým plynem, čtyřmi motorovými mapami a osmistupňovou kontrolou trakce a je zasazen do tradičního agustího šáska, které kombinuje ocelové trubky a hliníkové pláty. Jak přední USD vidlice s kluzáky o průměru 43 mm, tak zadní centrální tlumič jsou plně nastavitelné, radiální brzdiče nesou loga domácího specialisty Brembo. Cenový rozdíl mezi osmistovkou a 675 v Itálii činí 1000 eur, šest-sedm-pětka v Česku stojí 245 tisíc, takže osmistovka by mohla stát kolem 270-280 Palackých.



Diskuze k článku


Nepřehlédni na MotoLife

  • Jak na baterie po zimě
  • Sdílené elektrické skútry BeRider brzy odstartují i v Brně
  • Motocyklem roku 2020 se stala Honda Africa Twin Adventure Sports
  • MOTOSALON 2020 - první fotky z výstavy
  • Motorbike 3/2020

Vítejte na MotoLife

Hledáme motorkáře, kteří nám pomohou dostat MotoLife na špičku!

MotoLife je nový sociální motorkářský web, na kterém se můžeš podílet i ty!

Na MotoLife patří reklamní prostor všem, kteří jeho obsah tvoří.

Podmínkou účasti na projektu MotoLife je dodržování pravidel tohoto webu.

Pojďme společně do toho...

  1. Přihlas se, založ si svůj profil.
  2. Pochlub se svýma motorkama, přidej fotky z cest.
  3. Přidávej příspěvky, články, názory, blogy, fotky nebo stránky.
  4. Získávej fanoušky, rozšiřuj okruh přátel, komunikuj s dalšími motorkáři.
  5. Sděl tvůrcům MotoLife jak web zlepšit.

Pravidla webu

  • Obsah webu může tvořit kdokoliv, kdo chce být jeho součástí a respektuje pravidla.
  • Veškeré příspěvky, články a fotky smějí být pouze o motorkách a dění okolo motorek.
  • Reklamní prostor patří těm, kteří zde publikují, a slouží i jako odměna za publikovaný obsah.
  • Jednotlivé MotoLife stránky jsou plně v režiji jejich zakladatelů a správců, a provozovatel webu nenese zodpovědnost za obsah.
  • MotoLife stránky, články, příspěvky i fotografie mohou být privátního i komerčního charakteru.
  • MotoLife osobní profily jsou výhradně privátního charakteru a nemely by obsahovat komerční obsah!
  • Publikovaný obsah nesmí jakkoliv porušovat práva třetích stan nebo jiné osoby a jejich zájmy.
  • Obsah nesmí obsahovat vulgární slova, sexuální tématiku, nabídky půjček, hazard, politiku a pod.
  • Obsah nesmí ani obsahovat odkazy na stránky se zakázanou tématikou.
  • V případě porušování pravidel může být profil, stránka i příspěvky zablokovány nebo odstraněny.
  • Pravidla mohou být průběžně doplňována nebo měněna.

Pište na , nebo využijte chat na stránce MotoLife.

Nově na MotoLife