Kawasaki Ninja H2R: je to venku!

vydáno 6. 10. 2014, text Prochy, web, foto Kawasaki

Zatímco automobilový svět už žije Paříží, motorkáři upírají svůj zrak k německému Kolínu nad Rýnem. Největší peckou byla bezesporu Kawasaki H2R s kompresorem!

Označení Ninja vždy symbolizovalo u zelené značky supersportovní motorky a není tomu jinak ani v případě novinky. Vrací se nám navíc doba přeplňovaná. Jistě, mechanický doping pomocí kompresorů už tu byl dávno před druhou světovou válkou hlavně u závodních speciálů, ale před nějakými třemi dekádami přišla na řadu turbodmychadla. Experimentovalo se s nimi hlavně v zemi vycházejícího slunce, ale rychle se od nich upustilo, byť motorky se dostaly i do sériové výroby. U jednostopých strojů nejde o nějaký downsizing, ale v první řadě o to, k čemu je tato technika primárně určena, tedy zvýšení výkonu. Ten je pak ovšem nutné převést na silnici a motorka má, jak známo, pouhá dvě kola.


Nicméně brutální Ninja H2R se chlubí v ocelovém trubkovém rámu (pochopitelně zeleně lakovaném) uloženým řadovým litrovým (přesně 998 cm3) čtyřválcem, naladěným až na 300 koní (221 kW). Odstředivé kompresory používá Kawa u svých vodních skútrů, a právě zde hledejme jeho původ. Na vývoji biku spolupracovali lidé z celé skupiny Kawasaki Heavy Industries. Zdají se vám tři stovky koňských sil opravdu hodně? Ano, vždyť speciály MotoGP disponují nějakými 250 hřebci. Ten, kdo si myslí, že pro normální provoz je tento výkon naprosto nepoužitelný, má také pravdu. S popisovanou ultimativní H2R si totiž majitelé zařádí jen na okruhu, silniční homologaci rozhodně nedostane. Letmo uložené zadní kolo je dnes klasikou, ale nikoli pro Kawasaki. Jenže jaké jiné by měl tenhle hi-tech bike dostat? Vidlice byla vyrobena z hliníku, takže je lehounká a zabírá méně místa. Brzdy u italského Bremba nadimenzovali na závodní nasazení. Pokud budou mít piloti dost odvahy, dostanou se na dlouhých rovinkách až na 322 km/h, v deceleraci jim pomůžou obří přední i o dost menší zadní kotouče.


Kawasaki nám odhalila stroj také v nedbalkách, takže se můžeme kochat. Postrádá přední světla a sedmnáctipalcová kola jsou obuta do slicků, určení je i vzhledem ke kratičkému výfuku po pravé straně tedy naprosto zřejmé. Tmavá mašina navíc vypadá naprosto brutálně. Ano, většina ostře zalomených povrchových dílů je kompozitová, stejně jako část rámu. Plochy slouží také optimální aerodynamice. Do prodejen však zamíří i seškrcená varianta s 240 koňmi (177 kW), která bude také o něco těžší, protože karbonovou kapotáž nedostane. Ta už běžné komunikace brázdit může, uvidíme ji však až na milánské výstavě EICMA, která proběhne na začátku listopadu.



Další iČMN články

  • 50 let řadových čtyřválců Honda
  • 15 ročník výstavy přestaveb Bohemian Custom Bike
  • MOTO VÝSTAVA LIBEREC 2019

Články na MotoLife

  • Drnovy testy z pravěku - Yamaha FZS 600 S Fazer
  • Drnovy testy z pravěku - Honda CBR 600 F
  • (Ne)poznané zaujímavosti Ducati - MONSTER, STREETFIGHTER, HYPERMOTARD & DIAVEL
  • Motorbike 7-8/2021
  • Zabudnuté tímy MotoGP – Team Luis d'Antin MotoGP

Příspěvky motorkářů

Miluju motorky
před týdnem ve 23:05
Druhý diel z edície - Drnovy testy z pravěku, dnes Yamaha FZS 600 S Fazer!

"Vzali šestku motor z Thunder Cata, kolem svařili rám z ocelových trubek, a kolik to udělalo parády..."

#serimotostories #milujumotorky
Časopis Motorbike
před týdnem v 16:21
MOTORBIKE 7-8/2021
Léto budiž pochváleno a s ním i prázdniny, dovolené, no prostě relax . Abyste se, třeba večer nebo když bude pršet, v době volna nenudili, je tu pro vás prázdninové vydání časopisu Motorbike. A protože jde o letní dvojčíslo, připravili jsme vydání rozšířené, tedy bezmála 150 stran! . Co na nich najdete? Především testy 16 motocyklů a skútrů , od superbiků přes nakedy po klasiku, od městských přibližovadel po cestovní endura. A samozřejmě i spoustu dalšího...
www.motolife.cz/.../motorbike-7-2021-motorbike-45c2
Miluju motorky
20. července v 14:34
Yamaha Motors oznamuje cíl celkové neutrality uhlíku do roku 2050!

Po přezkoumání plánu, který byl původně formulován v roce 2018, nyní japonský výrobce doufá, že do roku 2050 dosáhne úplné uhlíkové neutrality ve všech svých obchodních praktikách.

Znamená to, že jsou na cestě nové motocykly Yamaha? Jedním slovem ano. Japonský gigant konkrétně říká, že budou navrhovat nové formy mobility jedinečné pro Yamaha Motors.

Zdroje: https://www.rideapart.com/, https://www.rideapart.com/news/

#serimotostories #milujumotorky
Miluju motorky
19. července v 10:51
Společnost WMC ukazuje své plány pro běžný provoz na koncepčních výkresech!

Nové náčrty společnosti ukazují aerodynamický potenciál použitelný i pro běžný provoz. O plánech White Motorcycle Concepts se svým radikálním elektrickým WMC250EV jsme již informovali. Nyní nám firma poskytla pohled na designové náčrtky určené k ilustraci toho, jak by mohly být navrženy silniční stroje kolem jejího kanálu „V-Air“.

Zdroje: https://www.cycleworld.com

#serimotostories #milujumotorky
Všechny příspěvky ...