Kawasaki a její nové krosky pro příští rok

vydáno 9. 7. 2014, text Prochy, foto Kawasaki

Japonský výrobce představil nové motokrosové modely pro sezonu 2015.

KX250F

Dvěstěpadesátka má vyladěný motor i elektroniku a samotný podvozek také nezůstal beze změny. Uvnitř motoru najdeme nový válec, hlavu a běhá zde i nový píst. Výrobce nasadil i sadu nových vstřikovačů a jinak naprogramoval řídicí jednotku. Prioritou těchto změn bylo více koní a síly ve středním otáčkovém pásmu. Dále se Kawa chlubí rychlejší reakcí motoru na polohu plynové rukojeti. Převodovka má také nové vnitřnosti a elektronika i nadále nabízí asistenta rozjezdů Launch Control, který byl inspirován závodními speciály ze seriálu AMA. Dále tu je možnost ladění motoru pomocí plug-and-play systému, kdy k nastavení jedné ze tří palivových map je zapotřebí pouze výměna štekru. U již zmiňovaného podvozku je novinkou samotný rám, nastavitelné stupačky, řídítka a nový podsedlový rám. Jiné jsou také osy v obou kolech a nastavení odpružení, přičemž vpředu najdeme novou vidlici Showa Separate Function (SFF- rozdílný levý a pravý tlumič) Type 2 v tovární specifikaci. Ta přináší především pozitivní zpětnou vazbu a zlepšení schopnosti tlumení, větší komfort a vyšší tuhost ve spodní části tlumiče pro zvýšení stability při brzdění a při dopadu ze skoků. Nový design dostaly také brzdové kotouče a držáky třmenu. Nová grafika přibližuje sériovou Kawasaki KX250F továrním speciálům a černé alumitové ráfky nebo černé kryty kluzáků vidlic v kombinaci s detailními prvky v zelené barvě podtrhují identitu značky.


KX450F

Silnější sestra se také dočkala řady úprav a rovněž se jedná o podstatné části celého stroje. Motorově se jedná sice o pouhých 0,5 kW výkonu navíc, ale zde se opět hrálo spíš na střední pásmo než na výkonovou špičku. Nechybí rovněž Launch Control Mode a možnost volby palivových map pomocí plug-and-play DFI konektorů. V převodovce najdeme novou kulisu řazení a upravený vnitřní prostor, který zlepšuje mazání kol. Nová je potom hlavně přední vidlice Showa SFF-Air TAC. Jak už naznačuje její název, místo pružiny tu je stlačený vzduch. Hlavními výhodami jsou nízká váha, malé tření a široká možnost nastavení. Nový je také zadní tlumič Uni-Trak s přepákováním umístěným pod vidlicí, které usnadňuje práci při ladění podvozku. Dvojité nastavení komprese zase umožňuje dosáhnout větší přesnosti a větší stability při vysokých rychlostech. Stejně jako u 250, i tady konstruktéři použili nový rám s možností změny polohy stupaček a řídítek, a jiné osy kol. Větší brzdové kotouče s novým designem zvýší brzdný účinek a zlepší ovladatelnost. I tady se grafika nechala inspirovat továrními speciály, včetně černých ráfků a krytů předních vidlic.



Další iČMN články

  • 50 let řadových čtyřválců Honda
  • 15 ročník výstavy přestaveb Bohemian Custom Bike
  • MOTO VÝSTAVA LIBEREC 2019

Články na MotoLife

  • Motorbike 3/2024
  • Motorbike 1-2/2024
  • Motorbike Katalog motocyklů, skútrů a čtyřkolek 2024
  • Motorbike 12/2023
  • Masarykův okruh poprvé hostil enduro závody. Úspěšnou premiéru si nenechalo ujít 260 jezdců

Příspěvky motorkářů

Moto.cz
14. února
Silniční závody motocyklů v Československu v roce 1957 - Kompletní výsledky a popis sezóny na webu 🥰 ❤️ 🏍
MotoRoute
2. února
MotoRoute 1/2024 - vychází 7. února 👈
Všechny příspěvky ...