Kawasaki v Tokiu: retro Z900RS a Ninja 400

vydáno 27. 10. 2017, text Jan Rameš, foto Kawasaki

Zatímco ostatní značky se na 45. Tokyo Motor Show topí v konceptech a sem tam vystřelí nějakou tu sériovku, Kawa to udělala naopak. Její dvě hlavní hvězdy stánku jsou čisté sériovky pro sezonu 2018. A dlužno říci, že s napětím očekávané.

Z900RS

O tomhle se mluví už dobře rok. Kawa musela poslat do věčných lovišť krásnou W800 kvůli emisím a aktuálně jí chybělo nějaké to retro. A vzhledem k oblíbenosti dané kategorie to bylo neomluvitelné.

Namísto toho, aby v Japonsku vymýšleli, jak vydupat z nějakého naháče euro-čtyřku, vzali to stejnou cestou, jako razí Yamaha se svou řadou XSR - prostě předělali čistě moderního naháče Z900. Toho považujeme za možná nejpovedenější nahatou zbraň střední třídy současnosti, ale jak k tomu bude pasovat retro kabátek?

Dobře, možná víc než dobře. Ostatně u Yamahy máme taky raději XSR než MT-09. Ovšem v Kawě si dali tu práci a nové RS není jen jinak nastrojeným Zedem, jako to udělala Yamaha. Tady se dá mluvit o naprosto svébytném modelu. Rám je jiný (i když spíš jen v podsedlové části), motor byl přeladěn na ještě silnější spodek, přibyla kontrola trakce, podvozek je kvalitnější, brzdy radiální, ráfky jiné...

Čím byl inspirován vzhled, to snad ani nemusíme průměrně znalému motorkáři vysvětlovat. Jasně, legendární Z1 z roku 1972! Prošívané sedlo, dva budíky s chromovanou obroučkou a hlavně nepostradatelný "kachní zobák" za sedlem. V nabídce budou tři barevná provedení, žádné nevypadá zle, ale za nás jednoznačně vede to retro červeno-hnědé. Více fotek najdete ještě na konci článku.

Ninja 400

Mlaďasové mají novou modlu! Ninja 250R byla bestseller, Ninja 300 jakbysmet. Mohla za to dobrá cena, atraktivní design a točivý dvouválcový motor, který sice byl slabší než pětistovka od Hondy, ale nabízel podstatně více sportovních emocí.

Nová čtyřstovka nabídne suverénně nejdospělejší design ze všech tří dosavadních objemových variant. Přední světla jsou dokonce komplet z LED diod! Taky přístrojová deska je podstatně zajímavější, inspirovaná cestovním Z1000SX. Nechybí jí ani ukazatel zařazeného kvaltu, což u tohoto motoru je jednoznačně dobrá zpráva.

Maličký dvouválec vždy miloval otáčky a řazení, spoustu řazení. On vás k tomu prostě vyprovokoval, Ninja vždycky byla jednou z nejzábavnějších motorek na trhu. To nejspíš zůstane, ale teď se přidá ještě síla. A dost síly, nový motor totiž ze sebe vyždíme 45 koní! A s tímhle stádem to už zdaleka nebude ten sice zábavný, nicméně docela slabý povoz jako u 250. Tříkilo bylo o něčem jiném a na čtyřstovku jsme opravdu hodně zvědaví!

Měnil se samozřejmě i podvozek, byť nepříliš dramaticky. Potěší pevnější přední vidlice, stejně jako vylepšená brzdová soustava s větším předním kotoučem anebo snížení hmotnosti o značných 8 kg.

&feature=youtu.be &t=22s



Další iČMN články

  • 50 let řadových čtyřválců Honda
  • 15 ročník výstavy přestaveb Bohemian Custom Bike
  • MOTO VÝSTAVA LIBEREC 2019

Články na MotoLife

  • Motorbike 12/2024
  • Motorbike 11/2024
  • Motorbike 10/2024
  • Hvězdné Dymokury!
  • Motorbike 9/2024

Aktuálně na MotoLife

Příspěvky motorkářů