Jak ochránit stroj před nenechavci

vydáno 30. 6. 2014, text dmb, foto rz

Existuje spousta možností, jak zajistit stroj a vyvarovat se nepříjemnému překvapení v podobě jeho zmizení. Nejlogičtější je mašinu někam zamknout, nejlépe řetězem, ať už v garáži, nebo venku.

Kromě kotoučových zámků, jež jsou vhodné k pohodlnému, ale spíše krátkodobému zabezpečení, se můžete poohlédnout po zámcích řetězových. Toto je speciální kategorie, která nabízí daleko rozmanitější možnosti uzamčení vašeho motocyklu, a to jak na cestách, tak především při dlouhodobějším parkování.

Speciálně tvrzené řetězy z těch nejlepších materiálů, opatřené u nejlepších modelů patentovaným uzamykacím systémem ABUS X-Plus a chráněné dvoubodovým jištěním proti vytržení nabízí například značka ABUS. Na výběr je z několika typů: klasický řetěz + visací zámek, řetěz s integrovaným zámkem nebo kombinace řetěz + kotoučový zámek. Všechny uvedené typy mají vždy ochranu proti odvrtání, nečistotám a vodě, nabízejí se v mnoha velikostech (od 65 cm do dvou metrů, a s různými průměry ok – od základních 6 mm až po těžko překonatelných 14 mm). To nejlepší, co ABUS v tomto segmentu nabízí, je řada Granit, konkrétně zámek Extreme Plus 59 s doživotní zárukou, jehož cena začíná na 5613 Kč za 110 cm.

Výhodou řetězových zámků je možnost využití nejrůznějších kombinací uzamčení (jeden stroj, více strojů dohromady, spojení s něčím pevným), opravdovou vychytávkou jsou pak komplety, jako např. Granit 8077 + 12KS120 Loop – řetěz a kotoučový zámek s alarmem v jednom (cena 5202 Kč). Pro krátký výlet si vezmete jen kotoučák, na delší uskladnění přidáte řetěz. S tím souvisí i další příslušenství, a to jsou pevné kotvy do zdi nebo na podlahu garáže (cena od 989 Kč).

U většiny zámků ABUS lze objednat sjednocené varianty – na jeden klíč, některé jsou dodávány i s transportním obalem nebo lze takový obal dokoupit, a dobrá zpráva pro všechny, kdo si stěžovali na ochranné textilní rukávy řetězových zámků, jež v dešti nasáknou vodu. ABUS u posledních modelů řeší i tento problém pomocí nové technologie potažení řetězu (série 9100 a 8210), do budoucna by se tato inovace měla týkat kompletního sortimentu.

Pro více informací navštivte www.abus.cz.



Další iČMN články

  • 50 let řadových čtyřválců Honda
  • 15 ročník výstavy přestaveb Bohemian Custom Bike
  • MOTO VÝSTAVA LIBEREC 2019

Články na MotoLife

  • Drnovy testy z pravěku - Yamaha FZS 600 S Fazer
  • Drnovy testy z pravěku - Honda CBR 600 F
  • (Ne)poznané zaujímavosti Ducati - MONSTER, STREETFIGHTER, HYPERMOTARD & DIAVEL
  • Motorbike 7-8/2021
  • Zabudnuté tímy MotoGP – Team Luis d'Antin MotoGP

Příspěvky motorkářů

Miluju motorky
před 2 dny ve 23:05
Druhý diel z edície - Drnovy testy z pravěku, dnes Yamaha FZS 600 S Fazer!

"Vzali šestku motor z Thunder Cata, kolem svařili rám z ocelových trubek, a kolik to udělalo parády..."

#serimotostories #milujumotorky
Časopis Motorbike
před 2 dny v 16:21
MOTORBIKE 7-8/2021
Léto budiž pochváleno a s ním i prázdniny, dovolené, no prostě relax . Abyste se, třeba večer nebo když bude pršet, v době volna nenudili, je tu pro vás prázdninové vydání časopisu Motorbike. A protože jde o letní dvojčíslo, připravili jsme vydání rozšířené, tedy bezmála 150 stran! . Co na nich najdete? Především testy 16 motocyklů a skútrů , od superbiků přes nakedy po klasiku, od městských přibližovadel po cestovní endura. A samozřejmě i spoustu dalšího...
www.motolife.cz/.../motorbike-7-2021-motorbike-45c2
Miluju motorky
před 8 dny ve 14:34
Yamaha Motors oznamuje cíl celkové neutrality uhlíku do roku 2050!

Po přezkoumání plánu, který byl původně formulován v roce 2018, nyní japonský výrobce doufá, že do roku 2050 dosáhne úplné uhlíkové neutrality ve všech svých obchodních praktikách.

Znamená to, že jsou na cestě nové motocykly Yamaha? Jedním slovem ano. Japonský gigant konkrétně říká, že budou navrhovat nové formy mobility jedinečné pro Yamaha Motors.

Zdroje: https://www.rideapart.com/, https://www.rideapart.com/news/

#serimotostories #milujumotorky
Miluju motorky
před 9 dny v 10:51
Společnost WMC ukazuje své plány pro běžný provoz na koncepčních výkresech!

Nové náčrty společnosti ukazují aerodynamický potenciál použitelný i pro běžný provoz. O plánech White Motorcycle Concepts se svým radikálním elektrickým WMC250EV jsme již informovali. Nyní nám firma poskytla pohled na designové náčrtky určené k ilustraci toho, jak by mohly být navrženy silniční stroje kolem jejího kanálu „V-Air“.

Zdroje: https://www.cycleworld.com

#serimotostories #milujumotorky
Všechny příspěvky ...