Jak ochránit stroj před nenechavci

vydáno 30. 6. 2014, text dmb, foto rz

Existuje spousta možností, jak zajistit stroj a vyvarovat se nepříjemnému překvapení v podobě jeho zmizení. Nejlogičtější je mašinu někam zamknout, nejlépe řetězem, ať už v garáži, nebo venku.

Kromě kotoučových zámků, jež jsou vhodné k pohodlnému, ale spíše krátkodobému zabezpečení, se můžete poohlédnout po zámcích řetězových. Toto je speciální kategorie, která nabízí daleko rozmanitější možnosti uzamčení vašeho motocyklu, a to jak na cestách, tak především při dlouhodobějším parkování.

Speciálně tvrzené řetězy z těch nejlepších materiálů, opatřené u nejlepších modelů patentovaným uzamykacím systémem ABUS X-Plus a chráněné dvoubodovým jištěním proti vytržení nabízí například značka ABUS. Na výběr je z několika typů: klasický řetěz + visací zámek, řetěz s integrovaným zámkem nebo kombinace řetěz + kotoučový zámek. Všechny uvedené typy mají vždy ochranu proti odvrtání, nečistotám a vodě, nabízejí se v mnoha velikostech (od 65 cm do dvou metrů, a s různými průměry ok – od základních 6 mm až po těžko překonatelných 14 mm). To nejlepší, co ABUS v tomto segmentu nabízí, je řada Granit, konkrétně zámek Extreme Plus 59 s doživotní zárukou, jehož cena začíná na 5613 Kč za 110 cm.

Výhodou řetězových zámků je možnost využití nejrůznějších kombinací uzamčení (jeden stroj, více strojů dohromady, spojení s něčím pevným), opravdovou vychytávkou jsou pak komplety, jako např. Granit 8077 + 12KS120 Loop – řetěz a kotoučový zámek s alarmem v jednom (cena 5202 Kč). Pro krátký výlet si vezmete jen kotoučák, na delší uskladnění přidáte řetěz. S tím souvisí i další příslušenství, a to jsou pevné kotvy do zdi nebo na podlahu garáže (cena od 989 Kč).

U většiny zámků ABUS lze objednat sjednocené varianty – na jeden klíč, některé jsou dodávány i s transportním obalem nebo lze takový obal dokoupit, a dobrá zpráva pro všechny, kdo si stěžovali na ochranné textilní rukávy řetězových zámků, jež v dešti nasáknou vodu. ABUS u posledních modelů řeší i tento problém pomocí nové technologie potažení řetězu (série 9100 a 8210), do budoucna by se tato inovace měla týkat kompletního sortimentu.

Pro více informací navštivte www.abus.cz.



Další iČMN články

  • 50 let řadových čtyřválců Honda
  • 15 ročník výstavy přestaveb Bohemian Custom Bike
  • MOTO VÝSTAVA LIBEREC 2019

Články na MotoLife

  • Motorbike 11/2022
  • Výměna olejového filtru motorky
  • Motorbike 10/2022
  • Motorbike 9/2022
  • Motorbike 7-8/2022

Příspěvky motorkářů

Magazín Motoroute
před 5 dny v 15:57
Nová Honda CL500 se nese v duchu bohatého retro stylu inspirovaného modely řady CL z let šedesátých a sedmdesátých.
Magazín Motoroute
20. listopadu v 19:41
CFMOTO odhalila na EICMA 2022 nové modely
Časopis Motorbike
6. listopadu
😍 Motorbike 11/2022 😍
Pomalu se chystáme na italskou výstavu EICMA, ale ještě předtím jsme si pořádně mákli na letošním předposledním vydání Motorbike 😎. Najdete v něm tradičně nejen slušnou dávku testů motorek, skútrů a čtyřkolek, ale krom dalšího třeba i reportáže ze závodů či dalších akcí, vonících benzínem. Prostě vše, o čem má správný motorkářský časopis být.
A věříme, že se vám i listopadový Motorbike (opět rozšířený na 124 stran) bude líbit! 😈
Více na www.motolife.cz/.../motorbike-11-2022-motorbike-45f4
Všechny příspěvky ...