Honda v Indii šokovala skútrem Navi
vydáno 16. 2. 2016, text Jan Rameš, foto Honda
Myslíte si, že modelem Zoomer, což byl takový Jeep Willys v plážovém funky provedení, si Honda vystřílela invenci? Indický mega veletrh Auto Expo 2016 dal jasnou odpověď - jmenuje se Navi!
Dříve byla Honda na indickém trhu přítomna prostřednictvím joint venture se značkou Hero. To však již před časem padlo a zdá se, že oběma společnostem se nyní lépe dýchá. A to tak, že si Honda může dovolit udělat takový model jen pro indický trh. Aby ne, s jeho potenciálem a velikostí... Model Navi vypadá jako koncept, ovšem koncept to není. Je to technicky skútr a opticky motocykl, vyvinutý a vyráběný od začátku do konce v Indii a koncipovaný právě pro mladé Indy. Novinkou však má být velké zaměření na zábavu, což v zemi, kde je motocykl brán hlavně za dopravní prostředek, je poněkud nezvyklé.
![](https://www.icmn.cz/photo/img_10340O54000O877047O33O67140365ONO04507O0854.jpg)
![](https://www.icmn.cz/photo/img_10340O54000O877105O33O67144805ONO04507O0854.jpg)
![](https://www.icmn.cz/photo/img_10340O54000O877076O33O67142585ONO04507O0854.jpg)
Jenže když se na Navi podíváte, musíte se prostě smát. Ne že by byl směšný, on je prostě vtipný. Určitě je tam inspirace modelem MSX125, což je novodobá Monkey, a nechybí trochu z konceptu GROM, a zbytek je praktičnost důkladně promísená s nadhledem. A výsledkem je stroj, který budí rozruch, ať chcete, nebo ne. Nenapadá nás žádný jiný, který by místo "břicha" měl odkládací prostor!
![](https://www.icmn.cz/photo/img_32007O54000O877134O33O81090431ONO04507O0854.jpg)
Jak to vypadá technicky? Neprůstřelně. Za pohon slouží čtyřtaktík 110 kubíků se stříkačkou, podle všeho stejné jádro, které u nás pohání třeba model Vision, umístěný klasicky po skútrovsku na konci kyvného ramene, držícího variátor. Výkon osm koní a krouťák devět newtonmetrů je tak akorát, vždyť celý motocykl váží i s plnou 3,8litrovou bandaskou pouhé kilo nad metrák!
![](https://www.icmn.cz/photo/img_10340O54000O877163O33O67149245ONO04507O0854.jpg)
![](https://www.icmn.cz/photo/img_10340O54000O877192O33O67151465ONO04507O0854.jpg)
![](https://www.icmn.cz/photo/img_10340O54000O877221O33O67153685ONO04507O0854.jpg)
Vůbec subtilní rozměry jsou doménou Navi. Rozvor je pouhých 1286 mm a celková délka jen lehce přesahuje 180 centimetrů. Debatovat o výšce sedla nemá smysl, to je prostě nízko, hlavně proto, že velikost kol je převzata z poslední generace skútru Lead: vepředu 12", vzadu 10", oboje s pneumatikami šíře 90 mm. Prostě prcek. Zejména zadní desetipalec se bude muset hodně otáčet, aby dohnal Navi k maximálce 81 km/h, nicméně i díky úzkým gumičkám budou motoru na sto kiláků stačit pouhé dva litry benzínu. A bubnové brzdy vpředu i vzadu na danou techniku bohatě stačí.
![](https://www.icmn.cz/photo/img_32007O54000O877250O33O81101155ONO04507O0854.jpg)
Další vtipná věc? Navi si můžete pořídit ve standardním provedení, ale proč byste to dělali, když Honda připravila také spoustu doplňků a navíc dokonce tři jakési kity, s nimiž zásadně změníte charakter tohoto malého stroje? Zaprvé, je tady Off Road. Navi s ním změníte na cosi, co připomíná skútr říznutý motokrosovým speciálem CRF. Pevné bástry, vysoký přední blatník, krosová prdelka i ploché sedlo, nezbytný padací rám a malé zubaté gumičky jsou receptem na indické šotoliny.
![](https://www.icmn.cz/photo/img_10340O54000O877279O33O67158125ONO04507O0854.jpg)
![](https://www.icmn.cz/photo/img_10340O54000O877308O33O67160345ONO04507O0854.jpg)
![](https://www.icmn.cz/photo/img_10340O54000O877337O33O67162565ONO04507O0854.jpg)
Druhá verze nese jméno Street. Ta zase připomíná krutopřísný streetfighter, zejména svou sci-fi přední maskou. Tady je prdelka pro změnu ve stylu silničních závoďáků s krytkou místa pro spolujezdce, gumy hladší než hladké a zrcátka pod řídítky.
![](https://www.icmn.cz/photo/img_32007O54000O877366O33O81111879ONO04507O0854.jpg)
A do třetice dnes neopominutelná kategorie nazvaná Adventure. To už je největší úlet - postavit "cestovní enduro" z maličkého skútru! Nicméně Navi i v této verzi vypadá skvěle, možná nejlépe ze všech. Možná proto, že místo prázdného pupku tady má elegantní úložný prostor.