Honda Project 2&4 s motorem RC213V!
vydáno 15. 9. 2015, text Jan Rameš, foto Honda
Je to auto, nebo motorka? Pěkná kombinace obojího, zajišťující velmi intenzivní jízdní zážitky.
My motorkáři nemáme autařské výstavy kdovíjak zažité, ale čím dál víc se na nich začínají objevovat také zajímavé jednostopé věci. Včera Ducati, která patří Volkswagenu, představila erkového Monstera, a dnes Honda oficiálně ukázala jeden svůj parádní koncept. Jasně, je to auto, má to čtyři kola a volant, ale my jsme z něj hotoví i coby motorkáři.
Project 2&4, jak se tahle věcička oficiálně jmenuje, je vítězným projektem v mezinárodní designové soutěži pořádané Hondou, které se zúčastnilo přes 80 konstruktérů a designérů. Tato každoroční soutěž je určena pro designérská studia největšího japonského výrobce, tak říkajíc pro tmelení kolektivu. Project 2&4 byl navržen ve středisku pro výzkum a vývoj motocyklů Honda v Asace ve spolupráci se střediskem pro výzkum a vývoj automobilů ve Wako, takže pěkné prolnutí obou světů, zejména když záměrem bylo dosažení intenzivního zážitku, ve kterém se snoubí pocit volnosti jízdy na motocyklu a atraktivnosti jízdy v autě, jak praví tisková zpráva.
A co to má společného s motocykly? Dost. Zaprvé motor, litrový V4, pocházející ze závodní RC213V, s výkonem 215 koní při 13 000 otáčkách a s krouťákem 118 Nm při deseti a půl. Převodovka je v tomto případě velmi neobvyklá, dvouspojkový automat DCT, který Honda jinak montuje do svých cesťáků VFR a NC. Také hmotnost pouhých 405 kilo naznačuje, že s tímhle bude dynamika jako na motorce. Pravda, třímetrová délka a hlavně šířka 182 cm už moc s motorkou dohromady nejdou (výška je pod metr! ), ovšem je tady jeden fígl – sedadlo řidiče je volně zavěšené nad vozovkou! Safra tohle by nás zajímalo na test…