Hlasujte: Top 10 současných muscle biků
vydáno 29. 10. 2015, text Jan Rameš, foto RZ
Jsou nahaté, pohodlné a dávají na odiv své svaly. A když přidáte plyn v jakýchkoli otáčkách, podobá se to nakopnutí zdivočelou kobylou. Který muscle bike ze současné produkce byste si vzali?
Yamaha XJR1300
|
10
Yamaha XJR1300
Má smysl tuhle motorku vůbec představovat? Pramáti všech současných muscle biků, od letoška výrazně pozměněná, ale pořád má koule jako před dvaceti lety!
Motor Ř4 – 1251 cm3 – 98 k@8000 – 108 Nm@6000 – 240 kg (provozní) – 299 990 Kč
hlasuji pro tento stroj
|
BMW R 1200 R
|
2
BMW R 1200 R
Test téhle motorky najdete v aktuálních ČMN. Pryč je starý dobrotivý vzducháč, nový vodník v agresivně stylizované motorce umí zajímavé věci.
Motor B2 voda – 1170 cm3 – 125 k@7750 – 125 Nm@6500 – 231 kg (provozní) – 338 700 Kč
hlasuji pro tento stroj
|
Moto Guzzi 8V SE
|
7
Moto Guzzi 8V SE
S tímhle strojem se Guzzi před dlouhými lety trefila do noty všem, kdo toužili po charakterním italském sportovním vzducháči. Specifické, ale působivé svezení.
Motor V2 vzduch – 1151 cm3 – 105 k@7500 – 110 Nm@6000 – 261 kg (provozní) – 359 990 Kč
hlasuji pro tento stroj
|
Ducati Diavel
|
4
Ducati Diavel
Že je to cruiser? Hm, trochu taky. Ale v první řadě je to svalovec jako prase, ať se na něm sedí, jak chce. Ony ho ani cruisery mezi sebe nechtějí…
Motor V2 voda – 1198 cm3 – 162 k@9250 – 130 Nm@8000 – 239 kg (provozní) – 17 390 Eur (cca 470 000 Kč)
hlasuji pro tento stroj
|
Yamaha Vmax
|
9
Yamaha Vmax
Stejný případ jako Diavel – není to ani cruiser, ani naháč. Prostě muscle bike, v tomto případě již s 30letou tradicí! Vyhlášené jsou horší jízdní vlastnosti a brutální motor.
Motor V4 voda – 1679 cm3 – 200 k@9000 – 167 Nm@6500 – 310 kg (provozní) – 539 990 Kč
hlasuji pro tento stroj
|
CR&S Duu
|
3
CR&S Duu
Za všechny ty Confederaty, Bienvilly, Avintony a podobné stavby jedna podle nás z těch nejrozumnějších – italská bestie s motorem S&S X-Wedge 117“.
Motor V2 vzduch – 1916 cm3 – 96 k@5100 – 148 Nm@4300 – 245 kg (bez náplní) – od 39 000 Eur (cca 1 000 000 Kč)
hlasuji pro tento stroj
|
Ariel Ace V4
|
1
Ariel Ace V4
Dříve znal britské Ariely každý a nyní se vracejí na scénu. Rám záměrně připomíná auto Ariel Atom, motor je z Hondy VFR1200F. Dělá se jak klasika, tak verze s paralelogramovou vidlicí.
Motor V4 voda – 1237 cm3 - 173 k@10 000 – 131 Nm@8750 – 229 kg (bez paliva) – od 20 000 GBP bez DPH (cca 750 000 Kč)
hlasuji pro tento stroj
|
Kawasaki Z1000
|
6
Kawasaki Z1000
Tohle není Vetřelec spadlý do Japonska odněkud z jiné galaxie, nýbrž výtvor designérů od Kawasaki. Novodobé pojetí muscle biku od nejmenší značky ze Země vycházejícího slunce.
Motor Ř4 voda – 1043 cm3 – 142 k@10 000 – 111 Nm@7300 – 220 kg (provozní) – 299 900 Kč
hlasuji pro tento stroj
|
Moto Morini 11 1 1200
|
8
Moto Morini 11 1 1200
Moto Morini si jede svou obchodní politiku, prodává se zásadně přes internet. Kromě „jedenáctapůlky“ si můžete vzít také třeba Scrambler nebo zajímavé Rebello.
Motor V2 voda – 1187 cm3 – 116 k@8500 – 105 Nm@6750 – 200 kg (bez paliva) – 11 000 Eur (cca 300 000 Kč)
hlasuji pro tento stroj
|
Ducati Monster 1200
|
5
Ducati Monster 1200
Býval to takový pěkný městský roadster… dokud nedostal tu zběsilou superbikovou Testastrettu! Hodně sportovní záležitost, ale pořád žádná okruhovka, taková síla pro radost.
Motor V2 voda – 1198 cm3 – 135 k@8750 – 118 Nm@7250 – 209 kg (provozní) – 12 990 Eur (cca 360 000 Kč)
hlasuji pro tento stroj
|
Další iČMN články
-
50 let řadových čtyřválců Honda
Společnost Honda slaví 50 let řadových čtyřválců Honda od představení legendární CB750 v roce 1969. Při příležitosti akce Wheels & Waves představila dvanáct upravených modelů CB1000R...
-
15 ročník výstavy přestaveb Bohemian Custom Bike
Na výstavišti v pražských Letňanech se již tento víkend (12. - 14. dubna) koná 15. ročník mezinárodní výstavy motocyklových staveb a přestaveb - Bohemian Custom Bike 2019. Opět nejde pouze o přestavby, nýbrž o kulturu, která se k customům vztahuje - krásné ženy, hudba, airbrush, tetování...
-
MOTO VÝSTAVA LIBEREC 2019
Zveme vás na III. ročník MOTO VÝSTAVY LIBEREC 2019. Probíhá již od zítřejšího pátku 5. do neděle 7. dubna 2019 v Centru Babylon. Vystavených bude cca 90 strojů, a to jak sériových novinek, tak především custom staveb, veteránů a sportovních motocyklů...
Články na MotoLife
-
Motorbike 7-8/2024
Začínají prázdniny a abyste se po
večerech nebo za špatného počasí nenudili, je zde pro vás letní dvojčíslo
Motorbike. A pořádně vypasené, má totiž 154 stran! Co na nich najdete?
Samozřejmě testy (více než patnácti strojů, od cestovních endur přes klasiku až
po sportovní motorky a čtyřkolky), reportáže
z motorkářských akcí a motosportu, nechybí ani cestopis...no, prostě
jsme se jako vždy sna...
-
Kompletní průvodce motocyklovými výfuky: od sportovních po turistické
Výběr správného
výfukového systému může významně ovlivnit výkon, zvuk a estetiku motocyklu.
Existuje široká škála výfuků vhodných pro různé styly jízdy, od sportovních
emocí po pohodlí turistických cest. Zde je váš průvodce výběrem ideálního
výfuku pro váš motocykl.1. Sportovní výfuky
Sportovní výfuky jsou
navrženy s cílem maximalizovat výkon motoru. Obvykle jsou lehčí než standardní
modely, což z...
-
Motorbike 6/2024
Říká se, že čas utíká dvakrát rychleji, pokud děláte něco,
co vás baví. A to můžeme jen potvrdit – týdny, které od sebe dělí jednotlivá
vydání Motorbike, vždy utečou jak voda. A sezóně jak voda v horské bystřině, testovací
motorky se v redakční garáži střídají bleskurychlým tempem, o víkendech je
spousta akcí a závodů a pokud tím žijete tak, jako my a nechcete o nic přijít,
najednou je tu konec se...
-
Motorbike 5/2024
Květnové vydání Motorbike vzniká samozřejmě již v dubnu a
letos se počasí opravdu vyřádilo – chvíli vedro, chvíli zima, prostě to pravé
aprílové. Přesto, abychom dodrželi každoroční tradici, jsme jezdili jak o život
a tak najdete i letos v Motorbike č. 5, co se týká testů, téměř jen samé
novinky. A k tomu jako obvykle i spoustu dalšího, od aktualit až po reportáže z
motosportu. Přejeme příjem...
-
Motorbike 4/2024
Začátek každé sezóny pro nás znamená testování novinek a ani
letošní rok není výjimkou. V aktuálním vydání Motorbike jich najdete hned šest
– dvě z nich jsme vyzkoušeli ve Francii, jednu ve Španělsku, pro další jsme si
zaletěli až na exotické Filipíny, pátou jsme prohnali po našich silnicích a
šestou po motokrosové trati. Zároveň už se rozjely i světové závodní seriály,
kalendář se bleskurychle pl...