Další novinka 2016 od H-D: model Roadster

vydáno 19. 4. 2016, text Jan Rameš, foto Harley-Davidson

Vypadá to, že někdo v Milwaukee dostal za úkol přijít každý kvartál s minimálně jednou novinkou. Už jsme tu letos měli Low Rider S a CVO Pro Street Breakout, a teď dostává prostor řada Sportsterů.

Nový model dostal poměrně nezáživné jméno Roadster. To u H-D není obvyklé, tady se to podivnými názvy jenom hemží. Navíc speciálně tahle motorka by si bývala zasloužila něco sportovně šmrncnutého, roadster se hodí spíš k Customu nebo Ironu. Tady je ale cítit výrazně sportovní náboj.

A vidíte to už na první pohled. Řídítka jsou skloněna dolů a vepředu najdeme USD vidlici, což jsou prvky, které se u Harleyů moc nenosí. Jenže tady se mluví o sportovním dědictví z 50. a 60. let, jenom v modernější interpretaci. Také dvojitý přední kotouč není u lehčích (v rámci H-D...) modelů zrovna obvyklý, stejně jako geometrie se sklonem řízení výrazně pod 30 stupňů.

Docela netradiční jsou kola, zaprvé fakt pěkná (H-D říká, že jde o nejpropracovanější ráfky v historii) a zadruhé svými rozměry - vpředu devatenáctka, vzadu osmnáctka, šíře 120 a 150. To dává motocyklu velmi lehký vzhled, který je dále podpořen skutečně minimalistickým použitítm plechařiny, pro USA dokonce zadní blatník končí vysoko nad kolem. Vzhledem také k tomu, že pružicí elementy mají mezi Sportstery největší zdvihy (vpředu 114, vzadu 81 mm), najdeme i sedlo netradičně vysoko, až v 785 mm.

Vůbec je celý Roadster docela netradičně pojatým Harleyem, svou premiéru tady také zažívá zbrusu nový kombinovaný budík, kde je ručičkový otáčkoměr a digitální zbytek. Co ovšem zůstává, je starý známý motor Evolution o objemu 1202 kubíků, který disponuje více než stovkou newtonmetrů a bezmála sedmdesáti kobylami. Bez toho by se svět netočil na tu správnou stranu... S cenou 12 584 éček (cca 340 000 Kč) je Roadster nejdražším Sportsterem, ale nemáme strach, že by to zákazníci vůbec řešili...



Další iČMN články

  • 50 let řadových čtyřválců Honda
  • 15 ročník výstavy přestaveb Bohemian Custom Bike
  • MOTO VÝSTAVA LIBEREC 2019

Články na MotoLife

  • Motorbike 6/2022
  • Motorbike 5/2022
  • Motorbike 4/2022
  • Motorbike 3/2022
  • Šeri testuje - Ducati Monster 1100 EVO – Dlouhodobý test

Příspěvky motorkářů

Magazín Motoroute
16. června v 21:10
Indian Motorcycle představuje FTR Stealth Grey, první tovární edici speciálně navrženou pro mezinárodní trhy.
Časopis Motorbike
16. června v 21:02
Haloooo, na stáncích a pumpách už je další číslo Motorbike časáku! 🏁
Víc na www.motolife.cz/.../motorbike-6-2022-motorbike-45ed
Bikes.cz
14. června
Soužití motorkářů s řidiči aut je někdy vypjaté.
Všechny příspěvky ...