Další novinka 2016 od H-D: model Roadster

vydáno 19. 4. 2016, text Jan Rameš, foto Harley-Davidson

Vypadá to, že někdo v Milwaukee dostal za úkol přijít každý kvartál s minimálně jednou novinkou. Už jsme tu letos měli Low Rider S a CVO Pro Street Breakout, a teď dostává prostor řada Sportsterů.

Nový model dostal poměrně nezáživné jméno Roadster. To u H-D není obvyklé, tady se to podivnými názvy jenom hemží. Navíc speciálně tahle motorka by si bývala zasloužila něco sportovně šmrncnutého, roadster se hodí spíš k Customu nebo Ironu. Tady je ale cítit výrazně sportovní náboj.

A vidíte to už na první pohled. Řídítka jsou skloněna dolů a vepředu najdeme USD vidlici, což jsou prvky, které se u Harleyů moc nenosí. Jenže tady se mluví o sportovním dědictví z 50. a 60. let, jenom v modernější interpretaci. Také dvojitý přední kotouč není u lehčích (v rámci H-D...) modelů zrovna obvyklý, stejně jako geometrie se sklonem řízení výrazně pod 30 stupňů.

Docela netradiční jsou kola, zaprvé fakt pěkná (H-D říká, že jde o nejpropracovanější ráfky v historii) a zadruhé svými rozměry - vpředu devatenáctka, vzadu osmnáctka, šíře 120 a 150. To dává motocyklu velmi lehký vzhled, který je dále podpořen skutečně minimalistickým použitítm plechařiny, pro USA dokonce zadní blatník končí vysoko nad kolem. Vzhledem také k tomu, že pružicí elementy mají mezi Sportstery největší zdvihy (vpředu 114, vzadu 81 mm), najdeme i sedlo netradičně vysoko, až v 785 mm.

Vůbec je celý Roadster docela netradičně pojatým Harleyem, svou premiéru tady také zažívá zbrusu nový kombinovaný budík, kde je ručičkový otáčkoměr a digitální zbytek. Co ovšem zůstává, je starý známý motor Evolution o objemu 1202 kubíků, který disponuje více než stovkou newtonmetrů a bezmála sedmdesáti kobylami. Bez toho by se svět netočil na tu správnou stranu... S cenou 12 584 éček (cca 340 000 Kč) je Roadster nejdražším Sportsterem, ale nemáme strach, že by to zákazníci vůbec řešili...



Články na MotoLife

  • Tesi H2 - nová přeplňovaná bestie od Bimoty
  • Šeri testuje - Honda CB1000R Neo Sports Cafe
  • Velká čtyřka - jeden za všechny, všichni na baterky
  • Nová trojice modelů CB500F, CBR500R a CB500X!
  • Filip Salač nahradí zraněného Hřavu

Vítej na MotoLife❗️

Podílej se na tvorbě nového sociálního motorkářského webu!

Podmínkou je pouze respektování pravidel tohoto webu.

Začít můžeš už teď »
  1. Založ si jednoduše svůj osobní profil.
  2. Pochlub se na profilu svýma motorkama, přidej fotky z cest.
  3. Přidávej motorkářské příspěvky nebo odkazy na zajímavé motorkářské články.
  4. Publikuj články, názory, blogy, fotky....
  5. Vytvoř si prezentační stránku a ukaž motorkářům co děláš.
  6. Poraď vývojářům MotoLife jak web zlepšit.

Piš na nebo využij chat na stránce MotoLife.

Příspěvky motorkářů

Bikes.cz
včera ve 20:43
Jawa v Indii úspěšnější než Harley? Harley-Davidson pomalu opouští největší světový trh.
Euro Bike Fest
včera v 16:47

EURO BIKE FEST 2020 (Official aftermovie)
Časopis Motorbike
před 3 dny ve 21:44
Milan Engel o řecké rally - "S výkonem jsem spokojený, samozřejmě by to mohlo být lepší, ale druhé místo je druhé místo..."
Všechny příspěvky ...