H2R udělala na Tourist Trophy 2015 historický zářez

vydáno 16. 6. 2015, text David M. Bodlák, foto Double Red

Nejšílenější produkční motorka, která byla kdy vyrobena, proletěla v rámci „TT parade lap“ 60kilometrovým okruhem jako blesk. 206 MPH (331 km/h) je nejvyšší rychlost, kterou se James Hillier v sedle H2R řítil na Manu po běžné okresce!

Nejslavnější roadracingový závod na světě není obyčejný podnik. Je to jedinečný svátek, ráj fanoušků i samotných jezdců a zároveň horoucí peklo, které si každoročně vezme svou daň. Je to také přehlídka osobností a techniky a letošní 108. ročník nebyl jiný. I když možná ano. Kromě spanilé jízdy okruhových es jako je Tom Sykes, Sylvain Guintoli nebo Jonathan Rea (v minulosti tu jel i Valentino Rossi) se totiž při demo jízdě objevil na trati James „Dynamite“ Hillier v sedle kompresorové Kawasaki H2R, která disponuje výkonem 326 koní. Na tomto stroji James dosáhnul rychlosti, rovnající se 92 metrům ujetým za jednu sekundu! Víc silnice nedovolila. Skutečná top speed této rakety by totiž měla být až 392 km/h (109 m/s)! Jízda na H2R po manských silnicích za neskutečného řevu otevřeného laufu, prskajícího oheň, prý byla nadpozemským zážitkem, a to i pro ostříleného závodníka, kterému se na letošní TT docela dařilo. Výrok „…the acceleration was mental…“ mluví za vše. Jukněte na on board. Naživo to muselo být neskutečné maso!



Další iČMN články

  • 50 let řadových čtyřválců Honda
  • 15 ročník výstavy přestaveb Bohemian Custom Bike
  • MOTO VÝSTAVA LIBEREC 2019

Články na MotoLife

  • Drnovy testy z pravěku - Yamaha FZS 600 S Fazer
  • Drnovy testy z pravěku - Honda CBR 600 F
  • (Ne)poznané zaujímavosti Ducati - MONSTER, STREETFIGHTER, HYPERMOTARD & DIAVEL
  • Motorbike 7-8/2021
  • Zabudnuté tímy MotoGP – Team Luis d'Antin MotoGP

Příspěvky motorkářů

Miluju motorky
před týdnem ve 23:05
Druhý diel z edície - Drnovy testy z pravěku, dnes Yamaha FZS 600 S Fazer!

"Vzali šestku motor z Thunder Cata, kolem svařili rám z ocelových trubek, a kolik to udělalo parády..."

#serimotostories #milujumotorky
Časopis Motorbike
před týdnem v 16:21
MOTORBIKE 7-8/2021
Léto budiž pochváleno a s ním i prázdniny, dovolené, no prostě relax . Abyste se, třeba večer nebo když bude pršet, v době volna nenudili, je tu pro vás prázdninové vydání časopisu Motorbike. A protože jde o letní dvojčíslo, připravili jsme vydání rozšířené, tedy bezmála 150 stran! . Co na nich najdete? Především testy 16 motocyklů a skútrů , od superbiků přes nakedy po klasiku, od městských přibližovadel po cestovní endura. A samozřejmě i spoustu dalšího...
www.motolife.cz/.../motorbike-7-2021-motorbike-45c2
Miluju motorky
20. července v 14:34
Yamaha Motors oznamuje cíl celkové neutrality uhlíku do roku 2050!

Po přezkoumání plánu, který byl původně formulován v roce 2018, nyní japonský výrobce doufá, že do roku 2050 dosáhne úplné uhlíkové neutrality ve všech svých obchodních praktikách.

Znamená to, že jsou na cestě nové motocykly Yamaha? Jedním slovem ano. Japonský gigant konkrétně říká, že budou navrhovat nové formy mobility jedinečné pro Yamaha Motors.

Zdroje: https://www.rideapart.com/, https://www.rideapart.com/news/

#serimotostories #milujumotorky
Miluju motorky
19. července v 10:51
Společnost WMC ukazuje své plány pro běžný provoz na koncepčních výkresech!

Nové náčrty společnosti ukazují aerodynamický potenciál použitelný i pro běžný provoz. O plánech White Motorcycle Concepts se svým radikálním elektrickým WMC250EV jsme již informovali. Nyní nám firma poskytla pohled na designové náčrtky určené k ilustraci toho, jak by mohly být navrženy silniční stroje kolem jejího kanálu „V-Air“.

Zdroje: https://www.cycleworld.com

#serimotostories #milujumotorky
Všechny příspěvky ...