Endura 2014 od Gas Gasu

vydáno 15. 10. 2013, text Jan Rameš, foto Gas Gas

Španělský Gas Gas napřesrok nabídne svou tradičně ucelenou řadu dvoutaktů i čtyřtaktů. A aby to nebylo málo, dvěpade a tříkilo si můžete pořídit také s elektrickým startérem, a kromě verzí Racing jsou všechny dvoutakty kromě stopětadvacítky v nabídce i jako základní varianta s ne tak hi-endovými komponenty, ovšem za nižší cenu.

Ale to je u Gasu již tradice. A co je nového? Tak především rám, který shodil neuvěřitelná dvě kila a je navíc stabilnější a méně pevný, prý pro lepší citlivost. Zcela jinak dělaný je i hliníkový podsedlák. S totálně změněnou geometrií by měly motorky být lehčí a snáze ovladatelnější než předchozí ročníky. Navíc rámy pro dvoutakty i čtyřtakty jsou dělané na stejné platformě, což usnadňuje výrobní proces. Novinkou pro řadu EC Racing je zadní tlumič Reiger (základ má Sachs), ten moc výrobců nepoužívá, ovšem Gas Gas slibuje lepší trakci a preciznější nastavitelnost než dříve. Vpředu zůstala 48mm vidle Marzocchi, ale s odlišným nastavením. Řídítka Double Force byla vyvinuta speciálně pro španělská endura, mají nové držáky a před nimi najdete menší, nicméně čitelnější palubní displej. Z nastavitelných stupaček lépe dosáhnete na upravený brzdový pedál, a když už jsme u brzd, musíme zmínit vlnité kotouče Galfer. Nové jsou boční plasty, pěkně vypadají černé ráfky Excel a ve stejné barvě jsou vyvedeny plastové spodní kryty motorů.

Bez úprav samozřejmě nemohly zůstat motory, ačkoli žádné revoluce se nekonaly. Ke čtyřtaktům se dočteme akorát to, že „jejich výkon byl vylepšen“, na dvoutaktech se ale makalo víc: lehčí, a přitom výkonnější vodní pumpy, nové VForce4 klapky, nové válce a hlavy, výfuky FMF, jiná zapalka, to vše je tu pro vyšší výkon, jinak řešené klikovky zase pro menší vibrace.



Další iČMN články

  • 50 let řadových čtyřválců Honda
  • 15 ročník výstavy přestaveb Bohemian Custom Bike
  • MOTO VÝSTAVA LIBEREC 2019

Články na MotoLife

  • Motorbike 5/2022
  • Motorbike 4/2022
  • Motorbike 3/2022
  • Šeri testuje - Ducati Monster 1100 EVO – Dlouhodobý test
  • Blood Ridaz

Příspěvky motorkářů

Moto.cz
před 3 dny v 15:12
Keďže motoristický šport sledujem od svojich piatich rokov, konkrétne od roku 1979, spomínam si na rôzne zásahy funkcionárov počas totalitného režimu do práv pretekárov, pričom jednou z najsilnejších spomienok je pre mňa zavedenie tzv. komerčných stykov, cez ktoré povolili vybraným jazdcom reprezentovať, ale tí si to museli tvrdo platiť a nesmeli bodovať do domáceho šampionátu… Že ešte aj po viac ako 30 rokoch dýcha zastrešujúca organizácia duchom totality je však pre mňa k neuvereniu…
Magazín Motoroute
před 4 dny ve 22:26
Nepropásni svátek příznivců značky Ducati ❗️
DUCATI DEN se uskuteční ve středu 8. června 2022 od 9 do 18 hodin v areálu Autodromu v Mostě.
Časopis Motorbike
6. května v 15:50
Květnový Motorbike je na stáncích! Víc se dovíš  na www.motolife.cz/.../motorbike-5-2022-motorbike-45ec
Bikes.cz
28. dubna
Informace, které nejsou začátkem sezóny na škodu...
Všechny příspěvky ...