Endura 2014 od Gas Gasu

vydáno 15. 10. 2013, text Jan Rameš, foto Gas Gas

Španělský Gas Gas napřesrok nabídne svou tradičně ucelenou řadu dvoutaktů i čtyřtaktů. A aby to nebylo málo, dvěpade a tříkilo si můžete pořídit také s elektrickým startérem, a kromě verzí Racing jsou všechny dvoutakty kromě stopětadvacítky v nabídce i jako základní varianta s ne tak hi-endovými komponenty, ovšem za nižší cenu.

Ale to je u Gasu již tradice. A co je nového? Tak především rám, který shodil neuvěřitelná dvě kila a je navíc stabilnější a méně pevný, prý pro lepší citlivost. Zcela jinak dělaný je i hliníkový podsedlák. S totálně změněnou geometrií by měly motorky být lehčí a snáze ovladatelnější než předchozí ročníky. Navíc rámy pro dvoutakty i čtyřtakty jsou dělané na stejné platformě, což usnadňuje výrobní proces. Novinkou pro řadu EC Racing je zadní tlumič Reiger (základ má Sachs), ten moc výrobců nepoužívá, ovšem Gas Gas slibuje lepší trakci a preciznější nastavitelnost než dříve. Vpředu zůstala 48mm vidle Marzocchi, ale s odlišným nastavením. Řídítka Double Force byla vyvinuta speciálně pro španělská endura, mají nové držáky a před nimi najdete menší, nicméně čitelnější palubní displej. Z nastavitelných stupaček lépe dosáhnete na upravený brzdový pedál, a když už jsme u brzd, musíme zmínit vlnité kotouče Galfer. Nové jsou boční plasty, pěkně vypadají černé ráfky Excel a ve stejné barvě jsou vyvedeny plastové spodní kryty motorů.

Bez úprav samozřejmě nemohly zůstat motory, ačkoli žádné revoluce se nekonaly. Ke čtyřtaktům se dočteme akorát to, že „jejich výkon byl vylepšen“, na dvoutaktech se ale makalo víc: lehčí, a přitom výkonnější vodní pumpy, nové VForce4 klapky, nové válce a hlavy, výfuky FMF, jiná zapalka, to vše je tu pro vyšší výkon, jinak řešené klikovky zase pro menší vibrace.



Diskuze k článku


Nepřehlédni na MotoLife

  • Jak na baterie po zimě
  • Sdílené elektrické skútry BeRider brzy odstartují i v Brně
  • Motocyklem roku 2020 se stala Honda Africa Twin Adventure Sports
  • MOTOSALON 2020 - první fotky z výstavy
  • Motorbike 3/2020

Vítejte na MotoLife

Hledáme motorkáře, kteří nám pomohou dostat MotoLife na špičku!

MotoLife je nový sociální motorkářský web, na kterém se můžeš podílet i ty!

Na MotoLife patří reklamní prostor všem, kteří jeho obsah tvoří.

Podmínkou účasti na projektu MotoLife je dodržování pravidel tohoto webu.

Pojďme společně do toho...

  1. Přihlas se, založ si svůj profil.
  2. Pochlub se svýma motorkama, přidej fotky z cest.
  3. Přidávej příspěvky, články, názory, blogy, fotky nebo stránky.
  4. Získávej fanoušky, rozšiřuj okruh přátel, komunikuj s dalšími motorkáři.
  5. Sděl tvůrcům MotoLife jak web zlepšit.

Pravidla webu

  • Obsah webu může tvořit kdokoliv, kdo chce být jeho součástí a respektuje pravidla.
  • Veškeré příspěvky, články a fotky smějí být pouze o motorkách a dění okolo motorek.
  • Reklamní prostor patří těm, kteří zde publikují, a slouží i jako odměna za publikovaný obsah.
  • Jednotlivé MotoLife stránky jsou plně v režiji jejich zakladatelů a správců, a provozovatel webu nenese zodpovědnost za obsah.
  • MotoLife stránky, články, příspěvky i fotografie mohou být privátního i komerčního charakteru.
  • MotoLife osobní profily jsou výhradně privátního charakteru a nemely by obsahovat komerční obsah!
  • Publikovaný obsah nesmí jakkoliv porušovat práva třetích stan nebo jiné osoby a jejich zájmy.
  • Obsah nesmí obsahovat vulgární slova, sexuální tématiku, nabídky půjček, hazard, politiku a pod.
  • Obsah nesmí ani obsahovat odkazy na stránky se zakázanou tématikou.
  • V případě porušování pravidel může být profil, stránka i příspěvky zablokovány nebo odstraněny.
  • Pravidla mohou být průběžně doplňována nebo měněna.

Pište na , nebo využijte chat na stránce MotoLife.

Nově na MotoLife