Endura 2014 od Gas Gasu

vydáno 15. 10. 2013, text Jan Rameš, foto Gas Gas

Španělský Gas Gas napřesrok nabídne svou tradičně ucelenou řadu dvoutaktů i čtyřtaktů. A aby to nebylo málo, dvěpade a tříkilo si můžete pořídit také s elektrickým startérem, a kromě verzí Racing jsou všechny dvoutakty kromě stopětadvacítky v nabídce i jako základní varianta s ne tak hi-endovými komponenty, ovšem za nižší cenu.

Ale to je u Gasu již tradice. A co je nového? Tak především rám, který shodil neuvěřitelná dvě kila a je navíc stabilnější a méně pevný, prý pro lepší citlivost. Zcela jinak dělaný je i hliníkový podsedlák. S totálně změněnou geometrií by měly motorky být lehčí a snáze ovladatelnější než předchozí ročníky. Navíc rámy pro dvoutakty i čtyřtakty jsou dělané na stejné platformě, což usnadňuje výrobní proces. Novinkou pro řadu EC Racing je zadní tlumič Reiger (základ má Sachs), ten moc výrobců nepoužívá, ovšem Gas Gas slibuje lepší trakci a preciznější nastavitelnost než dříve. Vpředu zůstala 48mm vidle Marzocchi, ale s odlišným nastavením. Řídítka Double Force byla vyvinuta speciálně pro španělská endura, mají nové držáky a před nimi najdete menší, nicméně čitelnější palubní displej. Z nastavitelných stupaček lépe dosáhnete na upravený brzdový pedál, a když už jsme u brzd, musíme zmínit vlnité kotouče Galfer. Nové jsou boční plasty, pěkně vypadají černé ráfky Excel a ve stejné barvě jsou vyvedeny plastové spodní kryty motorů.

Bez úprav samozřejmě nemohly zůstat motory, ačkoli žádné revoluce se nekonaly. Ke čtyřtaktům se dočteme akorát to, že „jejich výkon byl vylepšen“, na dvoutaktech se ale makalo víc: lehčí, a přitom výkonnější vodní pumpy, nové VForce4 klapky, nové válce a hlavy, výfuky FMF, jiná zapalka, to vše je tu pro vyšší výkon, jinak řešené klikovky zase pro menší vibrace.



Další iČMN články

  • 50 let řadových čtyřválců Honda
  • 15 ročník výstavy přestaveb Bohemian Custom Bike
  • MOTO VÝSTAVA LIBEREC 2019

Články na MotoLife

  • Motorbike 9/2023
  • Motorbike 7-8/2023
  • Motorbike 6/2023
  • Motorbike 5/2023
  • Motorbike 4/2023

Aktuálně na MotoLife

Příspěvky motorkářů

MotoRoute
28. srpna
Postupně upřesňujeme program 18. setkání MotoRoute. Těš se na skvělé motocestovatelské přednášky, workshopy, testování motorek, tajný závod atd. Více tady: www.motoroute.cz/.../...etkani-motoroute-2023.aspx
Magazín Motoroute
14. srpna
Už máš magazín MotoRoute 4/2023? 
Opět je tu 96 stran čtení o motorkách a cestování. 
✅ Podrobnosti o čísle tady: shop.motoroute.cz/.../43-motoroute-2023--c-4.aspx
Najdete ho na stáncích PNS, ale raději si ho předplaťte!
✅ Předplatné tady: shop.motoroute.cz/produkt/23-predplatne.aspx
✅ On-line verze na http://www.motorouteklub.cz nebo http://www.digiport.cz
MotoLife
3. srpna
Masarykův okruh má nového majitele.
Areál Masarykova okruhu včetně závodní dráhy, polygonu a hotelu GRID převzala společnost SHAKAI podnikatele a investora Karla Hubáčka. Počítá se zachováním současných aktivit v areálu a s jeho dalším rozvojem. Karel Hubáček areál včetně pozemků koupil od společnosti A.B.R. HOLDING a.s. a Karla Abrahama, který areál ovládal od roku 2005. Výši transakce podnikatelé nezveřejnili.
Všechny příspěvky ...