RBRC: Filip Salač dvakrát v Top 10

vydáno 29. 6. 2016, text

V Red Bull Rookies Cupu, jakési talentové přípravce do Moto GP, máme i letos své želízko v ohni teprve čtrnáctiletého Filipa Salače. Ten je navzdory svému věku již ostříleným závodníkem, a to dokazuje i v oblíbených Red Bullech.

Minulý víkend se jela GP Nizozemí v Assenu a pro Red Bull Rookies Cup to znamenalo druhou zastávku. Ovšem stejně jako pro třídy oficiálního mistrovství světa, i pro RBRC znamenalo proměnlivé počasí pořádnou loterii.

Páteční tréninky dopadly pro Filipa dobře, věnoval se nastavení motocyklu a pohyboval se nejhůře do 12. místa. Nevyšla mu ovšem kvalifikace, po zastávce v depu pro technickou úpravu se nedokázal znovu "rozjet" a propadl se až na 18. pozici, z níž startoval do prvního sobotního závodu.

Ten byl poznamenán nestálým počasím, takže většina jezdců startovala sice na mokrých gumách, ale se suchým nastavením. Filipovi vyšel start, ale hned v první zatáčce se musel vyhýbat padajícímu jezdci a propadl se až do druhé desítky, padající soupeři ho zpomalili potom ještě jednou. Díky bojovnému srdci si ale dojel pro pěknou devátou pozici.

Počasí promluvilo i do druhého, nedělního závodu, také plného pádů. Těm mladý český závodník odolal a dojel si pro 10 bodů za skvělé šesté místo. A jak viděl závody sám Filip? "Bohužel pro mě se těsně před startem prvního závodu rozpršelo a bylo to velmi hektické, protože jsem jel na suchém nastavení jen s mokrými gumami, ale museli jsme se s tím poprat, někomu to sedlo, někomu ne. Dvakrát přede mnou někdo upadl, a když mi už táta na ceduli ukazoval bodovanou pozici a že přede mnou jezdci stále padají, jel jsem hlavou a snažil jsem se hlavně udržet na motorce. V druhém závodě bylo zase více než jasné, že pojedeme na mokrých pneumatikách, ale nevědělo se, jestli na polo vodě nebo úplné vodě. Nakonec byl kvůli silnému dešti znovu vyhlášen mokrý závod. Před startem jsme udělali ještě drobné úpravy, tentokrát jsem měl už nastavení na mokro, takže motorka fungovala podstatně lépe, dokonce jsem asi od poloviny závodu jezdil rychlejší časy než jezdci na předních pozicích a dostal jsem se až na 9. místo, poté jsem už raději zase trochu zvolnil, když mě předjel Garcia. Sice jsem ho ještě dotahoval, ale raději jsem se v tomhle případě rozhodl ho nechat před sebou, protože by to určitě v posledním kole na mě ještě zkusil a já chtěl hlavně dojet. Opět jsem udělal dobře, protože pro další pády jezdců přede mnou jsem projel cílem šestý."

Na Filipa teď čeká velká premiéra, o nadcházejícím víkendu se zúčastní za tým HMA Llinsual mistrovství světa juniorů ve španělském Albacete. Startovní pole je nabité, registrováno je 41 jezdců (mezi nimi i další Čech Karel Hanika) a minimálně 20 z nich jede s tovární podporou, ale Filip jim určitě nedá nic zadarmo!



Další iČMN články

  • 50 let řadových čtyřválců Honda
  • 15 ročník výstavy přestaveb Bohemian Custom Bike
  • MOTO VÝSTAVA LIBEREC 2019

Články na MotoLife

  • RACING PARTY 2024
  • Motorbike Katalog motocyklů, skútrů a čtyřkolek 2025
  • Motorbike 12/2024
  • Motorbike 11/2024
  • Motorbike 10/2024

Aktuálně na MotoLife

RACING PARTY 2024 19. 12. 2024
Motorbike 12/2024 4. 12. 2024
Motorbike 11/2024 8. 11. 2024
Motorbike 10/2024 3. 10. 2024

Příspěvky motorkářů

MotoLife
14. prosince
Oficiální předprodej vstupenek na jednu z nejvýznamnějších sportovních událostí příštího roku, Grand Prix České republiky, začne v pondělí 16. prosince v 10 hodin. Mistrovství světa silničních motocyklů se na brněnský Masarykův okruh vrátí po pěti letech v termínu 18. až 20. července 2025.
Bikes.cz
11. prosince
Norma Euro 5b platí už od 1. ledna 2024, ale její hlavní dopad začíná až od roku 2025.
Všechny příspěvky ...