RBRC: Filip Salač dvakrát v Top 10

vydáno 29. 6. 2016, text

V Red Bull Rookies Cupu, jakési talentové přípravce do Moto GP, máme i letos své želízko v ohni teprve čtrnáctiletého Filipa Salače. Ten je navzdory svému věku již ostříleným závodníkem, a to dokazuje i v oblíbených Red Bullech.

Minulý víkend se jela GP Nizozemí v Assenu a pro Red Bull Rookies Cup to znamenalo druhou zastávku. Ovšem stejně jako pro třídy oficiálního mistrovství světa, i pro RBRC znamenalo proměnlivé počasí pořádnou loterii.

Páteční tréninky dopadly pro Filipa dobře, věnoval se nastavení motocyklu a pohyboval se nejhůře do 12. místa. Nevyšla mu ovšem kvalifikace, po zastávce v depu pro technickou úpravu se nedokázal znovu "rozjet" a propadl se až na 18. pozici, z níž startoval do prvního sobotního závodu.

Ten byl poznamenán nestálým počasím, takže většina jezdců startovala sice na mokrých gumách, ale se suchým nastavením. Filipovi vyšel start, ale hned v první zatáčce se musel vyhýbat padajícímu jezdci a propadl se až do druhé desítky, padající soupeři ho zpomalili potom ještě jednou. Díky bojovnému srdci si ale dojel pro pěknou devátou pozici.

Počasí promluvilo i do druhého, nedělního závodu, také plného pádů. Těm mladý český závodník odolal a dojel si pro 10 bodů za skvělé šesté místo. A jak viděl závody sám Filip? "Bohužel pro mě se těsně před startem prvního závodu rozpršelo a bylo to velmi hektické, protože jsem jel na suchém nastavení jen s mokrými gumami, ale museli jsme se s tím poprat, někomu to sedlo, někomu ne. Dvakrát přede mnou někdo upadl, a když mi už táta na ceduli ukazoval bodovanou pozici a že přede mnou jezdci stále padají, jel jsem hlavou a snažil jsem se hlavně udržet na motorce. V druhém závodě bylo zase více než jasné, že pojedeme na mokrých pneumatikách, ale nevědělo se, jestli na polo vodě nebo úplné vodě. Nakonec byl kvůli silnému dešti znovu vyhlášen mokrý závod. Před startem jsme udělali ještě drobné úpravy, tentokrát jsem měl už nastavení na mokro, takže motorka fungovala podstatně lépe, dokonce jsem asi od poloviny závodu jezdil rychlejší časy než jezdci na předních pozicích a dostal jsem se až na 9. místo, poté jsem už raději zase trochu zvolnil, když mě předjel Garcia. Sice jsem ho ještě dotahoval, ale raději jsem se v tomhle případě rozhodl ho nechat před sebou, protože by to určitě v posledním kole na mě ještě zkusil a já chtěl hlavně dojet. Opět jsem udělal dobře, protože pro další pády jezdců přede mnou jsem projel cílem šestý."

Na Filipa teď čeká velká premiéra, o nadcházejícím víkendu se zúčastní za tým HMA Llinsual mistrovství světa juniorů ve španělském Albacete. Startovní pole je nabité, registrováno je 41 jezdců (mezi nimi i další Čech Karel Hanika) a minimálně 20 z nich jede s tovární podporou, ale Filip jim určitě nedá nic zadarmo!



Články na MotoLife

  • Tesi H2 - nová přeplňovaná bestie od Bimoty
  • Šeri testuje - Honda CB1000R Neo Sports Cafe
  • Velká čtyřka - jeden za všechny, všichni na baterky
  • Nová trojice modelů CB500F, CBR500R a CB500X!
  • Filip Salač nahradí zraněného Hřavu

Vítej na MotoLife❗️

Podílej se na tvorbě nového sociálního motorkářského webu!

Podmínkou je pouze respektování pravidel tohoto webu.

Začít můžeš už teď »
  1. Založ si jednoduše svůj osobní profil.
  2. Pochlub se na profilu svýma motorkama, přidej fotky z cest.
  3. Přidávej motorkářské příspěvky nebo odkazy na zajímavé motorkářské články.
  4. Publikuj články, názory, blogy, fotky....
  5. Vytvoř si prezentační stránku a ukaž motorkářům co děláš.
  6. Poraď vývojářům MotoLife jak web zlepšit.

Piš na nebo využij chat na stránce MotoLife.

Příspěvky motorkářů

Bikes.cz
před 4 hodinami
Jawa v Indii úspěšnější než Harley? Harley-Davidson pomalu opouští největší světový trh.
Euro Bike Fest
před 8 hodinami

EURO BIKE FEST 2020 (Official aftermovie)
Časopis Motorbike
před 3 dny ve 21:44
Milan Engel o řecké rally - "S výkonem jsem spokojený, samozřejmě by to mohlo být lepší, ale druhé místo je druhé místo..."
Všechny příspěvky ...