BMW bude vyrábět malé levné stroje s indickou firmou TVS
vydáno 24. 4. 2013, text Jan Rameš, foto BMW
KTM již dlouhá léta spolupracuje s indickým Bajajem a ve spolupráci s ním vznikly malé komerčně úspěšné modely Duke (125, 200 a 390). Velký německý konkurent Rakušanů, značka BMW, se nyní také vydává směrem na východ.
V indickém Čennaji (dříve Madrás) podepsali šéf BMW Motorrad Stephan Schaller a předseda indické TVS Motor Company Venu Srinivasan dohodu o dlouhodobé spolupráci, jejímž výsledkem má být „spojení sil při vývoji a výrobě motocyklů v segmentu pod 500 cm3“. Bavoři si pochvalují získání kvalitního partnera se zkušenostmi s maloobjemovými motocykly, Indové pro změnu oceňují německý smysl pro kvalitu a přístup k inovacím.
Pikantní je, že zatímco se BMW letos poněkud překvapivě zbavilo Husqvarny s tím, že nemá zájem se dále rozvíjet v oblasti sportovních offroadů, TVS naopak v zimě na indickém veletrhu Auto Expo představilo motokrosový speciál RTR 250-fx, jenž podle kovaných milovníků bláta podvozkově vychází právě z Husqvaren! A přidává motor, který jako by konstrukčně z oka vypadl agregátům KTM…
U nás je TVS Motor Company značkou neznámou, ovšem Němci by si za partnera nevybrali žádné béčko. Proto nepřekvapí, že se jedná o jednoho z největších indických výrobců s roční produkcí kolem dvou milionů kusů, obratem přes miliardu amerických dolarů a zastoupením ve více než 50 zemích v Asii, Africe a Jižní Americe. Je to zároveň prémiová značka koncernu TVS Group, jenž má na čtyři desítky společností a holdingů podnikajících v automobilovém a motocyklovém sektoru a za sebou stoletou existenci.
O tom, kdy se v showroomech objeví první malé a zřejmě hlavně levné BMW, tiskové zprávy nehovoří. Letos je ještě neočekáváme, nicméně za rok, až se bude konat Intermot 2014, by Bavoři mohli využít domácího prostředí k prezentaci nějaké zásadní novinky.