BMW bude vyrábět malé levné stroje s indickou firmou TVS

vydáno 24. 4. 2013, text Jan Rameš, foto BMW

KTM již dlouhá léta spolupracuje s indickým Bajajem a ve spolupráci s ním vznikly malé komerčně úspěšné modely Duke (125, 200 a 390). Velký německý konkurent Rakušanů, značka BMW, se nyní také vydává směrem na východ.

V indickém Čennaji (dříve Madrás) podepsali šéf BMW Motorrad Stephan Schaller a předseda indické TVS Motor Company Venu Srinivasan dohodu o dlouhodobé spolupráci, jejímž výsledkem má být „spojení sil při vývoji a výrobě motocyklů v segmentu pod 500 cm3“. Bavoři si pochvalují získání kvalitního partnera se zkušenostmi s maloobjemovými motocykly, Indové pro změnu oceňují německý smysl pro kvalitu a přístup k inovacím.
Pikantní je, že zatímco se BMW letos poněkud překvapivě zbavilo Husqvarny s tím, že nemá zájem se dále rozvíjet v oblasti sportovních offroadů, TVS naopak v zimě na indickém veletrhu Auto Expo představilo motokrosový speciál RTR 250-fx, jenž podle kovaných milovníků bláta podvozkově vychází právě z Husqvaren! A přidává motor, který jako by konstrukčně z oka vypadl agregátům KTM…
U nás je TVS Motor Company značkou neznámou, ovšem Němci by si za partnera nevybrali žádné béčko. Proto nepřekvapí, že se jedná o jednoho z největších indických výrobců s roční produkcí kolem dvou milionů kusů, obratem přes miliardu amerických dolarů a zastoupením ve více než 50 zemích v Asii, Africe a Jižní Americe. Je to zároveň prémiová značka koncernu TVS Group, jenž má na čtyři desítky společností a holdingů podnikajících v automobilovém a motocyklovém sektoru a za sebou stoletou existenci.
O tom, kdy se v showroomech objeví první malé a zřejmě hlavně levné BMW, tiskové zprávy nehovoří. Letos je ještě neočekáváme, nicméně za rok, až se bude konat Intermot 2014, by Bavoři mohli využít domácího prostředí k prezentaci nějaké zásadní novinky.



Diskuze k článku


Nepřehlédni na MotoLife

  • Jak na baterie po zimě
  • Sdílené elektrické skútry BeRider brzy odstartují i v Brně
  • Motocyklem roku 2020 se stala Honda Africa Twin Adventure Sports
  • MOTOSALON 2020 - první fotky z výstavy
  • Motorbike 3/2020

Vítejte na MotoLife

Hledáme motorkáře, kteří nám pomohou dostat MotoLife na špičku!

MotoLife je nový sociální motorkářský web, na kterém se můžeš podílet i ty!

Na MotoLife patří reklamní prostor všem, kteří jeho obsah tvoří.

Podmínkou účasti na projektu MotoLife je dodržování pravidel tohoto webu.

Pojďme společně do toho...

  1. Přihlas se, založ si svůj profil.
  2. Pochlub se svýma motorkama, přidej fotky z cest.
  3. Přidávej příspěvky, články, názory, blogy, fotky nebo stránky.
  4. Získávej fanoušky, rozšiřuj okruh přátel, komunikuj s dalšími motorkáři.
  5. Sděl tvůrcům MotoLife jak web zlepšit.

Pravidla webu

  • Obsah webu může tvořit kdokoliv, kdo chce být jeho součástí a respektuje pravidla.
  • Veškeré příspěvky, články a fotky smějí být pouze o motorkách a dění okolo motorek.
  • Reklamní prostor patří těm, kteří zde publikují, a slouží i jako odměna za publikovaný obsah.
  • Jednotlivé MotoLife stránky jsou plně v režiji jejich zakladatelů a správců, a provozovatel webu nenese zodpovědnost za obsah.
  • MotoLife stránky, články, příspěvky i fotografie mohou být privátního i komerčního charakteru.
  • MotoLife osobní profily jsou výhradně privátního charakteru a nemely by obsahovat komerční obsah!
  • Publikovaný obsah nesmí jakkoliv porušovat práva třetích stan nebo jiné osoby a jejich zájmy.
  • Obsah nesmí obsahovat vulgární slova, sexuální tématiku, nabídky půjček, hazard, politiku a pod.
  • Obsah nesmí ani obsahovat odkazy na stránky se zakázanou tématikou.
  • V případě porušování pravidel může být profil, stránka i příspěvky zablokovány nebo odstraněny.
  • Pravidla mohou být průběžně doplňována nebo měněna.

Pište na , nebo využijte chat na stránce MotoLife.

Nově na MotoLife