Yamaha MT-07: Světlá budoucnost Japonska

vydáno 24. 3. 2014, text Jan Rameš, foto Michal Řádek, Jan Rameš

Na konci léta tříválcová osmsetpadesátka MT-09, na podzim v Miláně její supermotardová verze Street Rally a hlavně tahle dvouválcová MT-07. Tyhle motorky vnesly nový život nejen do řady Monster Torque, kterou kdysi začala lokomotiva MT-01 a ní ji okupovala sice příjemná, ale nijak zvlášť monstrózní jednoválcová MT-03, nýbrž do celého výrobního programu Yamahy.

 Ta už to potřebovala jako sůl, a tohle je návrat na výsluní ve velkém stylu. Temný je možná kubistický design těchto strojů, stejně jako barevná provedení, v nichž se nabízejí, ovšem z projížďky se budete vracet rozzáření jak pampelišková louka. A z MT-07 obzvlášť. Ta lehkost, ta ovladatelnost, ten živý motor, a hlavně ta CENA! Přestože jich dovozce podle svých slov objednal velmi optimistické množství, už teď jsou na ni pořadníky. Upřímně, nedivím se.


Příchod MT-07 jsem zaregistroval jen jako jeden z mnoha exemplářů na milánském veletrhu. Nic, co by mě zvlášť zaujalo. Její tvary mě sice neurážejí, ale také nijak extra nerajcují, stejně jako u MT-09 říkám, že pro samou hranu vlastně pořádně nevím, jak ta motorka vypadá. To znám jinačí missky, i v téhle kategorii. Poprvé jsem si ji pořádně prohlédl až na brněnském Motosalonu, a tady už jsem ji začal vnímat více, a když jsem si ji těsně po Motosalonu bral na test, už jsem si ji se zájmem prohlížel.

Nic totiž nenasvědčuje tomu, že by tohle zrovna měla být motorka s cenovkou pod 130 tisíc. Zpracování je bez poznámek, však také na vinku vidíte, že MT-07 je vyráběná v Japonsku, a ne v Indii či kde, jak se také můžete dočíst na všemocném internetu. Jediné, co mě vysloveně rozčilovalo, je titěrný ovladač blinkrů a těsně vedle něj klakson, jinak jsem si celou dobu uznale bručel pod vous. Každý plastíček, každý držáček má nějaký zajímavý tvar, vyloženě skvěle vypadají ráfky, zubaté kotouče, líbily se mi praktické kryty osy zadního kola. A samozřejmě kyvka, která by u takhle levné motorky klidně mohla být kus jeklu a nikdo by se nad tím nepozastavoval, ale Yamaha si dala záležet a udělala skutečně parádní kousek hodný stroje trojnásobné ceny. Hele, ty jedna MT-07, ty mě začínáš zajímat!


Pokud zajímá i vás, kupte si ČMN 7, které vychází ve čtvrtek 3. dubna. Najdete v nich celý Honzisův test. Tady se zatím můžete podívat na první fotky z testování.




Další články z archivu

  • <span style="color: red">ČMN 2008: </span>Nejmenší z&nbsp;rodu
  • <span style="color: red">ČMN 2008: </span>2 x&nbsp;Fun
  • <span style="color: red">ČMN 2007: </span>Spaghetti Western

Články na MotoLife

  • Tesi H2 - nová přeplňovaná bestie od Bimoty
  • Šeri testuje - Honda CB1000R Neo Sports Cafe
  • Velká čtyřka - jeden za všechny, všichni na baterky
  • Nová trojice modelů CB500F, CBR500R a CB500X!
  • Filip Salač nahradí zraněného Hřavu

Vítej na MotoLife❗️

Podílej se na tvorbě nového sociálního motorkářského webu!

Podmínkou je pouze respektování pravidel tohoto webu.

Začít můžeš už teď »
  1. Založ si jednoduše svůj osobní profil.
  2. Pochlub se na profilu svýma motorkama, přidej fotky z cest.
  3. Přidávej motorkářské příspěvky nebo odkazy na zajímavé motorkářské články.
  4. Publikuj články, názory, blogy, fotky....
  5. Vytvoř si prezentační stránku a ukaž motorkářům co děláš.
  6. Poraď vývojářům MotoLife jak web zlepšit.

Piš na nebo využij chat na stránce MotoLife.

Příspěvky motorkářů

Bikes.cz
před 2 dny ve 20:43
Jawa v Indii úspěšnější než Harley? Harley-Davidson pomalu opouští největší světový trh.
Euro Bike Fest
před 2 dny v 16:47

EURO BIKE FEST 2020 (Official aftermovie)
Časopis Motorbike
před 4 dny ve 21:44
Milan Engel o řecké rally - "S výkonem jsem spokojený, samozřejmě by to mohlo být lepší, ale druhé místo je druhé místo..."
Všechny příspěvky ...