Top barvičky malých objemů roku 2009
vydáno 23. 3. 2009, text Hawk
Do roku 2009 přichází se žhavými novinkami také stávající modely motocyklů, lišící se od předcházejícího roku svým barevným provedením. Vybrali jsme pro vás to nejzajímavější pro rok 2009, co na kapotách motocyklů najdete.
Aprilia RS 125
Od roku 2006, kdy Aprilie představila razantní facelift své dvoudobé malorážky, si na nás Italové každým rokem chystají více a více chytlavější koncepty barev. V roce 2006 to byla fenomenální bílá, která je dodnes nejoblíbenější, avšak již nedostupnou barvou RSky, v roce 2007 přišla samolepkami posázená červená replika Jorge Lorenza, která je letos k dostání i na padesátce, v roce 2008 to byl krok s přebarvením ráfků do stříbrné a odstoupení od doposud zaběhlého barevného schématu k větší celistvosti červené a šedivé v první variantě a ve variantě druhé to byla kombinace černé a červené. Letos tu máme do modra laděnou barevnou repliku týmu Aspara Martinéze tak, jak můžeme vídat špičkové závodní dvoudobé stroje v soubojích mistrovství světa právě této stáje.
Megelli 125 M
Tahle motorka z originálních anglických prken je známá ve čtyřech barevných variantách, ale v záři denního slunce jsme ji zatím mohli spatřit pouze ve třech barvách. Decentní a velice oslovující kombinace matné šedivé a černé opravdu nijak nevykřikuje, ale na ulici byste na ní oko nějakou tu minutu nechali, stejně jako na barevném schématu s červeným lakováním trubkového rámu a kyvné vidlice, které oblékal kousek, jenž prošel naším testem v dubnu loňského roku.
Honda CBR 125R
Bývala to sportovní královna své kategorie a nyní je to již „pouze“ nejrozšířenější stopětadvacítka. Její působení na trhu přineslo hodně změn a hodně nových malorážek ostatních značek, které se však úspěchů samotného malého CeBRa příliš nedotkly, a tak se ani nevylepšovalo. Až čtvrtým rokem svého života se model dočkal zásadnější změny, než jen střídaní barviček v křídle na boku kapot. Pro rok 2009 však hrábli v Hondě ještě více do svého malířského umu a připravili parádní trikolóru, přesně označenou jako „Ross White with Candy Tahitian Blue“, která se dočkala i přebarvení ráfků do zlata. Po posledním výstředním barevném schématu repliky Repsol to malé CBR zase opravdu sekne.
Yamaha WR 125X
Bílá frčí a Yamaha to ví. Jejich zcela nové malorážky s motorem z YZF-R125 a přepracovaným výfukovým systémem pro tento agregát nepotřebují ani různé machinace s barvami. Jednoduché sportovní provedení by si získalo sympatie bezpochyby i v prosté černé barvě. Bílo červená kombinace motardové verze je však to, co se líbí nejvíce.
Malaguti Drakon NKD 50
Tento padesátkový street u nás na silnicích obdobně jako malou Sendu od Derbi moc nehledejte a to kvůli útlaku padesátek naší legislativou. Drakon však již nějaký ten rok vyčnívá svým designem, který podporuje právě zdařilé barevné provedení. V červené replice Ducati Corse s „rychlým“ bílým pruhem uprostřed masky se řadí mezi to nej, co v lze sériové výrobě malorážek sehnat. Zajímavá je vybavenost předním radiálním brzdovým třmenem, šestistupňovou převodovkou a nastraženým plastem zadního blatníku k ose zadního kola, jenž má navozovat dojem hliníkové kyvné vidlice.
Rieju RS2 50 Matrix
Nejsem si jist, jak dobře to mají Španělé v Rieju spočítané, ale je pravidlem, že padesátky mají vždy v hezčích barvách než stopětadvacítky. A potvrzují to již dlouhá léta padesátkou RS2 Matrix, ve které bije motor Minarelli. Ten se v otevřené verzi téměř vyrovná agregátům Yamahy (montovaných např. do YBR 125), kterými jsou osazovány stopětadvacítky Rieju. Letošní modely Marathon by však již měly disponovat novou čtyřventilovou technikou z YZF-R125, pokud se jich vůbec dočkáme.
Derbi DRD Evo 50 SM LE
Limitovaná edice nové generace Sendy. I její „nelimitovaná“ sestra je k nakousnutí, ale drobnými úpravami, jako jsou poloviční červené proužky na černých ráfcích či prošívaný potah sedla červenými nitěmi, se limitované EVO dostalo zase o stupínek výš, do vyšší designové dimense. Otázkou je, jak dlouho bude tuto vzhledovou čistotu podporovat nerezově stříbrné koleno výfuku této high-tech padesátky.
Kentoya Trigger 50 Generic
Někdo by možná nemusel souhlasit, ale tohle endurko od Kentoyi patří taky mezi nejvydařenější barevné kousky. Střízlivá kombinace elegantní žluté na černém základu celé motorky doplněná bílými detaily, je do bláta možná až trochu moc městská, ale kdo si s touhle čínskou kočkou zadá na obtížnější a delší výpravu terénem, tak všechna čest a odvaha jemu. Takže je vlastně všechno tak, jak má být :-).