Jakub „Hawk“ Dražan
vydáno 24. 1. 2011
---------------------
foto: Jakub Nič
Tauris Fiera 125,  levný čínský skútr, má překvapující odpich
Vzhled, funkčnost? Alfa, omega? Ne. Tyhle dvě věci musíme skloubit a dostaneme Fieru. Fieru od Taurisu.

Figaro Fiera

Thumbnail image for http://www.motocyklovenoviny.cz/Controls/ImagerTitulka.ashx?foto=tit_2009_28.jpg
Čínské skútry jsou dostupnou variantou pro rychlé cestování po městě, byť lehce na úkor komfortu, který mnohdy postrádají. Taková je i Fiera.

Pohodlí jen vzadu
Tauris je vzhledově hodně povedeným skútrem, s dělenými předními světly zasazenými do černé masky. Ta je obohacena o zalakované červené polepy plamenů, které dotváří celkovou image skútru nejen na přídi, ale i na zádi.

Při sezení na sedle se nehrňte zbytečně dopředu, tam je to tvrdé :). Stačí se posunout o pár centimetrů ke spolujezdci a jste jak v bavlnce. Tím ovšem asi komfort a chvála téměř končí. Palubní deska vás totiž moc rozmazlovat nebude a na stroji, kterým budu fofrovat po městě, bych čekal kromě houpajícího se palivoměru a rychloměru alespoň ještě hodiny.

Na vysílačku?
Fieru žene dopředu čtyřdobý, vzduchem chlazený jednoválec, který má ve spolupráci s variátorem solidní až nadstandardní odpich. Jeho spotřeba se potom pohybuje na úrovni 2,7 litru.

Podvozek na Fieře je dosti jednoduchý. Vlastně moc nefunguje, jako na všech skútrech této kategorie. Bohužel Fieru v celkové ovladatelnosti nepotápí pouze vystřelovací tlumiče bez náznaku útlumu, ale také nevhodně zvolené pneumatiky. Třináctipalcové stotřicítky jsou na Fieru prostě moc a máte z ní pocit, že si dělá, co chce ona a ne co chcete vy. Naštěstí před průšvihem vás uchrání brzdy, které tady fungují opravdu excelentně. Přední i zadní hydraulika svírající kotouč dvěma pístky velmi potěšila.

Co je špatně?
No a je čas začít tu část, kterou máme nejraději a vám toho jako čtenářům dá nejvíc – hanění :). Ne, že bychom byli zlí, ale když víte, co je na dané věci špatně, je mnohem snadnější se rozhodovat. Máme v rukou čínský skútr, a tak nechápeme tu Ameriku v podobě odrazek na předním blatníku. Těsně za předním blatníkem pak překáží boční kryty nohou, které sice skútr pěkně designově dokreslují, ale samotná jízda s končetinami za kryty dokáže přichystat nepěkné překvapení, pokud se potřebujete fofrem nohou opřít o asfalt (znáte tu situaci, když jste na Pinckovi chtěli po zastavení dát nohu ze stupačky a chytli jste se tkaničkou za brzdu - tak to je přesně ono). Dále do podsedlového prostoru nenacpete moc věcí. Vlastně jen pár vybraných předmětů, a helma mezi ně rozhodně nepatří.

Je tam vakl, pane Jakl
Silentbloky, ve kterých je uložena zadní kyvka Fiery, jsou potvory. Rády se dost rychle vymačkají a jízda na skútru v zatáčce se pak stává poměrně nepříjemnou. Dost to plave a vy máte ještě méně jistoty než dříve. Toto je ale problém všech levných skútrů a je na to třeba brát ohled. Za 39 990 peněz totiž dostanete docela solidní stroj, od kterého nemůžete čekat zázraky, ale službu končící top-speedem 90 km/h, kterou za vás odvede a bude přitom dobře vypadat. Pokud se tedy rozhodujete, zvažte všechna pro a proti – ne jenom pro a ne jenom proti.

Plusy a mínusy:
+ vzhled zrcátek
+ akcelerace
+ hliníkové podlážky na nohy
+ brzdy
- podvozek
- místy slabé zpracování
- trvanlivost uložení zadní kyvné vidlice
- pneumatiky na mokru


Diskuze k článku


Další články z archivu

  • <span style="color: red">ČMN 2008: </span>Nejmenší z&nbsp;rodu
  • <span style="color: red">ČMN 2008: </span>2 x&nbsp;Fun
  • <span style="color: red">ČMN 2007: </span>Spaghetti Western

Nepřehlédni na MotoLife

  • Jak na baterie po zimě
  • Sdílené elektrické skútry BeRider brzy odstartují i v Brně
  • Motocyklem roku 2020 se stala Honda Africa Twin Adventure Sports
  • MOTOSALON 2020 - první fotky z výstavy
  • Motorbike 3/2020

Vítejte na MotoLife

Hledáme motorkáře, kteří nám pomohou dostat MotoLife na špičku!

MotoLife je nový sociální motorkářský web, na kterém se můžeš podílet i ty!

Na MotoLife patří reklamní prostor všem, kteří jeho obsah tvoří.

Podmínkou účasti na projektu MotoLife je dodržování pravidel tohoto webu.

Pojďme společně do toho...

  1. Přihlas se, založ si svůj profil.
  2. Pochlub se svýma motorkama, přidej fotky z cest.
  3. Přidávej příspěvky, články, názory, blogy, fotky nebo stránky.
  4. Získávej fanoušky, rozšiřuj okruh přátel, komunikuj s dalšími motorkáři.
  5. Sděl tvůrcům MotoLife jak web zlepšit.

Pravidla webu

  • Obsah webu může tvořit kdokoliv, kdo chce být jeho součástí a respektuje pravidla.
  • Veškeré příspěvky, články a fotky smějí být pouze o motorkách a dění okolo motorek.
  • Reklamní prostor patří těm, kteří zde publikují, a slouží i jako odměna za publikovaný obsah.
  • Jednotlivé MotoLife stránky jsou plně v režiji jejich zakladatelů a správců, a provozovatel webu nenese zodpovědnost za obsah.
  • MotoLife stránky, články, příspěvky i fotografie mohou být privátního i komerčního charakteru.
  • MotoLife osobní profily jsou výhradně privátního charakteru a nemely by obsahovat komerční obsah!
  • Publikovaný obsah nesmí jakkoliv porušovat práva třetích stan nebo jiné osoby a jejich zájmy.
  • Obsah nesmí obsahovat vulgární slova, sexuální tématiku, nabídky půjček, hazard, politiku a pod.
  • Obsah nesmí ani obsahovat odkazy na stránky se zakázanou tématikou.
  • V případě porušování pravidel může být profil, stránka i příspěvky zablokovány nebo odstraněny.
  • Pravidla mohou být průběžně doplňována nebo měněna.

Pište na , nebo využijte chat na stránce MotoLife.

Nově na MotoLife