Z ARCHIVU ČMN 2005: Suzuki Intruder M 800: Síla zabalená v ubrousku
CMN 2005

Fešák střední třídy

Podívejme se na pána zpovzdálí. Je to fešák. Nenajdete na něm žádnou chybu. Nízké a široké sedlo, placička pro spolujezdce, litá kola, široké hefty, něco chromu, něco černého laku. Vše správně v požadovaném stylu. Když si na něj sednete, máte pocit fakt velké motorky. Přesně o to jde.

vydáno 2. 9. 2016, vyšlo v ČMN 46/2005, text Petr Drnovský

Intruder M 800 vypadá jako velká motorka. Taky je: 805 cm3 přeci bývalo, a není to tak dávno, docela dost. Vlastně je to dávno, dneska už to není nic. Jenže já říkám – je to dost! Stačí to k tomu, abyste si drandili do dáli rychlostí vysoko přes limit povolený mocí, již jsme (neprozřetelně?) vložili do rukou státu. Zrychluje krásně, osmistovkový motor vás vykopne v dál, jen co pustíte spojku, která zabírá spíš měkčeji a na konci chodu páčky. Stupačky jsou o něco výš než u předchozího Maraudera, takže začnete brousit hliník nožních podpěrek a ocel bočního stojanu až poté, co se trochu rozkoukáte.

Ten správný pocit

Dřepíte si v sedačce a máte pocit, že vám patří svět. Ten správný zvuk... Na to, že se musí dodržovat hlukové limity, to opravdu hezky duní. Hlukové snímače zjevně nepobírají infrazvuky, a tak si jich zatím, než nám je zakážou, můžeme užívat. Vyšší tóny šly do kytek kvůli hlukovým směrnicím. Široká řídítka, stupačky dost daleko a nízké sedlo vás natáhnou do docela módní pozice dragbikera. To znamená, že si nevětráte podpaží jako odpadlík s plameny na nádrži, ale hrbíte se dynamicky směrem vpřed. Sedí se vám zkrátka dobře a váš dobrý pocit podporuje to, že je to teď přesně takhle v módě.

Síla zabalená v ubrousku

Motor s úhlem 45° (stejně jako H-D, pozn. red.) vás vyveze na rovině na nějakých 180 km/h podle tacháče, tzn. zhruba 170 před pánem bohem. Z prudkého kopce pak dokáže atakovat dvoustovku, ale to by vás dovozce i chopperisti odsoudili jako pitomce. Kromě toho, posez je takový, že bez přídavných ochranných objektů byste na M 800 neměli v tomhle kalupu šanci se udržet. Naštěstí je tady aspoň povedený tachometr mezi řídítky, ale ani tak ochrana proti zuřícímu větru není nic moc. A tak nezbude, než si po vzoru fotek starých harlejmanů a videoklipu Jona Bon Joviho k songu "Miracle" před řídítka přivázat deku. Nebo něco většího (spacák s karimatkou – ne již tak romantické, zato více výhřevné). Tak jsem učinil i já coby věčný romantik a zároveň praktik. S radostí a prost veškeré trémy jsem usedl za "kapotovanou" verzi Intrudera. Vůbec na mě nefoukalo a bylo to prostě boží. Takhle bych mohl jet na libovolně dlouhý výlet. S pocitem drsňáka, s vizáží pošuka (černý válec před řídítky velikosti pivního sudu nevypadá moc rozumně) a s motorkou, která dojede, kam až potřebuju.

Testmanovo dilema

Jak tuhle vnitřní bolest vyjádřit? Jak říct, že to je sice dobrý, ale vnitřně cítíte, že vás na tom něco zklamalo? Ono totiž co šlo, je z plastu. Světlo, blatníky, boční kastlíky, kaplička na nádrž, kryt kontrolek, chromované blinkry. Vím, je to nedůležité. Ale když je z plastu i kryt výstupu kardanu z převodovky, který má za úkol jen opticky zvětšovat motor do stylu H-D, to už vás napadnou slova o kopírování, napodobování a podobně. I materiál použitý při konstrukci vám dodává určitý pocit, ne?

Když se koukneme na styl většího Intrudera M 1600, vidíme, že např. k použití retro zadního bubnu tvůrce nic nenutilo. Šestnáctistovka je moderní motorka konstrukcí i vzhledem. Tady obrácená přední vidlice udává sportovní, moderní tón (dále např. diodové zadní světlo), ale ten je několikrát porušen pokusem o retro prvky (bachratá nádrž, slabší zadní bubnová brzda, široká řídítka, obří sedlo). Je si marketingové oddělení jisto, že zrovna tenhle mix přispěje k vyšším prodejům? Snad. Mně to ale připadá nekonzistentní (tzn. nahodilé, nekorespondující se zbytkem celku). Také zadní odpružení mohlo být lepší, M 800 vám ve městě naklepává zadnici nemilosrdně a s gustem. A otvírání bočního kastlíku, kde je snad odkládací prostor, není dobře vyřešené.Když si potřebuju něco vyndat z tohoto místa, při náročném odtrhávání umělohmotného deklu z gumových uložení mi z motorky odpadne další umělohmotný díl, na němž ten první drží. Navíc, oproti starému Intruderu nabral nějakých 40 kg hmotnosti, ale na výkonu jen dva koně. Motor k tomu nečoprařsky zvýšil vrtání a snížil zdvih, i když na druhou stranu výkon i točivý moment se posunují v otáčkách dolů.

Přívětivá tvář

Moderní předek (i blatník vypadá dost rychle) s vzorně tvarovaným světlometem dobře ladí s ostře řezanou zádí. Na prohnutý zadní blatník v klidu přiděláte pavoukem spacák a podobné lehké věci, aniž byste potřebovali nosič. Kardan znamená nulovou potřebu se o něco starat. Spotřeba 5,6 až 7,2 litru vás také z míry nevyvede. Motor má dobrý zátah odspoda, taky díky 32bitovému počítači řídícímu vstřikování.Černé lakování kol a motoru má něco do sebe, působí skromně. Jinak je M 800 na pohled k sežrání, hlavně ta špičatá prdelka se svítilnou z diod. Takže, na závěr bych rád řekl, že Intruder, ač není skutečným zosobněním pojmu "American Iron", vypadá dobře a upoutává zaujaté pohledy kolemjoucích.

 

Technická data Suzuki Intruder M 800

motor čtyřdobý kapalinou chlazený vidlicový dvouválec (V 45)

objem 805 cm3

vrtání x zdvih 83 x 74,4 mm

výkon 39 kW (53 k)/6000 ot./min.

točivý moment 69 Nm/4000 ot./min.

kompresní poměr 9,4:1

plnění motoru elektronické vstřikování

startér elektrický

převodovka pětistupňová

brzdy vpředu kotouč průměr 300 mm, dvoupístkový třmen

vzadu buben průměr 180 mm

rozvor 1655 mm

výška sedla 700 mm

hmotnost 242 kg (suchá)

nádrž 15,5 l


Článek vyšel v tištěných ČMN 46/2005



Diskuze k článku


Další články z archivu

  • <span style="color: red">ČMN 2008: </span>Nejmenší z&nbsp;rodu
  • <span style="color: red">ČMN 2008: </span>2 x&nbsp;Fun
  • <span style="color: red">ČMN 2007: </span>Spaghetti Western

Nepřehlédni na MotoLife

  • Jak na baterie po zimě
  • Sdílené elektrické skútry BeRider brzy odstartují i v Brně
  • Motocyklem roku 2020 se stala Honda Africa Twin Adventure Sports
  • MOTOSALON 2020 - první fotky z výstavy
  • Motorbike 3/2020

Vítejte na MotoLife

Hledáme motorkáře, kteří nám pomohou dostat MotoLife na špičku!

MotoLife je nový sociální motorkářský web, na kterém se můžeš podílet i ty!

Na MotoLife patří reklamní prostor všem, kteří jeho obsah tvoří.

Podmínkou účasti na projektu MotoLife je dodržování pravidel tohoto webu.

Pojďme společně do toho...

  1. Přihlas se, založ si svůj profil.
  2. Pochlub se svýma motorkama, přidej fotky z cest.
  3. Přidávej příspěvky, články, názory, blogy, fotky nebo stránky.
  4. Získávej fanoušky, rozšiřuj okruh přátel, komunikuj s dalšími motorkáři.
  5. Sděl tvůrcům MotoLife jak web zlepšit.

Pravidla webu

  • Obsah webu může tvořit kdokoliv, kdo chce být jeho součástí a respektuje pravidla.
  • Veškeré příspěvky, články a fotky smějí být pouze o motorkách a dění okolo motorek.
  • Reklamní prostor patří těm, kteří zde publikují, a slouží i jako odměna za publikovaný obsah.
  • Jednotlivé MotoLife stránky jsou plně v režiji jejich zakladatelů a správců, a provozovatel webu nenese zodpovědnost za obsah.
  • MotoLife stránky, články, příspěvky i fotografie mohou být privátního i komerčního charakteru.
  • MotoLife osobní profily jsou výhradně privátního charakteru a nemely by obsahovat komerční obsah!
  • Publikovaný obsah nesmí jakkoliv porušovat práva třetích stan nebo jiné osoby a jejich zájmy.
  • Obsah nesmí obsahovat vulgární slova, sexuální tématiku, nabídky půjček, hazard, politiku a pod.
  • Obsah nesmí ani obsahovat odkazy na stránky se zakázanou tématikou.
  • V případě porušování pravidel může být profil, stránka i příspěvky zablokovány nebo odstraněny.
  • Pravidla mohou být průběžně doplňována nebo měněna.

Pište na , nebo využijte chat na stránce MotoLife.

Nově na MotoLife