Jan Rameš
vydáno 14. 1. 2014
---------------------
foto: David M. Bodlák
Skútr Kymco K-XCT 300i je laděn na velmi sportovní notu
Tchajwanské Kymco se stává přeborníkem v nabídce skútrů o objemu 300 kubíků. Letos do nabídky přibyl další, jmenuje se K-XCT 300i a je laděn na velmi sportovní notu.

Ostře tvarovaný rarach

Thumbnail image for /Handlers/ImagerTitulka.ashx?foto=tit_2013_25.jpg
Vůbec se Kymcu nedivím, že ta tříkila tak tlačí. Motor mají Tchajwanci prostě skvělý, tohle je můj favorit v této objemové třídě napříč všemi výrobci. Má ho městský (relativně) People GT na šestnáctkách, luxusní křižník Downtown, a teď sportovní K-XCT. Plus je tu ještě Grand Dink, ale ten má agregát jiný, ovšem také třístovku. Ono vůbec tříkila jsou podle mého názoru skvělý kompromis – už to jede, výrazně víc než osminky, a ještě to nežere, jako to umějí půllitry a větší.

Kompaktní sportovec
Pro koho je K-XCT určený? No logicky pro toho, komu je People málo komfortní a Downtown málo sportovní. Úplné gétéčko to není, tohle je skútr určený spíše pro kratší přesuny, ale zato v pořádně dynamickém stylu.
Poznáte to už ze vzhledu. Ač maxiskútr, vypadá K-XCT (sakra tomu se nedá říkat nijak osobně, to je označení jak pro televizi) hodně kompaktně. Krátký rozvor, žádné velké přesahy, ostře řezané rysy… Design se mně osobně hodně pozdává, i celkové vyznění skútru. Ten sportovní šmrnc ve vás rovnou probouzí raracha.
Dominantním znakem je zvláštně vykousnuté plexi, které funguje navzdory své nížce docela v pohodě, i když na dálkové cestování to zrovna není, a druhým typickým vzhledovým prvkem jsou elegantní světlomety, které mají parádní modré lemování z LED diod, sloužící jako denní svícení. A když už jsme u toho vzhledu, tak musím zmínit ještě zajímavě zvednutá madla pro spolujezdce a výfuk, který je sice svou velikostí jak od kamionu, ale díky jeho tvaru a krytům vám to vlastně ani nevadí.
Řidič má před sebou poměrně jednoduchou, ale přehlednou LCD přístrojovku, kde kromě palivoměru, teploměru a tachometru najdete i otáčkoměr. Vlevo pod řídítky je pěkná velká odklápěcí schránka s 12V zásuvkou, pro větší věci je tady prostor pod sedlem. Ten má slušný objem (Kymco říká 40 l), a vejde se sem v pohodě integrálka i pár drobností vedle, jen škoda, že sedlo nemá žádnou aretaci.

Buďte aktivní
U sedla rovnou zůstaneme. Vzadu je sezení komfortní, spolujezdec má k dispozici elegantně ukryté výklopné stupačky plus madla, o nichž již byla řeč, ale trochu obavu jsem měl z místa řidiče. Sedlo vypadá docela sklopené dopředu a hlavně u skútrů téhle značky se mi už stalo, že se příliš měkké polstrování za chvíli prosedělo až na plastovou konstrukci. První dojem nebyl moc dobrý, ano, je měkké, jenže jaké bylo moje překvapení, když se ani po 180 km žádné prosezení nekonalo! Mírný sklon dolů cítíte, ale to odpovídá zaměření celého skútru – musíte být aktivní. Koresponduje s tím i tvar plošin pro chodidla, ty jsou také skloněné dopředu, což já osobně nemám moc rád, protože mě z toho po čase bolí kotníky.
Překvapilo mě, že tenhle skútr není moc pro velké lidi, dvoumetrový David si stěžoval na stísněné prostory, ale pro mých 174 cm je úplně akorát. A ponouká k nepravostem. Jak jsem říkal už u plexi, na žádné dlouhé pohodové přesuny to není, na jeden zátah ideálka tak do 100 km, ale to je vlastně u skútru už docela dost dlouhá štreka. A během této vzdálenosti nevynecháte jedinou možnost, abyste si trošičku nezaprasili. Ve městě, v zatáčkách, kde to jde. Podvozek sice není úplně betonový, důvěryhodný a čitelný však ano, a hlavně ten motor…

Síly až dost
Že tenhle čtyřventilový jednoválec má páru, to se obecně ví, a ve sportovním K-XCT prostě dává největší smysl. Chuť do života a silná akcelerace jsou jeho druhými jmény, a dokonce se mi tyto vlastnosti málem staly osudnými, když jsem na výjezdu z kruháče dal v náklonu plný plyn a na nějakém sajrajtu dostal šmíra, že mi křuplo v zádech a byl jsem v tu chvíli napříč vozovkou. Naštěstí se to nějak srovnalo, ale stačilo málo a letěl jsem jak Gagarin. Takhle blízko jistému kreši jsem už dlouho nebyl, na silných velkých motorkách si hubu nerozbiju, a nakonec málem dostanu highsider na skútru… Prostě na K-XCT musíte s plynem obezřetně, tohle není zapnuto/vypnuto jako na stopětadvacítkách. Taky variátor drží poměrně vysoké otáčky, i po městě tam máte furt pět tisíc, ale není to otravné a máte sílu okamžitě k dispozici.
K-XCT se neztratí ani na dálnici, sviští skoro 160, dlouhodobě není problém držet konstantních 140. A nejlepší je, že i při tomhle tempu si motor řekne o směšně malou dávku paliva, já jezdil v průměru za 3,6, a to jsem Kymco rozhodně nešetřil. Sportovní nátuře odpovídají také brzdy, tohle kotví vážně skvěle, ale na to jsme u téhle značky zvyklí. Letos ještě bylo K-XCT bez antibloku, napřesrok si ho již budete moci pořídit s ABS od Bosche. To se vám určitě bude hodit – situací, kdy jste najednou rychlejší, než jste původně zamýšleli, na Kymcu K-XCT 300i zažijete poměrně dost.

Technická data Kymco K-XCT 300i


Objem 298,9 cm3
Výkon 20,4 kW/27,7 k@7750
Točivý moment 29 Nm@6500
Hmotnost 184,4 kg (provozní)
Cena 119 990 Kč

Motor: čtyřdobý, kapalinou chlazený jednoválec, OHC/4, vrtání x zdvih 72,7 x 72 mm, kompresní poměr 11:1, vstřikování, elektrický startér, variátor
Podvozek: ocelový rám, vpředu teleskopická vidlice? 37 mm, zdvih 110 mm, vzadu kyvná vidlice se dvěma tlumiči s nastavitelným předpětím, zdvih 93 mm, brzdy vpředu kotouč? 260 mm, třípístkový třmen, vzadu kotouč? 235 mm, dvoupístkový třmen, pneu vpředu 120/70-14, vzadu 150/70-13
Parametry: délka 2120 mm, šířka 785 mm, výška 1280 mm, sedlo 800 mm, rozvor 1450 mm, nádrž 11 l, olejová náplň 1,3 l, užitečná hmotnost 160 kg


Další iČMN články

  • <span style="color: red">ČMN 2008: </span>Nejmenší z&nbsp;rodu
  • <span style="color: red">ČMN 2008: </span>2 x&nbsp;Fun
  • <span style="color: red">ČMN 2007: </span>Spaghetti Western

Články na MotoLife

  • Motorbike 12/2021
  • Blood Ridaz
  • Šeri testuje - Aprilia Tuono 660 E5
  • Patrick Peschel
  • Blažek moto

Aktuálně na MotoLife

Blood Ridaz 1.12.
Blažek moto 15.11.

Příspěvky motorkářů

Magazín Motoroute
před 2 dny v 18:29
Magazín MotoRoute 6/2021 je tady! Motorky & cestování v jednom balení.
Info o vydání tady: www.motoroute.cz/clanek/203-motoroute-62021.aspx
Předplatné tady: shop.motoroute.cz/produkt/23-predplatne.aspx
On-line verze pro členy MotoRoute klubu tady: https://www.motorouteklub.cz
Miluju motorky
před 8 dny v 15:42
Do môjho rozhovoru som prizval zástupcov Slovenskej motorkárskej komunity – Blood Ridaz. Táto partička pohodových chlapíkov za dva roky svojej existencie vybudovala silnú motorkársku komunitu združujúcu nadšencov jednej stopy na Slovensku a aj v blízkych Čechách. Ako celý nápad vznikol? Čo vyobrazuje a znamená ich logo či názov? O tom sa už dočítaš v rozhovore nižšie. Poď na to!

Zdraví,
Šeri 🍒

#serimotostories
#bloodridaz
Miluju motorky
před 9 dny v 11:41
Čo poviete, načo zaujímavé si spomeniete z roku 2005 vy? Z rádia hrali na plné pecky Foo Fighters svoj hit Best Of You, Sete Gibernau ešte stále dokázal preháňať Valeho po svetových okruhoch Premier Class a Suzuki vypustila tento model Bandit 650 / Bandit 650 S, už naposledy so vzduchom chladeným motorom a karburátorom. Koncept siahajúci až k prvým GSX-R z roku 85. Tento Suzuki Bandit vlastne stál na rozcestníku jednej motocyklovej éry... - Koniec koncov, aj tej mojej!

Hneď niekoľko sezón som totiž absolvoval v sedle práve tejto motorky. Každý koniec je novým začiatkom a tak v roku 2020 prišla nová výzva, v podobe novej motorky... Priznám sa ale, že na tie jej blýskavé výfukové potrubia mi občas chýbajú 🙂.

Mrkni tiež na jej test: www.motolife.cz/.../...sf-650s-bandit_17836.clanek

------------------------------------------------
Sleduj:
IG: @serimotostories 🍒
FB: https://www.facebook.com/serimotostories/ 👈
LT: https://linktr.ee/serimotostories 🏍 ✍️
IG: @peterscherer59 👌 📸
------------------------------------------------
#serimotostories #flashback #bloodridaz
Miluju motorky
29. listopadu v 12:20
Nový test - Aprilia Tuono 660 E5 ✏️ prináša teplý taliansky 🇮🇹 💨 vánok do studenýhćh jesenných dní 😉 :

"Po nasadnutí mi pohľad spadne na prístrojový panel. Pri otočení kľúčika sa spúšťa pútavé intro a novinka mi začína byť moc sympatická. Aj napriek tomu, že sa už od začiatku vyznačuje sofistikovanejšími spôsobmi, tento motocykel je omnoho viac chuligánom, ako by sa mohlo zdať..."

Zdraví,
Šeri 🍒

#serimotostories
Všechny příspěvky ...