CX500 trochu jinak

vydáno 20. 4. 2011, text mc, foto Wrenchmonkee

Sedmdesátá léta chtěla Honda ovládnout svým CX500, a zajímavá replika této krásky dnes jezdí po Francii.

Na konci sedmdesátých let minulého století chtěla továrna Honda odpovědět na produkty své konkurence strojem CX500. Byla to doba technologické revoluce ve výrobě motocyklů a největší výrobce na světě rozhodně nechtěl za někým zaostávat. Vznikl tedy stroj, který byl na svou dobu zcela ojedinělý. Vodou chlazený dvouválec V-Twin, poháněný kardanovou hřídelí a na speciálních bezdušových pneumatikách. Bohužel stroj neměl takovou odezvu, jakou si manažeři Hondy představovali, a snad i proto postupem let upadl v zapomnění.


Jedna Honda CX500 jezdí po Francii, jejím vlastníkem je člověk milující svůj stroj, říkejme mu třeba Max. Ten se rozhodl, že své „céikso“ trochu pozmění. Zvedl telefon a zavolal do dílny Wrenchmonkee, dánské firmy věnující se přestavbám motocyklů. Následovala cesta do Kodaně a po ní totální renovace jeho stařičkého stroje.


„Max nás zavolal a chtěl pomoci s přestavbou,“ říká Wrenchmonkee Per. „Minulý říjen přijel Max se svým starým CX500 do Kodaně. Motorka byla na první pohled v dobré kondici, ale musely se udělat nějaké úpravy, například na rámu, který byl hodně rezatý. Na rámu jsou v několika místech použity přivařené různé plechy, které byly rzí doslova sežrány. Motor ovšem pracoval skvěle, takže toho jsme se nedotýkali. Jen samozřejmě nějaké nové těsnění, pořádné očištění a celkové prohlédnutí.“


Chlapci z Wrenchmonkee neměli žádný plán, co s motorkou udělat. „Když jsme to odstrojili, začaly nás napadat různé věci,“ pokračuje Per. „Nastavení motorky se muselo změnit, samozřejmostí byla jiná nádrž, úprava podvozku do stylu ‘chopper-racer’. Takže nádrž se řešila z pozdější verze CX500C. Důležité bylo upravit zadek motorky, zkrátit ho a posadit ho dolu. Namontovali jsme jiné blatníky i jiný výfukový svod s tlumičem zdviženým nahoru. Eleganci dodalo nové sedlo. Povrch doladila firma Tomaselli and Tarozzi a my pak namísto původního rychloměru namontovali přístroj z Mini i zcela nový reflektor.“


Výsledkem je velmi pohledný stroj, který samozřejmě může konkurovat mnoha svým soupeřům v kategorii přestaveb Open. Jen dodejme, že když jel Max domů z Dánska do Francie, musel být velmi šťastný muž.




Diskuze k článku

bob-dreamer 10. 5. 2011
Dovolím si nesouhlasit. V letech 78-86 bylo prodáno jen Německém trhu přes 42tisíc motorek s tímto motorem a velmi dobře tím konkurovali i samotnému BMW :-) Přitom motorka byla velmi oblíbená i v Anglii, ze které ale nemám přehled o počtu prodaných kusů. Robert

Fajfka 26. 5. 2011
krásná, čistá práce. Takhle nějak si to představuju.

Další články z archivu

  • <span style="color: red">ČMN 2008: </span>Nejmenší z&nbsp;rodu
  • <span style="color: red">ČMN 2008: </span>2 x&nbsp;Fun
  • <span style="color: red">ČMN 2007: </span>Spaghetti Western

Nepřehlédni na MotoLife

  • Jak na baterie po zimě
  • Sdílené elektrické skútry BeRider brzy odstartují i v Brně
  • Motocyklem roku 2020 se stala Honda Africa Twin Adventure Sports
  • MOTOSALON 2020 - první fotky z výstavy
  • Motorbike 3/2020

Vítejte na MotoLife

Hledáme motorkáře, kteří nám pomohou dostat MotoLife na špičku!

MotoLife je nový sociální motorkářský web, na kterém se můžeš podílet i ty!

Na MotoLife patří reklamní prostor všem, kteří jeho obsah tvoří.

Podmínkou účasti na projektu MotoLife je dodržování pravidel tohoto webu.

Pojďme společně do toho...

  1. Přihlas se, založ si svůj profil.
  2. Pochlub se svýma motorkama, přidej fotky z cest.
  3. Přidávej příspěvky, články, názory, blogy, fotky nebo stránky.
  4. Získávej fanoušky, rozšiřuj okruh přátel, komunikuj s dalšími motorkáři.
  5. Sděl tvůrcům MotoLife jak web zlepšit.

Pravidla webu

  • Obsah webu může tvořit kdokoliv, kdo chce být jeho součástí a respektuje pravidla.
  • Veškeré příspěvky, články a fotky smějí být pouze o motorkách a dění okolo motorek.
  • Reklamní prostor patří těm, kteří zde publikují, a slouží i jako odměna za publikovaný obsah.
  • Jednotlivé MotoLife stránky jsou plně v režiji jejich zakladatelů a správců, a provozovatel webu nenese zodpovědnost za obsah.
  • MotoLife stránky, články, příspěvky i fotografie mohou být privátního i komerčního charakteru.
  • MotoLife osobní profily jsou výhradně privátního charakteru a nemely by obsahovat komerční obsah!
  • Publikovaný obsah nesmí jakkoliv porušovat práva třetích stan nebo jiné osoby a jejich zájmy.
  • Obsah nesmí obsahovat vulgární slova, sexuální tématiku, nabídky půjček, hazard, politiku a pod.
  • Obsah nesmí ani obsahovat odkazy na stránky se zakázanou tématikou.
  • V případě porušování pravidel může být profil, stránka i příspěvky zablokovány nebo odstraněny.
  • Pravidla mohou být průběžně doplňována nebo měněna.

Pište na , nebo využijte chat na stránce MotoLife.

Nově na MotoLife