Říkáme devět a půl, ale myslíme dvanáct

vydáno 22. 2. 2007

Není to ani rok po „dočasném“ (čili dvacetiletém) pitstopu a znovuzrozená Moto Morini se nám ambiciózně dere vpřed. Na léta 2007 a 2008 si naplánovali meziroční zdvojnásobování produkce. Rok co rok. A zatím se jim to dokonce daří, pacholkům. Loni uvedli na trh roadster 9 1/2. Prototyp 9 1/2 jste mo...

Není to ani rok po „dočasném“ (čili dvacetiletém) pitstopu a znovuzrozená Moto Morini se nám ambiciózně dere vpřed. Na léta 2007 a 2008 si naplánovali meziroční zdvojnásobování produkce. Rok co rok. A zatím se jim to dokonce daří, pacholkům. Loni uvedli na trh roadster 9 1/2. Prototyp 9 1/2 jste mohli poprvé vidět už v roce 2004 na Motor show v Boloni, kdybyste se ovšem místo toho nenacpávali boloňskými špagetami. Své jméno motocykl dostal na počest nejprodávanějšího dvouválce od Morini, před dvaceti lety vyráběné 350 s označením 3 1/2. Když se to jmenuje 9 1/2, tak to asi nejspíš bude devětsetpade, ne? No, skoro jste to trefili, akorát že ve skutečnosti jste o dvě objemové třídy úplně jinde. Moto Morini 9 1/2 je dvanáctistovka, vycházející z modelu Corsaro 1200. Morini 9 1/2 je skutečným všechnoumem, všechnozvládem a všudedomem. Je to takové uvolněné Corsaro pro reálný život. Rozdílu si povšimnete hned, jak přehodíte nohu přes 800 mm vysoké sedlo. Jeho výška tedy vyhoví i menším postavám. Motor překvapuje svou tichostí včetně té mechanické, jako by snad ani nepocházel z Itálie... Výkon 117 koní při 8500 otáčkách se na zadní kolo přenáší přes šestistupňovou převodovku. U 9 1/2 by bohatě postačily čtyři. Volnoběh má nějakých 1200 otáček, ale už při 3000 má motor 90 Nm! Tahle síla tlačí přední kolo nahoru i na trojku. Určitě tedy doporučuji věnovat za deště plynu hodně něžnosti. Spotřeba 9 1/2 má být o 20 % nižší než u Corsara, a ještě má větší nádrž. V Moto Morini předpokládají, že mnoho zákazníků bude využívat 9 1/2 pro dlouhé výlety, speciálně po dovybavení větrným štítkem, a tak jim vycházejí vstříc zvětšeným akčním radiusem. Tak, jako se Corsaro vynořilo odnikud, aby ovládlo třídu streetfighterů, má 9 1/2 všechny předpoklady udělat to samé s třídou roadsterů. Strategie rodiny Bertiů je evidentní: vyrábět ve zvolené třídě ten nejlepší motocykl a takové to dolešťování a dobrušování image závoděním a podobně přenechávají jiným.


Další iČMN články

  • <span style="color: red">ČMN 2008: </span>Nejmenší z&nbsp;rodu
  • <span style="color: red">ČMN 2008: </span>2 x&nbsp;Fun
  • <span style="color: red">ČMN 2007: </span>Spaghetti Western

Články na MotoLife

  • Vojtech Ďuriš
  • Zabudnuté tímy MotoGP – Aspar Racing Team
  • Motorbike 4/2021
  • Zabudnuté tímy MotoGP – Konica Minolta Honda
  • Vychází časopis Drž stopu

Vítej na MotoLife❗️

Podílej se na tvorbě nového sociálního motorkářského webu!

Podmínkou je pouze respektování pravidel tohoto webu.

Začít můžeš už teď »
  1. Založ si jednoduše svůj osobní profil.
  2. Pochlub se na profilu svýma motorkama, přidej fotky z cest.
  3. Přidávej motorkářské příspěvky nebo odkazy na zajímavé motorkářské články.
  4. Publikuj články, názory, blogy, fotky....
  5. Vytvoř si prezentační stránku a ukaž motorkářům co děláš.
  6. Poraď vývojářům MotoLife jak web zlepšit.

Piš na nebo využij chat na stránce MotoLife.

Příspěvky motorkářů

Jaroslav Šíma
před 3 hodinami
Moc pěkný dárek od Světa motorů k najetí milionu mil!
Marek Lichtenberg
před 2 hodinami
0
Velký obdiv, Jardo 👍
Bikes.cz
před 3 dny ve 22:17
Nový boxer od BMW je jedním z největších a nejúchvatnějších motocyklových motorů, říká Dominik Valášek v testu BMW R18. Technická data k tomuto nevšednímu modelu najdeš v katalogu Bikes.cz:  https://www.bikes.cz/2021/bmw-r-18
Motocyklová asociace ČR
před 4 dny ve 20:33
Policie ve čtvrtek zveřejnila videozáznam ze středeční honičky na dálnici D5 u Prahy, při které přišel o život řidič motocyklu, jenž se snažil ujet hlídce najetím do protisměru. Podle nových informací bylo muži 41 let a měl zákaz řízení.
Miluju motorky
před 6 dny v 9:39
Libovečky od Durris Design už jistě znáš! Šeri položil pár otázek přímo Vojtechovi Ďurišovi, vedoucímu celého projektu! Vše najdeš v rozhovoru.

#serimotostories #milujumotorky
Všechny příspěvky ...