Honzis
vydáno 15. 4. 2011
---------------------
foto: Milagro
Pod Etnou jsme otestovali nového Monstera 1100EVO od Ducati
Do nového roku přichází největší Monster s drobnými, ale zásadními změnami. A má rovných 100 koní!

Monster 1100EVO na Sicílii - první test!

Thumbnail image for http://www.motocyklovenoviny.cz/Controls/ImagerTitulka.ashx?foto=tit_2011_17.jpg
Možná jste si ani, díky humbuku kolem Diavela, nevšimli, že Ducati má pro letošek ještě další novinky. Jednou z nich, zdánlivě tou nejmenší, ovšem co do prodejů zřejmě nejzásadnější, je nový Monster 1100EVO. Toho poznáte na první pohled podle výfuků po stranách místo pod sedlem.
Největší technické změny se udály na motoru, který dosahuje magické hranice 100 koní. Jasně, pro superbike žádná míra, ale pro vzduchem chlazený dvouventil plnící všechny euro-normy už je to celkem mazec. Nové jsou kartery, setrvák, hlava má spalovací prostor pouze s jednou svíčkou (doposud twin spark), zvětšily se zdvihy ventilů atd., prostě nenápadná, ale výrazná evoluce. Jestli tam skutečně je o pět koní víc, to jsem tak úplně nepoznal (ono také jsme na Etnu stoupali až do 1850 metrů, kde se každému motoru už zdá o čertech, ale Monstřík byl pořád v plné síle), ale poznal jsem uhlazenější výkonovou křivku. A také novou spojku - staromilci zapláčou, že tady nic nechřestí, ale já si tuhle novou "mokrou" a antihoppingovou záležitost nemohl vynachválit.
Stejně pozitivně musím zhodnotit i novou ergonomii podobnou loni představené 796. Jiné sedlo je mnohem lépe tvarované a už vám nedrtí, ehm, víte co, vyšší řídítka také neurazí a hlavně, největší pochvala letí do Boloně za oddělené stupačky. Doposud byly ty jezdcovy a spolujezdcovy na jednom segmentu, což pilotovi nepříjemně roztahovalo paty do stran, teď už vás nikde nic netlačí a sedíte zcela přirozeně.
EVOMonster už ve standardu přichází s tzv. Ducati Safety Packem, který obsahuje ABS od Bosche a čtyřstupňovou kontrolu trakce DTC. Oba systémy jdou i zcela vypnout a pod Etnou se teda osvědčily náramně - ábíčko zasahuje příjemně pozdě, trakce není příliš invazivní, ovšem účinná maximálně. Ducati bude nového Monstříka prodávat od příštího měsíce a dáte za něj rovných 285 tisíc kaček. Vzhledem k tomu, co ta motorka nabízí (plus nezaměnitelné italské charisma), je to cena skutečně velice zajímavá.


Diskuze k článku

bloodydany 7. 10. 2011
Měl jsem příležitost se na ní tři hodiny povozit a nezbývá mi než souhlasit s panem redaktorem.Bylo to fajn odpoledne.Dobrá práce, chválím pana novináře.

Další články z archivu

  • <span style="color: red">ČMN 2008: </span>Nejmenší z&nbsp;rodu
  • <span style="color: red">ČMN 2008: </span>2 x&nbsp;Fun
  • <span style="color: red">ČMN 2007: </span>Spaghetti Western

Nepřehlédni na MotoLife

  • Motorbike 5/2020
  • Bridgestone rozšiřuje portfolio o čtyři nové pneumatiky s vynikající adhezí a ovladatelností
  • Motorbike 4/2020
  • Jak na baterie po zimě
  • Sdílené elektrické skútry BeRider brzy odstartují i v Brně

Vítej na MotoLife❗️

Podílej se na tvorbě nového sociálního motorkářského webu!

Podmínkou je pouze respektování pravidel tohoto webu.

Začít můžeš už teď »
  1. Založ si jednoduše svůj osobní profil.
  2. Pochlub se na profilu svýma motorkama, přidej fotky z cest.
  3. Přidávej motorkářské příspěvky nebo odkazy na zajímavé motorkářské články.
  4. Publikuj články, názory, blogy, fotky....
  5. Vytvoř si prezentační stránku a ukaž motorkářům co děláš.
  6. Poraď vývojářům MotoLife jak web zlepšit.

Piš na nebo využij chat na stránce MotoLife.

Aktuálně na MotoLife

Příspěvky motorkářů

Jaroslav Šíma
před 3 dny v 0:42
     0   0
Moje první velká zkouška motocyklu Indian Challenger.         www.youtube.com/watch
Motocyklová asociace ČR
před 3 dny ve 23:59
     0   0
Dělá ostudu a špatné jméno motorkářům...
Bikes.cz
před 4 dny ve 12:13
     0   0
Adam Peschel překonal svůj rekord
Všechny příspěvky ...