Nové VTR bez kapot a bez kubíků

vydáno 15. 4. 2009, text Hawk, foto Honda

Po přísném informačním embargu uveřejnila Honda novinku mířící do segmentu juniorů. Mezi konkurenci Yamahy YBR 250 a Kawasaki 250R se řadí nová Honda VTR 250.

Nejedná se o úplně nový model. Již řadu let totiž brázdí čtvrtlitrové VTR japonský asfalt. Na sklonku sezóny 2009 však čtvrtlitrová Honda dostala pořádný facelift a právě s ním přichází do Evropy.

Nová VTR je koncipována jako nízký bike pro každodenní použití. Zcela nový čtyřventilový motor, jehož dva válce svírají úhel 90°, je plněn jak jinak než hondím vstřikovacím systémem PGM-FI. Poskytuje výkon až 22 kW při 10500 otáčkách. Tento komplet je usazen v trubkovém ocelovém rámu (vidíte tu italskou provincii?), který byl dle slov Hondy navržen tak, aby přenášel co nejméně rázů od zadního kola. Proto čep kyvné vidlice uchycený v motoru není přímo usazen v rámu. O odpružení těchto hmot se stará nenastavitelná soustava přední vidlice a zadní centrální tlumicí jednotky s nastavitelným předpětím pružiny. Nové VTR brzdí sedmnáctipalcová kola pomocí jednokotoučových brzd s dvoupístkovým brzdičem vpředu a jednopístkovým vzadu.

Honda VTR 250 se bude prodávat za 119 000 Kč.


Diskuze k článku

Mike 18. 4. 2009
Jak je to tedy s tím motorem? Je jiný jen vstřikováním nebo měl dříve jen dva ventily na válec? A taky by mě zajíma výýška sedla od země. Na Japonském webu Hondy s euvádí 76 cm a u nás 77,5 cm. Je verze pro Evropu tedy jiná než pro Japonsko?

Hawk 20. 4. 2009
Ahoj, motor je přepracovaný, tj. jiný než původní pro Japonsko a stejně tak i zbytek geometrie. Proto ta odlišnost ve výšce sedla. Japonci jsou holt menší :-). Takže jak říkáš. Evropská verze se v detailech liší.

Mike 20. 4. 2009
Tak to sem na ní zvědavej. Mám CBF250 a tohle mne zaujalo i když pudu spíš do silnější. VTR je pěkná, ale nevím jestli těch 8 poníků oproti CBF k něčemu bude. CBF má totiž 6-ti stupňovou převodovku a tohle jen 5-ti.

Další články z archivu

  • <span style="color: red">ČMN 2008: </span>Nejmenší z&nbsp;rodu
  • <span style="color: red">ČMN 2008: </span>2 x&nbsp;Fun
  • <span style="color: red">ČMN 2007: </span>Spaghetti Western

Nepřehlédni na MotoLife

  • Motorbike 8/2020
  • Motorbike 7/2020
  • Motorbike 6/2020
  • Motorbike 5/2020
  • Bridgestone rozšiřuje portfolio o čtyři nové pneumatiky s vynikající adhezí a ovladatelností

Vítej na MotoLife❗️

Podílej se na tvorbě nového sociálního motorkářského webu!

Podmínkou je pouze respektování pravidel tohoto webu.

Začít můžeš už teď »
  1. Založ si jednoduše svůj osobní profil.
  2. Pochlub se na profilu svýma motorkama, přidej fotky z cest.
  3. Přidávej motorkářské příspěvky nebo odkazy na zajímavé motorkářské články.
  4. Publikuj články, názory, blogy, fotky....
  5. Vytvoř si prezentační stránku a ukaž motorkářům co děláš.
  6. Poraď vývojářům MotoLife jak web zlepšit.

Piš na nebo využij chat na stránce MotoLife.

Aktuálně na MotoLife

Příspěvky motorkářů

Časopis Motorbike
včera ve 21:23
     0   0
❗️ Nový Motorbike 8/2020 právě vyšel...
Moto.cz
před 2 dny ve 12:52
     0   0
Marc Marquez se nezúčastní Velké ceny České republiky v Brně!
Magazín Motoroute
před 5 dny ve 23:10
     0   0
Projekt Učme se přežít, který pořádá Autoklub ČR společně s Týmem silniční bezpečnosti a dalšími partnery letos odškolí další zhruba tisícovku motocyklistů...
Magazín Motoroute
před 6 dny ve 13:45
     0   0
MotoRoute 4/2020 vychází 10. 8. 2020 👈
Všechny příspěvky ...