Mikrostíhačka

vydáno 10. 1. 2014, text Jan Rameš, foto DMB

Malý Aerox patří do nabídky Yamahy už od konce 90. let a jen tak z ní asi nevypadne. Nejsportovnější dvoudobá padesátka od „ladiček“ je od minulého roku ještě sportovnější.

Aerox je padík už od pohledu, maličký a kompaktní. Dokonce i se svými 174 cm jsem to měl tak akorát, a když jsem na něm donutil jet dvoumetrového Davida, musel mít nohy roztažené do stran mimo celkem účinné „kapsy“. A ještě větší groteska byla, když jsem Davida naložil na zadní sedátko a takhle jsme prděli Prahou. Ale my se smějeme často a rádi a nejsme skoupí se o legraci podělit s okolím, tímhle činem si u nás navíc Aerox vydobyl respekt.

Vzhledem ke kratičkému rozvoru a malým kolečkům je Aerox docela drncátko, nicméně je cítit, že ty tlumiče opravdu fungují. Aerox nikam neskáče a působí hodně jistě, když s ním někam vletíte příliš optimisticky, je velká naděje, že také v pohodě vyletíte ven. Což je k nezaplacení, jako u každé jiné padesátky si totiž ani zde nemůžete dovolit zbytečně ubírat plyn.
A to tak, že vůbec. Přestože jde o dvoutakt, je akcelerace ohavně euro-plynulá. Je to padesátka, takže jsem samozřejmě nečekal raketu, ale že nebude mít odšťuch opravdu vůbec nikde? Dáte plyn, motor se trochu vytočí, rozjezdová spojka sepne, motůrek bzučí, na parádní nové LCD přístrojovce naskakují číslice, ale vy máte dojem, že se vlastně vůbec nic neděje. Je to tak lineární, že elektromotory zkratují závistí.…

Celý test a další Honzisovy dojmy najdete v ČMN 02/2014 dne 23. ledna.


Diskuze k článku


Další články z archivu

  • <span style="color: red">ČMN 2008: </span>Nejmenší z&nbsp;rodu
  • <span style="color: red">ČMN 2008: </span>2 x&nbsp;Fun
  • <span style="color: red">ČMN 2007: </span>Spaghetti Western

Nepřehlédni na MotoLife

  • Jak na baterie po zimě
  • Sdílené elektrické skútry BeRider brzy odstartují i v Brně
  • Motocyklem roku 2020 se stala Honda Africa Twin Adventure Sports
  • MOTOSALON 2020 - první fotky z výstavy
  • Motorbike 3/2020

Vítejte na MotoLife

Hledáme motorkáře, kteří nám pomohou dostat MotoLife na špičku!

MotoLife je nový sociální motorkářský web, na kterém se můžeš podílet i ty!

Na MotoLife patří reklamní prostor všem, kteří jeho obsah tvoří.

Podmínkou účasti na projektu MotoLife je dodržování pravidel tohoto webu.

Pojďme společně do toho...

  1. Přihlas se, založ si svůj profil.
  2. Pochlub se svýma motorkama, přidej fotky z cest.
  3. Přidávej příspěvky, články, názory, blogy, fotky nebo stránky.
  4. Získávej fanoušky, rozšiřuj okruh přátel, komunikuj s dalšími motorkáři.
  5. Sděl tvůrcům MotoLife jak web zlepšit.

Pravidla webu

  • Obsah webu může tvořit kdokoliv, kdo chce být jeho součástí a respektuje pravidla.
  • Veškeré příspěvky, články a fotky smějí být pouze o motorkách a dění okolo motorek.
  • Reklamní prostor patří těm, kteří zde publikují, a slouží i jako odměna za publikovaný obsah.
  • Jednotlivé MotoLife stránky jsou plně v režiji jejich zakladatelů a správců, a provozovatel webu nenese zodpovědnost za obsah.
  • MotoLife stránky, články, příspěvky i fotografie mohou být privátního i komerčního charakteru.
  • MotoLife osobní profily jsou výhradně privátního charakteru a nemely by obsahovat komerční obsah!
  • Publikovaný obsah nesmí jakkoliv porušovat práva třetích stan nebo jiné osoby a jejich zájmy.
  • Obsah nesmí obsahovat vulgární slova, sexuální tématiku, nabídky půjček, hazard, politiku a pod.
  • Obsah nesmí ani obsahovat odkazy na stránky se zakázanou tématikou.
  • V případě porušování pravidel může být profil, stránka i příspěvky zablokovány nebo odstraněny.
  • Pravidla mohou být průběžně doplňována nebo měněna.

Pište na , nebo využijte chat na stránce MotoLife.

Nově na MotoLife