PRVNÍ JÍZDA: Ducati Multistrada 1200 Enduro

vydáno 21. 3. 2016, text David M. Bodlák, foto Ducati Crew, DMB

Ducati se vrhla do terénu, teď už opravdu!

Zapomeňte na pojem enduro u dosavadního modelu Multistrada/S, který Ducati nabízí od roku 2010. Tyto stroje měly sice od začátku ve své bohaté elektronické výbavě off-roadový režim, ovšem podle nás se to nedalo brát nikdy vážně. Až zbrusu nová Multistrada 1200 Enduro, představená minulý podzim, je motorka schopná opravdové jízdy v terénu, což neberte jako nadsázku, ale jako holý fakt. O víkendu jsme se o tom přesvědčili na vlastní kůži na jihu Sardinie, kde jsme v sedlech těchto strojů absolvovali náročné testování!

Dopolední off-roadový test sestával z 75km trasy po cestách necestách a většinu času jsme strávili ve stupačkách. Písek, kamení, bláto, louže dlouhé několik metrů a hluboké kolikrát až po motor, prudké výjezdy a sjezdy se 180° serpentinami, tohle byla náročná zkouška jak pro motorky, tak i pro jezdce. A právě proto si troufneme s čistým svědomím říci, že nová Multistrada Enduro je skutečným endurem. Však si na ní boloňští vývojáři a testovací jezdci dali hodně záležet a i když částečně vychází z verze S, ta motorka je ve finále o dost jiná.

Zůstaly veškeré vychytávky, jako zatáčecí ABS, LEDky s přisvěcováním do zatáček, kontrola trakce, wheelie control, tempomat, TFT displej, multimediální systém, bezklíčkové zapalování i 160koňová Testastretta s proměnlivým časováním sacích a výfukových ventilů (DVT), ovšem MTS Enduro dostala dalších 266 nových nebo totálně přepracovaných dílů, odladěných pro použití v extrémních podmínkách včetně opravdové off-roadové ergonomie.

Hliníková kola byla nahrazena vyplétanými bezdušovými ráfky s devatenáctkou vpředu, elektronický semiaktivní podvozek Sachs se systémem DSS (Ducati Skyhook Suspension) prošel další evolucí a navíc dostal o 30 mm vyšší zdvihy (nyní 200 mm), světlá výška narostla o 31 mm (nyní 205 mm), radikálně se měnila geometrie, je zde novinka v podobě asistenta rozjezdu do kopce (Vehicle Hold Control – VHC)...

Motorka má v základu centrální stojan, masivní hliníkový kryt motoru a hliníkové boky nádrže, stupačky jsou ocelové a po sundání gumy plní v terénu svojí funkci znamenitě. Přepracováním prošla koncovka výfuku (je menší a výš) a kromě dalších věcí je doslova nepřehlédnutelná masivní dvouramenná kyvka, která toho snese opravdu moc.

Za příplatek si můžete Multistradu 1200 Enduro dovybavit ze čtyř doplňkových programů – Touring, Enduro, Sport a Urban pack, přičemž jednotlivé díly by měly jít dokoupit samostatně. Nejlepší je na tom ovšem skutečnost, že při vývoji se na řadě doplňků spolupracovalo s firmou Touratech, takže by to mělo opravdu fungovat!

Z Multistrady je nyní maxi enduro tourer s 30litrovou nádrží a dojezdem hodně přes 400 km, a jak je tahle motorka schopná v terénu, je stále hodně schopná i na asfaltu. Stačí jen silničnější obutí, odkliknutí programu Sport a vhodné naladění podvozku přes bohaté menu a rázem máte opravdický superbike, na kterém ale vzhledem k pohodlí nemusíte ani trochu trpět!

O tom, jak to celé probíhalo, jak mi aerolinky ztratily kufr, a hlavně, čím nás nová Multoška překvapila a čím bychom ji ještě vylepšili, se dočtete v ČMN 8, které vyjdou 14. dubna.



Diskuze k článku

Pítrs 21. 3. 2016
Tak to mě zajímá, Ducati zatím uměla akorát superbiky!

Beast1186 21. 3. 2016
Pěkné fotky a velice zajímavý stroj. Díky

YOSH_BOY 21. 3. 2016
Až nečekaný překvapení co to dokáže :-) Fota krásný, krajiná krásná :-)

Pípa 22. 3. 2016
Vypadá to jak parádní motorkářský sen, kdo by tohle nechtěl zažít. Scenérie úžasná, motorka dle popisu fakt maká, co víc si přát. Že by výrobci začali skutečně poslouchat po čem zákazníci touží?

DMB 22. 3. 2016
Část Sardínie, kde jsme jezdili, byla opravdu pohádková, a jsem rád, že jsem to mohl zažít v sedle takového stroje. Ducati opravdu překvapila, a to nejen mě! :-)

Další iČMN články

  • <span style="color: red">ČMN 2008: </span>Nejmenší z&nbsp;rodu
  • <span style="color: red">ČMN 2008: </span>2 x&nbsp;Fun
  • <span style="color: red">ČMN 2007: </span>Spaghetti Western

Články na MotoLife

  • Motorbike 11/2022
  • Výměna olejového filtru motorky
  • Motorbike 10/2022
  • Motorbike 9/2022
  • Motorbike 7-8/2022

Příspěvky motorkářů

Magazín Motoroute
před 2 dny v 15:57
Nová Honda CL500 se nese v duchu bohatého retro stylu inspirovaného modely řady CL z let šedesátých a sedmdesátých.
Magazín Motoroute
před 8 dny v 19:41
CFMOTO odhalila na EICMA 2022 nové modely
Časopis Motorbike
6. listopadu
😍 Motorbike 11/2022 😍
Pomalu se chystáme na italskou výstavu EICMA, ale ještě předtím jsme si pořádně mákli na letošním předposledním vydání Motorbike 😎. Najdete v něm tradičně nejen slušnou dávku testů motorek, skútrů a čtyřkolek, ale krom dalšího třeba i reportáže ze závodů či dalších akcí, vonících benzínem. Prostě vše, o čem má správný motorkářský časopis být.
A věříme, že se vám i listopadový Motorbike (opět rozšířený na 124 stran) bude líbit! 😈
Více na www.motolife.cz/.../motorbike-11-2022-motorbike-45f4
Všechny příspěvky ...