KTM 990 SM T dostalo ABS - FOTOGALERIE
vydáno 9. 2. 2011, text Honzis, foto KTM
Rakušané hlásí, že mají nejlepší ABS na trhu. Byli jsme ho otestovat ve Španělsku!
Esemtéčko je pro KTM něco jako poklad - po svém uvedení na trh před dvěma roky se okamžitě stalo nejprodávanějším silničním modelem značky a hlavně přitáhlo úplně nové zákazníky. Bylo by jich i víc, ale mnozí sáhli po konkurenci kvůli drobnosti - KTM nenabízela u svého sportovně cestovního stroje protiblokovací brzdový systém. A na ten si, minimálně v západní Evropě, už hodně řidičů zvyklo. Rakušané na něm ale celou dobu intenzivně makali, protože nechtěli přijít s něčím polovičatým, ale naopak se špičkovým systémem, nejlepším ABS na trhu. Nyní je hotové a podle našich poznatků funguje opravdu znamenitě. Počasí ve Španělsku bylo silně proměnlivé, od pěti stupňů a mlhy přes ukrutný lijavec po nebe bez mráčků a osmnáct ve stínu, a to prosím během jediného dne! ABS jsme tedy otestovali opravdu za všech podmínek. Více informací se dočtete v obsáhlém testu, který vychází v ČMN 6/2011 ve čtvrtek 10. února.
Každé kolo vyšle za otáčku 48 signálů. To jest po necelých čtyřech centimetrech jízdy
ABS jde jednoduše vypnout. Stačí zmáčknout čudlík
Tahle maličká krabička velká asi jako mýdlo se jmenuje Bosch 9M+ a váží pouhých 530 gramů
Celý systém ABS přidal SM T na hmotnosti pouhopouhé jedno kilo!



New 2011: zásuvka na 12 V, spínač varovných blinkrů a kontrolka ABS
Motorka nastrojená doplňky PowerParts

Dvouválec LC8 doznal několika drobných změn, ale ne že by ho to nějak změnilo. Pořád ho poznáte i se zavázanýma očima. Je to zvíře!







Okufrovaná varianta byla v ostrých vinglech a prudkém dešti překvapivě ještě příjemnější než "holá" motorka






Ach jo, být tohle na suchu...





Příjemné španělské jaro? Spíš krutý český podzim







Tohle není trapný pokus o wheelie, ale normální situace po přidání plynu. SM T je vlastně cesťák, ale takový trochu jiný...