Petr Záruba
vydáno 20. 1. 2011
---------------------
foto: David M. Bodlák
Malaguti Phantom v limitované verzi v barvách Troye Baylisse (s číslem 21)
Vůně dvou taktů, zvuk pily, jednadvacítka na kapotě a nevídaný zájem kolemjdoucích, to je Phantom F12R Bayliss Limited Edition. A čím víc kilometrů jsem s ním najezdil, tím víc jsem zjišťoval, že tenhle skútr jezdí stejně dobře, jako vypadá.

Bayliss pro každého

Thumbnail image for http://www.motocyklovenoviny.cz/Controls/ImagerTitulka.ashx?foto=tit_2009_29.jpg
V ČMŇácké garáži testovacích strojů si ho nešlo nevšimnout. Okamžitě se k němu vrhám a trhám ho ze spárů ostatních testovaček, které ho tam určitě utiskovaly. Okoukávám ho zepředu, zezadu, zboku, znovu zepředu. Ten skútr je prostě nádherný, vyzařuje z něj obrovský sex-appeal. Být o pár let mladší :o), hned bych si ho v patnácti pořídil. Design je to, oč tu běží. Ale nejsem tady na čumendu, a tak vám povím, jak Malaguti jezdí.

Motor
Jsou padesátky, co mají dobrý rozjezd, ale brzy jim dojde dech. Čekám tedy něco podobného. Beru za plyn, motor se vytočí do nesmyslných otáček a skútr se rozjíždí rychlostí blesku, když se vožere. To počáteční vystřelení prostě není tak výrazné, i když netřeba zoufat, s jinou sadou válečků ve variátoru ten blesk určitě doženete. Ovšem jakmile se už rozjedete, pak motor ztichne a krásně plynule, a hlavně stále zatahuje. Nejvíc se mu líbí okolo 7000 ot./min, po rovině s mými 60 kily letí 80 km/h, s větrem v zádech i 90.

Silný v kramflecích
Při jízdě po rovině jsem pořád přemýšlel, kde je ten duch Troye Baylisse schovaný. Přemýšlím, asi tak při devadesátce, a najednou zatáčka. Ups! Brzdím, a jakmile sáhnu po brzdách, je mi to jasné. Brzdy. Tak ostré, že i já jako závodník z nich mám respekt. Úžasné. Je to tak návykové, že chudák skútr pak dojížděl na každých světlech po předním. Ale to jsme byli teprve v nájezdu do zatáčky, teď přijde samotný průjezd. A zase: koho by Malaguti s číslem 21 nedostala brzdami, toho dostane v zatáčkách. Gumy se zaříznou do asfaltu, v půlce zatáčky zjistíte, že jste na limitech svých, ale ne na limitech skútru. Bože, to je paráda, pusťte mě na trať, prosím!

Prsa na zádech
Malaguti Phantom F12R má poměrně krátké sedlo, takže spolujezdec se za vámi docela mačká. Ale pokud povezete slečnu, a tu povezete určitě, je to spíše k užitku…
Pod sedlo se vejde otevřená helma, integrálka ovšem ne. I přesto je podsedlový prostor docela velký. F12R nemá přepínání dálkovek a potkávaček, ale xenony v noci svítí v pohodě.

Malaguti F12R Bayliss Limited Edition je libůstka, která vzbudí pozornost mladých a těch, kteří mají blízko k závodění. Tolik zábavy a hravosti nabízí málokterý skútr. A což teprv, kdyby v něm byla stopětadvacítka!


Diskuze k článku


Další články z archivu

  • <span style="color: red">ČMN 2008: </span>Nejmenší z&nbsp;rodu
  • <span style="color: red">ČMN 2008: </span>2 x&nbsp;Fun
  • <span style="color: red">ČMN 2007: </span>Spaghetti Western

Nepřehlédni na MotoLife

  • Jak na baterie po zimě
  • Sdílené elektrické skútry BeRider brzy odstartují i v Brně
  • Motocyklem roku 2020 se stala Honda Africa Twin Adventure Sports
  • MOTOSALON 2020 - první fotky z výstavy
  • Motorbike 3/2020

Vítejte na MotoLife

Hledáme motorkáře, kteří nám pomohou dostat MotoLife na špičku!

MotoLife je nový sociální motorkářský web, na kterém se můžeš podílet i ty!

Na MotoLife patří reklamní prostor všem, kteří jeho obsah tvoří.

Podmínkou účasti na projektu MotoLife je dodržování pravidel tohoto webu.

Pojďme společně do toho...

  1. Přihlas se, založ si svůj profil.
  2. Pochlub se svýma motorkama, přidej fotky z cest.
  3. Přidávej příspěvky, články, názory, blogy, fotky nebo stránky.
  4. Získávej fanoušky, rozšiřuj okruh přátel, komunikuj s dalšími motorkáři.
  5. Sděl tvůrcům MotoLife jak web zlepšit.

Pravidla webu

  • Obsah webu může tvořit kdokoliv, kdo chce být jeho součástí a respektuje pravidla.
  • Veškeré příspěvky, články a fotky smějí být pouze o motorkách a dění okolo motorek.
  • Reklamní prostor patří těm, kteří zde publikují, a slouží i jako odměna za publikovaný obsah.
  • Jednotlivé MotoLife stránky jsou plně v režiji jejich zakladatelů a správců, a provozovatel webu nenese zodpovědnost za obsah.
  • MotoLife stránky, články, příspěvky i fotografie mohou být privátního i komerčního charakteru.
  • MotoLife osobní profily jsou výhradně privátního charakteru a nemely by obsahovat komerční obsah!
  • Publikovaný obsah nesmí jakkoliv porušovat práva třetích stan nebo jiné osoby a jejich zájmy.
  • Obsah nesmí obsahovat vulgární slova, sexuální tématiku, nabídky půjček, hazard, politiku a pod.
  • Obsah nesmí ani obsahovat odkazy na stránky se zakázanou tématikou.
  • V případě porušování pravidel může být profil, stránka i příspěvky zablokovány nebo odstraněny.
  • Pravidla mohou být průběžně doplňována nebo měněna.

Pište na , nebo využijte chat na stránce MotoLife.

Nově na MotoLife