Korejská kometa Hyosung GT 650 Comet

vydáno 7. 8. 2007, text Radek

Hyosung je zavedená stabilní firmu, motocykly vyrábí od roku 1978 a k letošnímu roku prodala již přes 2 miliony motorek. Společnost je neoficiálně spřízněna se Suzuki Motors Japan, a i když ani jedna z firem neupřesňuje, o jaký druh partnerství se jedná, můžeme se domnívat, že spolupracují...

Hyosung je zavedená stabilní firmu, motocykly vyrábí od roku 1978 a k letošnímu roku prodala již přes 2 miliony motorek.

Společnost je neoficiálně spřízněna se Suzuki Motors Japan, a i když ani jedna z firem neupřesňuje, o jaký druh partnerství se jedná, můžeme se domnívat, že spolupracují zejména v oblasti výzkumu, vývoje a logistiky náhradních dílů.

Motocykl Hyosung GT 650 je vnímán jako okopírované esvéčko let 1999 - 2002, při podrobném zkoumání je však zřejmé, že se liší v mnoha prvcích - odlišné převodové stupně, množství oleje, válce atd. Je to tak, motocykl je natolik odlišný, že se jedná o úplně novou motorku.

Motor je vodou chlazený DOHC, čtyřválcový 90stupňový V-twin s elektronickým zapalováním a párem 39mm karburátorů. Výkon 66,72 koní je jen o čtyři koníky horší než u posledně testovaného modelu SV 650S. Kvalitní motor je namontován do šasi, které nevypadá úplně skvěle, nicméně je funkční a svou práci odvádí dobře.

Přední odpružení nemá možnost nastavení předpětí pružiny. Hliníková kola jsou osazena radiálními pneumatikami Bridgestone BT-56, o rozměrech 120/70-17 ve předu a 160/60-17 vzadu. Rozvor kol je 149 cm a váha 215 kg.

Ve skutečnosti se Hyosung tváří jako standardní motocykl. Levně působí zejména stupačky a brzdy vyrobené firmou TCIC ("Tae Chul Industrial Co."). Také logo vypadá příliš průmyslově, naopak barevné provedení a povrchy působí decentně. Při jízdě se motorka chová vzorně, sedlo je dostatečně pevné, stupačky posazeny správně, Hyosung se jeví být stabilním motocyklem.

Motor startuje perfektně, k dokonalému výkonu budete potřebovat seřízení karburátorů. Zajímavé je doporučení firmy, že ke správnému chodu motocyklu je třeba seřizovat ventily každých 10 000 km.

Omezujícími faktory jsou pomalá odezva plynu, slabé brzdy, modelově staré pneumatiky. Kontrolka stavu benzínu se rozsvítí, když je nádrž vyprázdněna přesně do poloviny.

Mezi jeho největší výhody patří kromě nízké ceny stabilita a odpovídající výkon a vzhled dospělého motocyklu.



Další iČMN články

  • <span style="color: red">ČMN 2008: </span>Nejmenší z&nbsp;rodu
  • <span style="color: red">ČMN 2008: </span>2 x&nbsp;Fun
  • <span style="color: red">ČMN 2007: </span>Spaghetti Western

Články na MotoLife

  • Motorbike 3/2024
  • Motorbike 1-2/2024
  • Motorbike Katalog motocyklů, skútrů a čtyřkolek 2024
  • Motorbike 12/2023
  • Masarykův okruh poprvé hostil enduro závody. Úspěšnou premiéru si nenechalo ujít 260 jezdců

Příspěvky motorkářů

Moto.cz
14. února
Silniční závody motocyklů v Československu v roce 1957 - Kompletní výsledky a popis sezóny na webu 🥰 ❤️ 🏍
MotoRoute
2. února
MotoRoute 1/2024 - vychází 7. února 👈
Všechny příspěvky ...