Ducati Hyperstrada: Pod toskánským sluncem

vydáno 29. 5. 2013, text Honzis, foto Milagro

Na tenhle možná poněkud jednoduchý americko-italský slaďák jsem si nemohl nevzpomenout: nádherné prostředí, nestkutečně chutné jídlo, příjemní lidé, a jako návdavkem motorka. Velice příjemná motorka...

Co je tahle novinka od Ducati zač, to se dá poznat už podle toho jména: Hyperstrada, to je kombinace Hypermotarda a Multistrady, a to v tom stylu, že z Hypermotarda je hardware a z Multošky idea prémiového sportovně cestovního stroje na vyšších nohách. Na první pohled vypadá Hyperstrada jako Hypermotard nastrojený cestovními cajky, ale věřte, že při jízdě se chová do značné míry odlišně. Hypermotard je totiž, navzdory jemnému motoru, neporovnatelnému se starým vzducháčem Desmodue, pořád takový chuligán, ponoukající vás do blbin. Hyperstrada ne. Umí blbnout, když ji požádáte, a po pár kilometrech v sedle člověk nabude dojmu, že udělá, ať ji požádáte o cokoli.

Oproti velké Multistradě, která vzhledem ke svému ďábelskému 150koňovému motoru prostě musí být postavena jako velká robustní motorka, se totiž malá Hyperstrada cítí daleko lépe ve městě (tam je díky základu v Hypermotardu docela ve svém živlu), ale její nadšení neutuchá ani na zakroucených silničkách a když na to přijde, neztratí se ani na dálnici. Snad akorát terén v jejím repertoáru nenajdete, ačkoli tohle je tvrzení zástupců Ducati, já bych po šotolinových cestách daleko radši jezdil na lehkonohé Hyperstradě než na Multošce, vážící o 30 kilo víc.

Změn proti Hypermotardu není mnoho, ale týkají se důležitých oblastí. Řídítka šla vzhůru o 20 mm, což dává ještě vzpřímenější posaz, sedlo je jiné a pochopitelně pohodlnější, a to i pro spolujezdce, jenž má k dispozici robustní madla. Samozřejmostí je štítek nad předním světlem, sice nenastavitelný a na oko docela úzký a nízký, nicméně překvapivě funkční, a nepřehlédnutelné jsou lehké brašny z kombinace plastová skořepina/nylonový potah. Výčet praktických doplňků pokračuje ještě centrálním stojanem nebo dvojicí 12voltových zásuvek, na kolech najdeme univerzální pneumatiky Pirelli Scorpion Trail, odpružení je komfortněji nastavené a zadní tlumič dostal ovládání předpětí hydraulicky otočným kolečkem.

A jak se nová Hyperstrada chová při jízdě? Motor tady dává možná ještě větší smysl než v Hypermotardu, tohle jemné, ale silné jádro se k tomuto druhu motocyklu neskutečně hodí, navíc skoro nic nežere. Ovladatelnost je parádní, proti Hypermotardu moc rozdílů nepoznáte, proti Multistradě je to naopak jako kolo versus tank. A rozdíl pozná i vaše peněženka, Hyperstrada je se svou cenou 12 130 euro (cca 315 tisíc našich) o sto tisíc levnější než nejzákladnější Multistrada. Další dojmy z testování se dočtete v ČMN 12/2013, které vycházejí 13. června, zatím si můžete prohlédnout bohatou fotogalerii.



Přečtěte si také

PRVNÍ TEST: Ducati Hypermotard 2013  20. 3. 2013  

Další iČMN články

  • <span style="color: red">ČMN 2008: </span>Nejmenší z&nbsp;rodu
  • <span style="color: red">ČMN 2008: </span>2 x&nbsp;Fun
  • <span style="color: red">ČMN 2007: </span>Spaghetti Western

Články na MotoLife

  • Motorbike 6/2022
  • Motorbike 5/2022
  • Motorbike 4/2022
  • Motorbike 3/2022
  • Šeri testuje - Ducati Monster 1100 EVO – Dlouhodobý test

Příspěvky motorkářů

Magazín Motoroute
16. června v 21:10
Indian Motorcycle představuje FTR Stealth Grey, první tovární edici speciálně navrženou pro mezinárodní trhy.
Časopis Motorbike
16. června v 21:02
Haloooo, na stáncích a pumpách už je další číslo Motorbike časáku! 🏁
Víc na www.motolife.cz/.../motorbike-6-2022-motorbike-45ed
Bikes.cz
14. června
Soužití motorkářů s řidiči aut je někdy vypjaté.
Všechny příspěvky ...