Ducati Hyperstrada: Pod toskánským sluncem

vydáno 29. 5. 2013, text Honzis, foto Milagro

Na tenhle možná poněkud jednoduchý americko-italský slaďák jsem si nemohl nevzpomenout: nádherné prostředí, nestkutečně chutné jídlo, příjemní lidé, a jako návdavkem motorka. Velice příjemná motorka...

Co je tahle novinka od Ducati zač, to se dá poznat už podle toho jména: Hyperstrada, to je kombinace Hypermotarda a Multistrady, a to v tom stylu, že z Hypermotarda je hardware a z Multošky idea prémiového sportovně cestovního stroje na vyšších nohách. Na první pohled vypadá Hyperstrada jako Hypermotard nastrojený cestovními cajky, ale věřte, že při jízdě se chová do značné míry odlišně. Hypermotard je totiž, navzdory jemnému motoru, neporovnatelnému se starým vzducháčem Desmodue, pořád takový chuligán, ponoukající vás do blbin. Hyperstrada ne. Umí blbnout, když ji požádáte, a po pár kilometrech v sedle člověk nabude dojmu, že udělá, ať ji požádáte o cokoli.

Oproti velké Multistradě, která vzhledem ke svému ďábelskému 150koňovému motoru prostě musí být postavena jako velká robustní motorka, se totiž malá Hyperstrada cítí daleko lépe ve městě (tam je díky základu v Hypermotardu docela ve svém živlu), ale její nadšení neutuchá ani na zakroucených silničkách a když na to přijde, neztratí se ani na dálnici. Snad akorát terén v jejím repertoáru nenajdete, ačkoli tohle je tvrzení zástupců Ducati, já bych po šotolinových cestách daleko radši jezdil na lehkonohé Hyperstradě než na Multošce, vážící o 30 kilo víc.

Změn proti Hypermotardu není mnoho, ale týkají se důležitých oblastí. Řídítka šla vzhůru o 20 mm, což dává ještě vzpřímenější posaz, sedlo je jiné a pochopitelně pohodlnější, a to i pro spolujezdce, jenž má k dispozici robustní madla. Samozřejmostí je štítek nad předním světlem, sice nenastavitelný a na oko docela úzký a nízký, nicméně překvapivě funkční, a nepřehlédnutelné jsou lehké brašny z kombinace plastová skořepina/nylonový potah. Výčet praktických doplňků pokračuje ještě centrálním stojanem nebo dvojicí 12voltových zásuvek, na kolech najdeme univerzální pneumatiky Pirelli Scorpion Trail, odpružení je komfortněji nastavené a zadní tlumič dostal ovládání předpětí hydraulicky otočným kolečkem.

A jak se nová Hyperstrada chová při jízdě? Motor tady dává možná ještě větší smysl než v Hypermotardu, tohle jemné, ale silné jádro se k tomuto druhu motocyklu neskutečně hodí, navíc skoro nic nežere. Ovladatelnost je parádní, proti Hypermotardu moc rozdílů nepoznáte, proti Multistradě je to naopak jako kolo versus tank. A rozdíl pozná i vaše peněženka, Hyperstrada je se svou cenou 12 130 euro (cca 315 tisíc našich) o sto tisíc levnější než nejzákladnější Multistrada. Další dojmy z testování se dočtete v ČMN 12/2013, které vycházejí 13. června, zatím si můžete prohlédnout bohatou fotogalerii.



Přečtěte si také

PRVNÍ TEST: Ducati Hypermotard 2013  20. 3. 2013  

Další iČMN články

  • <span style="color: red">ČMN 2008: </span>Nejmenší z&nbsp;rodu
  • <span style="color: red">ČMN 2008: </span>2 x&nbsp;Fun
  • <span style="color: red">ČMN 2007: </span>Spaghetti Western

Články na MotoLife

  • Vojtech Ďuriš
  • Zabudnuté tímy MotoGP – Aspar Racing Team
  • Motorbike 4/2021
  • Zabudnuté tímy MotoGP – Konica Minolta Honda
  • Vychází časopis Drž stopu

Vítej na MotoLife❗️

Podílej se na tvorbě nového sociálního motorkářského webu!

Podmínkou je pouze respektování pravidel tohoto webu.

Začít můžeš už teď »
  1. Založ si jednoduše svůj osobní profil.
  2. Pochlub se na profilu svýma motorkama, přidej fotky z cest.
  3. Přidávej motorkářské příspěvky nebo odkazy na zajímavé motorkářské články.
  4. Publikuj články, názory, blogy, fotky....
  5. Vytvoř si prezentační stránku a ukaž motorkářům co děláš.
  6. Poraď vývojářům MotoLife jak web zlepšit.

Piš na nebo využij chat na stránce MotoLife.

Příspěvky motorkářů

Jaroslav Šíma
včera ve 21:58
Moc pěkný dárek od Světa motorů k najetí milionu mil!
Marek Lichtenberg
včera ve 23:05
0
Velký obdiv, Jardo 👍
Bikes.cz
před 3 dny ve 22:17
Nový boxer od BMW je jedním z největších a nejúchvatnějších motocyklových motorů, říká Dominik Valášek v testu BMW R18. Technická data k tomuto nevšednímu modelu najdeš v katalogu Bikes.cz:  https://www.bikes.cz/2021/bmw-r-18
Motocyklová asociace ČR
před 4 dny ve 20:33
Policie ve čtvrtek zveřejnila videozáznam ze středeční honičky na dálnici D5 u Prahy, při které přišel o život řidič motocyklu, jenž se snažil ujet hlídce najetím do protisměru. Podle nových informací bylo muži 41 let a měl zákaz řízení.
Miluju motorky
před 6 dny v 9:39
Libovečky od Durris Design už jistě znáš! Šeri položil pár otázek přímo Vojtechovi Ďurišovi, vedoucímu celého projektu! Vše najdeš v rozhovoru.

#serimotostories #milujumotorky
Všechny příspěvky ...