Motorbike 7-8/2025
vydáno včera, text Motorbike
156 stran, 14 strojů v testech – tak by se dalo stručně
definovat letní vydání Motorbike. Prostě pořádná dávka čtení na prázdniny, ve
které najdete kromě testů letošních novinek (od cestovních endur po
supersporty) i aktuální informace ze světa motosportu, reportáže z akcí,
cestopis a spoustu dalšího. Jednoduše řečeno jsme letní Motorbike našlapali
ještě víc, než obvykle – ovšem za obvyklou cenu!
Testy
Yamaha R9
Je to tady! Yamaha nám pro sezónu 2025 nadělila supersport
se skvělým tříválcem, známým především z
modelu MT-09. Po tom, co jsme přišli v roce 2021 o možnost pořízení YZF-R6 do
běžného provozu (dá se pořídit pouze bez homologace jako čistá okruhovka),
vznikla v nabídce supersportů pro silniční použití velká výkonová díra, kterou
by měla novinka zaplnit.

BMW R1300 GS Adventure
U verze Adventure se Mnichovští zřejmě inspirovali
v cyklistice tolik populárním bikepackingem. Tolik zipů a taštiček jsme na
žádné testované motorce ještě nikdy neviděli. Při pohledu na tak rozměrnou věc
jen čekáme, kdy se zezadu ozve: Do tanku v tank! Nenech se ale mýlit, už
po prvních kilometrech tě novinka přesvědčí, že třináctka se jízdně o výrazný
kus posunula. A tahle konkrétní byla navíc i s automatem!

Triumph Speed Triple 1200 RS
Lokomotivní tah velkého tříválce inženýři z Hinckley
vyhladili přepracovanou klikovou hřídelí a už proslulou přesnost šasi
vycizelovali s pomocí nejnovějšího semiaktivního tlumení od Öhlinsu třetí
generace, které bylo doposud vyhrazeno pouze pro Panigale V4 S a Fireblade SP.
Krom úprav sání a nové výfukové soustavy - It´s all, gentlemans!

Aprilia Tuareg Rally 660
Poslední roky nám výrobci motorek dělají samou radost.
Přešla doba, kdy se do snad všech cestovních endur dávaly co největší motory a
motorky byly na litých kolech. Ze světa tehdy zmizely menší objemy s odolnou
konstrukcí, endurovými rozměry kol a opravdu terénními schopnostmi. Pár let
nazpátek ale s příchodem nové Afriky a Ténéré dostala třída cestovních endur
zase nový impuls a Aprilia s modelem Touareg nemohla chybět. Letos je tu ale
ještě ostřejší verze s označením Rally a věřte, že nejde jen o obchodní
pozlátko - tahle mašina se terénu opravdu nebojí.

BMW R 12 S
Dalo se čekat, že po představení základních BMW R 12 a R 12
NineT se časem objeví i další modely na této platformě. Ten čas netrval nijak
dlouho, už pro letošek přišla německá továrna se dvěma novinkami – nejdříve s R
12 S a před pár týdny s R 12 G/S. Zvlášť R 12 S vypadá naprosto úchvatně, ale
zdaleka nejde o pouhý showbike, který si vystavíte v obýváku a budete se jím
jen kochat. Na to by ho byla škoda, tahle motorka patří na silnici!

Harley-Davidson Pan America 1250 ST
Býval králem cruiserů, ale spáchal ten nejhorší zločin –
vydal se do teritoria cestovních endur. Mnozí ho sice odmítli, přesto si naopak
rychle našel i své fanoušky. Obviněn ze zrady teď usiluje o respekt mezi
tradičními modely americké značky. Harley-Davidson, který jde proti proudu.
Lovec prodejních úspěchů. Odpadlík.

Ducati Multistrada V4S Radar
Stejný název, vzhled téměř beze změny, přesto Ducati svou vlajkovou loď mezi
cestovními endury představuje jako novinku. Ale nejde jen o markerting,
Multistrada V4 se musela přizpůsobit novým emisním normám a při té příležitosti
se jí inženýři v Itálii podívali pod kapoty a přinesli řadu nenápadných
inovací, které mají za úkol citelně pozměnit jízdní zážitek. O kolik je
nový model lepší?

CFMOTO 675SR-R & 675NK
Tříválec je fenomenální motor, má spodek dvouválce a rád se
točí jako čtyřválec, ostatně jezdí s ním i kategorie Moto2. Jak se ale
povedl v CFMOTO? Nový agregát z Hangzhou je zastavěný do dvojice
sportovních motorek, které si jsou podobné víc, než je na první pohled znát.
Jak jezdí první supersport od CFMOTO? A jak na první pohled hravý a agresivní
naháč?

Honda XL750 Transalp 2025
Nevstoupíš dvakrát do stejné řeky, praví úsloví, pocházející
od starořeckého filozofa Herakleita. Jenže v Japonsku ho zřejmě neznají (ono je
to z Řecka do Japonska přeci jen daleko), takže Honda nemá s cachtáním ve
stejném vodním toku žádný problém. Nejprve to předvedla s Africou Twin, o pár
let později s Transalpem, který pro letošek stihl již projít inovací.

Royal Enfield Classic 650
Šestsetpadesátku už Royal Enfield vyrábí docela dlouho,
poprvé ji představil v roce 2018 v modelech Interceptor a Continental
GT. V průběhu času do flotily svých nejvýkonnějších strojů přidává další,
specificky zaměřené deriváty, takže dnes už si mezi nimi vybere snad každý.
Jako s třešinkami na poměrně zabydleném dortu přišel pro letošek
s Bear 650 a s klasikou, která se nejmenuje nijak jinak, než „Classic
650“. Víc klasické to zkrátka už být nemůže.

Honda GB350S vs. Kawasaki Meguro S1
Jejich revírem je město, jejich tempo je poklidné, jejich
protivníci jsou cyklisté a skútraři. Malorážky od Hondy a Kawasaki slouží ve
dne i v noci, jejich úkolem je nás bavit. Ovšem jinak, než zběsilé stroje z
Kobry 11.

Honda PCX DX
Jestli se o něčem dá říct, že je bestsellerem, je to právě
Honda PCX. Nevěříte? Tak klidně věřte, protože právě tento spíš nenápadný skútr
zajišťuje značce, alespoň u nás, již léta prvenství v prodejích. A to nejen v
kategorii skútrů, ale motorových jednostopých vozidel obecně. Pro sezónu 2025
je tu jeho notně vylepšená verze DX, neboli De Luxe.

Výčet testovaných strojů máme za sebou, co najdete v
aktuálním Motorbike dál? V „Kultu“ jsme se podívali na legendární Yamahu YZF
600R Thundercat, cestopis vás, jak doufáme, bude inspirovat k cestě do Řecka. V
rámci reportáží vás seznámíme s novými čtyřkolkami na českém trhu (jedná se o
značku Benda) a prozradíme vám, jaké motoškoly pořádá Masarykův okruh.




Pořádně obsáhla je i sportovní sekce. Krom informací z
MotoGP ( kde krom standardní reportáže ze závodů najdete i úvahu o současné
kauze jezdce Aprilie Jorge Martina), WSBK, MXGP a speedwaye jsme do ní zařadili
i reporty z letošní Isle of Man TT, nejtěžších roadracingových závodů světa a
byli jsme se podívat i na Erzbergrodeu, což je pro změnu nejtěžší světový závod
v hard enduru.
Ani letní vydání nepostrádá aktuality, toolbox či redakční
testy výstroje...přejeme příjemné čtení a hlavně krásné léto!




Motorbike 7/8/2025
vychází ve čtvrtek 3.7. 2025 a připomínáme, že na https://www.send.cz/casopis/1294/motorbike lze aktuální i starší vydání časopisu
Motorbike objednat pohodlně a bezpečně až do schránky za stejnou cenu jako
kdekoliv na stánku!
Plná, nijak neomezená verze Motorbike je k dispozici samozřejmě i v
elektronické podobě a to na
https://www.digiport.cz/vydani/floowie/924-motorbike.




Výhodné tištěné předplatné je možné objednat přímo zde nebo prostřednictvím
e-mailu: send@send.cz. Neuteče vám tak už žádné číslo Motorbike.
Více informací na: http://www.motorbike-czech.cz nebo na https://www.facebook.com/casopismotorbike/.
Najdete nás i na Instagramu – @motorbikemagazin

