Motorbike 10/2025

vydáno dnes 18:17, text Motorbike

Dny se pomalu krátí, večery začínají být dlouhé a aby nebyly zároveň nudné, připravili jsme pro vás další vydání časopisu Motorbike. Tradičně v něm najdete spoustu testů napříč téměř všemi kategoriemi motorek, stejně tradičně i pořádnou dávku informací z motosportu a mnoho dalšího. Doufáme, že se vám i tentokrát bude Motorbike líbit!

Testy

Suzuki GSX-8TT

Trochu překvapivě, ještě před letošním veletrhem EICMA, představila Suzuki své dvě novinky, klasické nakedy GSX-8T a GSX-8TT. I když možná by se dalo mluvit jen o novince jedné, neboť rozdíl mezi oběma modely je minimální. Jaké obě motorky jsou jsme vyrazili vyzkoušet v polovině září kousek za Prahu.

Ducati Panigale V2 S

V Borgo Panigale přivedli na svět zcela nový model dvouválcového supersportu. V našem případě jde o dražší variantu Panigale V2 S na podvozku Öhlins. Hmotnost tohoto stroje je o pořádných 17 kg nižší, než u předchůdce, nesnížila se ovšem jen hmotnost, ale také výkon, který je o nemalých 35 koní menší. Je to krok správným směrem?


BMW R 1300 RT

„Tyhle si objednalo město Barcelona, stroje vzadu jdou švýcarské policii a tamty pak do zámoří,“ pojmenovával odlišné markingy strojů průvodce výrobní linkou v berlínské čtvrti Spandau, která produkuje nová RT. Nejčastěji používaný doprovodný stroj, vlastně i bodyguard celé řady státníků, v předchozích letech doslova vymýtil všechnu přímou konkurenci a aktuálně přichází v úplně nové generaci.

 

Kawasaki Versys 1100 SE

Když něco děláte dobře, není moc důvodů to příliš měnit. Proč taky předělávat něco, co funguje? Tak přesně takové myšlenky se nejspíš honily hlavami vedoucích pracovníků vývoje v Kawasaki, když dostali za úkol omladit svého populárního cesťáku. Ten pro letošní rok přichází s označením 1100. Úpravy se odehrály hlavně pod kapotou – samotný koncept i vzhled motorky zůstaly téměř beze změn. Po prvních kilometrech v sedle nového Versyse ale asi chápu, proč tomu tak je…

 

Indian Chieftain Power Plus Limited

Přestože Indian zabrousil před lety s modelem FTR i do kategorie rychlých nakedů, hlavním sortimentem jsou u něj customy a cestovní stroje. V cesťácích má dokonce tři řady, Bagger, Touring a Elite. A právě do té první, tedy Bagger, jsme sáhli po naší testovačce, Indianu Chieftain Power Plus Limited.

 

Yamaha Ténéré 700 Rally

Tenerka je jednou z nejúspěšnějších motorek posledních let. Yamaha ale nesmí usnout na vavřínech a proto pro letošek přišlo dvouválcové enduro znovu v několika verzích a jednou z nich je i varianta Rally. To by ale nebyla žádná novinka, mnohem zajímavější je to, co u ní Yamaha vymyslela s technikou.

 

Honda NC750X DCT

Jak se teď pořád mluví o tom, že nás pohlcuje elektromobilita a emisní normy, tak musím v první řadě říct, že nás především pohlcují automatizované převodovky. Samozřejmě že je možné si NC750X pořídit v manuálu, ale podle statistik je podíl prodaných automatů v téhle modelové řadě bezmála 60 %. Honda u NC750X k letošnímu roku uvádí 106 tisíc prodaných kusů, čili přes šedesát tisíc s DCT. To je zatraceně hodně a mě samotnou zajímá proč.

 

Royal Enfield Classic 350

Klasické motorky mají ve světě dvou kol výjimečnou pozici. U ostatních kategorií nás zajímají především měřitelné vlastnosti, třeba u sportovních motocyklů je zřejmě nejdůležitější výkon a hmotnost, potažmo elektronika, u cestovních strojů komfort a výbava, u offroadů zkoumáme dráhy tlumení a světlou výšku. Ovšem u klasiků je to trochu jinak, vše výš vyjmenované je většinou až na druhé koleji. Hlavní je, jak se nám líbí.



 KTM 390 Enduro R

KTM je synonymem především pro endura a offroadové speciály a i když má v portfoliu celou škálu ostrých EXC modelů, v „civilnějším“ segmentu střední třídy dlouho chyběl stroj, který by dokázal nabídnout dobrodružný charakter a přitom zůstal dostupný i jezdcům bez profesionálních ambicí. Novinka KTM 390 Enduro R navazuje na filozofii úspěšné 690, jen ji překlápí do lehčí a dostupnější kubatury – v podstatě jde o stroj, který má ambici stát se vstupní branou do opravdového adventure endura.

Kult - KTM 390 Duke a spol.

Model Duke se stal pro značku KTM přelomovým hned několikrát. Poprvé v roce 1994, kdy byl prvním modelem továrny, určeným na asfalt, dále můžeme zmínit Superduke, který byl první silniční víceválcovou silniční mašinou rakouské značky a v roce 2010 přišel Duke jako nahatá stopětadvacítka. Té se v roce 2011 prodalo jen v Evropě deset tisíc kusů a protože s jídlem roste chuť, osadila KTM malého „vévodu“ posléze dvoustovkou a následně nově vyvinutým motorem 390. A narodila se hračka, jakou svět neviděl.

Do sekce testů patří ještě čtyřkolka GOES Terrox 1000, kterou jsme si (coby horkou novinku) vyzkoušeli v Rakousku a teď už se zaměříme na sport. Samozřejmě se v téhle části věnujeme finišujícím sériím MotoGP, WSBK a MXGP, máme pro vás ale i aktuální informace z ploché dráhy a náš spolupracovník Honza Sunek připravil i exkluzivní reportáž z dragsterového Nitrolympxu 2025.



Co dál? Tak třeba rozhovor s Filipem Salačem, reporty z Honda Festu a ze 6. srazu CFMOTO, soutěž, toolbox, aktuality atd.atd. To vše opět na 124 stranách!

Motorbike 10/2025 vychází ve čtvrtek 2.10.2025 a připomínáme, že na https://www.send.cz/casopis/1294/motorbike lze aktuální i starší vydání časopisu Motorbike objednat pohodlně a bezpečně až do schránky za stejnou cenu jako kdekoliv na stánku!

Plná, nijak neomezená verze Motorbike je k dispozici samozřejmě i v elektronické podobě a to na
https://www.digiport.cz/vydani/floowie/924-motorbike.
Výhodné tištěné předplatné je možné objednat přímo zde nebo prostřednictvím e-mailu: send@send.cz. Neuteče vám tak už žádné číslo Motorbike.
Více informací na: http://www.motorbike-czech.cz nebo na https://www.facebook.com/casopismotorbike/.
Najdete nás i na Instagramu – @motorbikemagazin



Další články z rubriky

  • Motorbike 9/2025
  • Motorbike 7-8/2025
  • Motorbike 6/2025

Kam dál

  • Motorbike 5/2025
  • Motorbike 4/2025
  • Motorbike 3/2025