PRVNÍ TEST: Ducati Hypermotard 2013

aktualizováno 20. 3. 2013, text Jan Rameš, foto Ducati

Ve Španělsku, kde si počasí svými teplotami a srážkami nezadalo s tím naším, jsme absolvovali první novinářské představení nového Hyproše. Jaký je? Jiný, a to dost.

Stará jedenáctistovka, to byl divný bajk, na tom se shodnou i jeho majitelé. Takhle zvláštní svezení jste vážně jinde nemohli zažít. Naprosto úchvatný design, starý dvouventilový a brutálně zatahující motor, naháčovská ergonomie s nečekaně nízkými řídítky, která vyžadovala hodně zvyku, a při řízení pocit jako v Karose – přední kolo kdesi pod vámi. Ale rozhodně Hypermotard 1100 nebyl krok stranou, vždyť se ho prodalo na 26 tisíc kusů!

Těžko říci, kolik se prodá tohohle nového, co bude mít v občanském průkazu datum narození 2013 a výš. Ale tipnul bych si, že ještě víc. Nekoupí si ho určitě ti, co na starém milovali jeho bestiálnost a živočišnost, naopak dokáže přilákat spoustu těch, kteří se u předchozího modelu nemohli popasovat s faktem, že pod skvělým designem se ukrývala taková svéhlavá potvora.


Když chcete (a třeba si k tomu ještě navolíte režim Urban s nižším výkonem), máte pod sebou tak hodného beránka, že bych se ho nebál doporučit rozumnému člověku jako první bajk. Když toužíte po akci a zvolíte režim Sport s ostřejší reakcí na plyn, roztáhne se vám úsměv do rohlíku. Devadesát newtonmetrů, sto deset koní, to nejsou věru špatné hodnoty na zbrusu nový vodou chlazený motor o objemu 821 kubíků. Ale možná ještě zásadnější změnou je ergonomie. Konečně sedíte jako člověk! Řídítka výš, stupačky víc vepředu, vzdálenost sedla od řídítek o značných osm centimetrů delší. Je to tak – přirozené, pohodlné. Sedlo má vybrání pro řidiče, které je docela příjemné, bohužel vám však jasně diktuje jízdní pozici a po nějakých 140 km už mě sedinka navíc informovala, že sedátko začíná být nějaké prosezené. Možná i díky nemožnosti posunout se trochu vzad vyžaduje ostřejší jízda nutnost trochu přehodnotit své dosavadní návyky.


Chtěl by Honzis nový model do garáže? A co vy? Čtěte velký test v ČMN 6/2013, které vyjdou ve čtvrtek 21. března.

 

A hned den poté, v pátek 22. března, si budete nového Hypermotarda moci prohlédnou naživo na Ducati HyperParty v pražské Meetfactory.



Přečtěte si také

V Praze bude představen nový Hypermotard od Ducati  12. 2. 2013  
EICMA Ducati: třikrát Hyper!  13. 11. 2012  
Ducati Hyperstrada: Pod toskánským sluncem  29. 5. 2013  

Další články z archivu

  • <span style="color: red">ČMN 2008: </span>Nejmenší z&nbsp;rodu
  • <span style="color: red">ČMN 2008: </span>2 x&nbsp;Fun
  • <span style="color: red">ČMN 2007: </span>Spaghetti Western

Články na MotoLife

  • Tesi H2 - nová přeplňovaná bestie od Bimoty
  • Šeri testuje - Honda CB1000R Neo Sports Cafe
  • Velká čtyřka - jeden za všechny, všichni na baterky
  • Nová trojice modelů CB500F, CBR500R a CB500X!
  • Filip Salač nahradí zraněného Hřavu

Vítej na MotoLife❗️

Podílej se na tvorbě nového sociálního motorkářského webu!

Podmínkou je pouze respektování pravidel tohoto webu.

Začít můžeš už teď »
  1. Založ si jednoduše svůj osobní profil.
  2. Pochlub se na profilu svýma motorkama, přidej fotky z cest.
  3. Přidávej motorkářské příspěvky nebo odkazy na zajímavé motorkářské články.
  4. Publikuj články, názory, blogy, fotky....
  5. Vytvoř si prezentační stránku a ukaž motorkářům co děláš.
  6. Poraď vývojářům MotoLife jak web zlepšit.

Piš na nebo využij chat na stránce MotoLife.

Příspěvky motorkářů

Časopis Motorbike
před 3 hodinami
Milan Engel o řecké rally - "S výkonem jsem spokojený, samozřejmě by to mohlo být lepší, ale druhé místo je druhé místo..."
Magazín Motoroute
před 15 hodinami
MotoRoute 5/2020 vychází 5.10.2020 👍
Bikes.cz
před 3 dny ve 23:29
Čínský výrobce CFMoto představil o uplynulém víkendu velký cestovní motocykl schopný konkurovat "japoncům".
Bikes.cz
před 5 dny ve 22:00
Čtyřválec v Zedovi je jako turbína... Dominik Valášek protáhnul Z900 Červenohorským sedlem.
Všechny příspěvky ...