PRVNÍ TEST: Ducati Hypermotard 2013
aktualizováno 20. 3. 2013, text Jan Rameš, foto Ducati
Ve Španělsku, kde si počasí svými teplotami a srážkami nezadalo s tím naším, jsme absolvovali první novinářské představení nového Hyproše. Jaký je? Jiný, a to dost.
Stará jedenáctistovka, to byl divný bajk, na tom se shodnou i jeho majitelé. Takhle zvláštní svezení jste vážně jinde nemohli zažít. Naprosto úchvatný design, starý dvouventilový a brutálně zatahující motor, naháčovská ergonomie s nečekaně nízkými řídítky, která vyžadovala hodně zvyku, a při řízení pocit jako v Karose – přední kolo kdesi pod vámi. Ale rozhodně Hypermotard 1100 nebyl krok stranou, vždyť se ho prodalo na 26 tisíc kusů!
![](https://www.icmn.cz/photo/img_10340O4050O564398O33O7201845ONO04507O0845.jpg)
![](https://www.icmn.cz/photo/img_10340O4050O564456O33O7202585ONO04507O0845.jpg)
![](https://www.icmn.cz/photo/img_10340O4050O564514O33O7203325ONO04507O0845.jpg)
Těžko říci, kolik se prodá tohohle nového, co bude mít v občanském průkazu datum narození 2013 a výš. Ale tipnul bych si, že ještě víc. Nekoupí si ho určitě ti, co na starém milovali jeho bestiálnost a živočišnost, naopak dokáže přilákat spoustu těch, kteří se u předchozího modelu nemohli popasovat s faktem, že pod skvělým designem se ukrývala taková svéhlavá potvora.
![](https://www.icmn.cz/photo/img_32007O54000O564543O33O52191932ONO04507O0854.jpg)
Když chcete (a třeba si k tomu ještě navolíte režim Urban s nižším výkonem), máte pod sebou tak hodného beránka, že bych se ho nebál doporučit rozumnému člověku jako první bajk. Když toužíte po akci a zvolíte režim Sport s ostřejší reakcí na plyn, roztáhne se vám úsměv do rohlíku. Devadesát newtonmetrů, sto deset koní, to nejsou věru špatné hodnoty na zbrusu nový vodou chlazený motor o objemu 821 kubíků. Ale možná ještě zásadnější změnou je ergonomie. Konečně sedíte jako člověk! Řídítka výš, stupačky víc vepředu, vzdálenost sedla od řídítek o značných osm centimetrů delší. Je to tak – přirozené, pohodlné. Sedlo má vybrání pro řidiče, které je docela příjemné, bohužel vám však jasně diktuje jízdní pozici a po nějakých 140 km už mě sedinka navíc informovala, že sedátko začíná být nějaké prosezené. Možná i díky nemožnosti posunout se trochu vzad vyžaduje ostřejší jízda nutnost trochu přehodnotit své dosavadní návyky.
![](https://www.icmn.cz/photo/img_10340O54000O564601O33O43222085ONO04507O0854.jpg)
![](https://www.icmn.cz/photo/img_10340O54000O564630O33O43224305ONO04507O0854.jpg)
![](https://www.icmn.cz/photo/img_10340O54000O564659O33O43226525ONO04507O0854.jpg)
Chtěl by Honzis nový model do garáže? A co vy? Čtěte velký test v ČMN 6/2013, které vyjdou ve čtvrtek 21. března.
A hned den poté, v pátek 22. března, si budete nového Hypermotarda moci prohlédnou naživo na Ducati HyperParty v pražské Meetfactory.
![](https://www.icmn.cz/photo/img_7614O54000O564833O33O42110179ONO04507O0854.jpg)
![](https://www.icmn.cz/photo/img_7614O54000O564920O33O42116665ONO04507O0854.jpg)
![](https://www.icmn.cz/photo/img_7614O54000O564978O33O42120989ONO04507O0854.jpg)
![](https://www.icmn.cz/photo/img_7614O54000O565007O33O42123151ONO04507O0854.jpg)
![](https://www.icmn.cz/photo/img_7614O54000O565065O33O42127475ONO04507O0854.jpg)
![](https://www.icmn.cz/photo/img_7614O54000O565094O33O42129637ONO04507O0854.jpg)
![](https://www.icmn.cz/photo/img_7614O54000O565123O33O42131799ONO04507O0854.jpg)
![](https://www.icmn.cz/photo/img_7614O54000O565210O33O42138285ONO04507O0854.jpg)
![](https://www.icmn.cz/photo/img_7614O54000O565239O33O42140447ONO04507O0854.jpg)
![](https://www.icmn.cz/photo/img_7614O54000O565268O33O42142609ONO04507O0854.jpg)
![](https://www.icmn.cz/photo/img_7614O54000O565355O33O42149095ONO04507O0854.jpg)
![](https://www.icmn.cz/photo/img_7614O54000O565442O33O42155581ONO04507O0854.jpg)
![](https://www.icmn.cz/photo/img_7614O54000O565500O33O42159905ONO04507O0854.jpg)
![](https://www.icmn.cz/photo/img_7614O54000O565558O33O42164229ONO04507O0854.jpg)
![](https://www.icmn.cz/photo/img_7614O54000O565587O33O42166391ONO04507O0854.jpg)
![](https://www.icmn.cz/photo/img_7614O54000O565616O33O42168553ONO04507O0854.jpg)
![](https://www.icmn.cz/photo/img_15745O54000O565674O33O45547415ONO04507O0854.jpg)
![](https://www.icmn.cz/photo/img_15745O54000O565732O33O45552085ONO04507O0854.jpg)