PRVNÍ TEST: Ducati Hypermotard 2013

aktualizováno 20. 3. 2013, text Jan Rameš, foto Ducati

Ve Španělsku, kde si počasí svými teplotami a srážkami nezadalo s tím naším, jsme absolvovali první novinářské představení nového Hyproše. Jaký je? Jiný, a to dost.

Stará jedenáctistovka, to byl divný bajk, na tom se shodnou i jeho majitelé. Takhle zvláštní svezení jste vážně jinde nemohli zažít. Naprosto úchvatný design, starý dvouventilový a brutálně zatahující motor, naháčovská ergonomie s nečekaně nízkými řídítky, která vyžadovala hodně zvyku, a při řízení pocit jako v Karose – přední kolo kdesi pod vámi. Ale rozhodně Hypermotard 1100 nebyl krok stranou, vždyť se ho prodalo na 26 tisíc kusů!

Těžko říci, kolik se prodá tohohle nového, co bude mít v občanském průkazu datum narození 2013 a výš. Ale tipnul bych si, že ještě víc. Nekoupí si ho určitě ti, co na starém milovali jeho bestiálnost a živočišnost, naopak dokáže přilákat spoustu těch, kteří se u předchozího modelu nemohli popasovat s faktem, že pod skvělým designem se ukrývala taková svéhlavá potvora.


Když chcete (a třeba si k tomu ještě navolíte režim Urban s nižším výkonem), máte pod sebou tak hodného beránka, že bych se ho nebál doporučit rozumnému člověku jako první bajk. Když toužíte po akci a zvolíte režim Sport s ostřejší reakcí na plyn, roztáhne se vám úsměv do rohlíku. Devadesát newtonmetrů, sto deset koní, to nejsou věru špatné hodnoty na zbrusu nový vodou chlazený motor o objemu 821 kubíků. Ale možná ještě zásadnější změnou je ergonomie. Konečně sedíte jako člověk! Řídítka výš, stupačky víc vepředu, vzdálenost sedla od řídítek o značných osm centimetrů delší. Je to tak – přirozené, pohodlné. Sedlo má vybrání pro řidiče, které je docela příjemné, bohužel vám však jasně diktuje jízdní pozici a po nějakých 140 km už mě sedinka navíc informovala, že sedátko začíná být nějaké prosezené. Možná i díky nemožnosti posunout se trochu vzad vyžaduje ostřejší jízda nutnost trochu přehodnotit své dosavadní návyky.


Chtěl by Honzis nový model do garáže? A co vy? Čtěte velký test v ČMN 6/2013, které vyjdou ve čtvrtek 21. března.

 

A hned den poté, v pátek 22. března, si budete nového Hypermotarda moci prohlédnou naživo na Ducati HyperParty v pražské Meetfactory.



Přečtěte si také

V Praze bude představen nový Hypermotard od Ducati  12. 2. 2013  
EICMA Ducati: třikrát Hyper!  13. 11. 2012  
Ducati Hyperstrada: Pod toskánským sluncem  29. 5. 2013  

Další iČMN články

  • <span style="color: red">ČMN 2008: </span>Nejmenší z&nbsp;rodu
  • <span style="color: red">ČMN 2008: </span>2 x&nbsp;Fun
  • <span style="color: red">ČMN 2007: </span>Spaghetti Western

Články na MotoLife

  • Motorbike 1-2/2024
  • Motorbike Katalog motocyklů, skútrů a čtyřkolek 2024
  • Motorbike 12/2023
  • Masarykův okruh poprvé hostil enduro závody. Úspěšnou premiéru si nenechalo ujít 260 jezdců
  • Motorbike 11/2023

Příspěvky motorkářů

MotoLife
před 3 dny v 11:40
Poslední možnost zakoupit zvýhodněné vstupenky na MOTOSALON 29. 2. – 3. 3. 2024
29. února otevře brány brněnského výstaviště motorkářská akce Motosalon. A pokud se tedy na Motosalon chystáte a nemáte zakoupené vstupenky, tak do 28. února si je ještě můžete zakoupit vstupenku za zvýhodněnou cenu 300 Kč na https://etickets.bvv.cz/cs
Po tomto datu cena vzroste na 400 Kč.
Moto.cz
14. února
Silniční závody motocyklů v Československu v roce 1957 - Kompletní výsledky a popis sezóny na webu 🥰 ❤️ 🏍
MotoRoute
2. února
MotoRoute 1/2024 - vychází 7. února 👈
MotoLife
2. února
Motocykl roku 2024 - hlasování spuštěno.
Do ankety bylo nominováno celkem 49 motocyklů v šesti kategoriích. Vyhlášení výsledků ankety se uskuteční 2. března.
Všechny příspěvky ...