Motorbike 10/2025
vydáno dnes 18:17, text Motorbike
Dny se pomalu krátí, večery začínají být dlouhé a aby nebyly
zároveň nudné, připravili jsme pro vás další vydání časopisu Motorbike.
Tradičně v něm najdete spoustu testů napříč téměř všemi kategoriemi motorek,
stejně tradičně i pořádnou dávku informací z motosportu a mnoho dalšího.
Doufáme, že se vám i tentokrát bude Motorbike líbit!
Testy
Suzuki GSX-8TT
Trochu překvapivě, ještě před letošním veletrhem EICMA,
představila Suzuki své dvě novinky, klasické nakedy GSX-8T a GSX-8TT. I když
možná by se dalo mluvit jen o novince jedné, neboť rozdíl mezi oběma modely je
minimální. Jaké obě motorky jsou jsme vyrazili vyzkoušet v polovině září kousek
za Prahu.

Ducati Panigale V2 S
V Borgo Panigale přivedli na svět zcela nový model dvouválcového supersportu. V našem případě jde o dražší
variantu Panigale V2 S na podvozku Öhlins. Hmotnost tohoto stroje je o pořádných 17 kg nižší, než u předchůdce, nesnížila se ovšem jen hmotnost,
ale také výkon, který je o nemalých 35 koní menší. Je to krok správným směrem?

BMW R 1300 RT
„Tyhle si objednalo město Barcelona, stroje vzadu jdou
švýcarské policii a tamty pak do zámoří,“ pojmenovával odlišné markingy strojů
průvodce výrobní linkou v berlínské čtvrti Spandau, která produkuje nová
RT. Nejčastěji používaný doprovodný stroj, vlastně i bodyguard celé řady
státníků, v předchozích letech doslova vymýtil všechnu přímou konkurenci a
aktuálně přichází v úplně nové generaci.
Kawasaki Versys 1100 SE
Když něco děláte dobře, není moc důvodů to příliš měnit.
Proč taky předělávat něco, co funguje? Tak přesně takové myšlenky se nejspíš
honily hlavami vedoucích pracovníků vývoje v Kawasaki, když dostali za úkol
omladit svého populárního cesťáku. Ten pro letošní rok přichází s označením
1100. Úpravy se odehrály hlavně pod kapotou – samotný koncept i vzhled motorky
zůstaly téměř beze změn. Po prvních kilometrech v sedle nového Versyse ale
asi chápu, proč tomu tak je…
Indian Chieftain Power Plus Limited
Přestože Indian zabrousil před lety s modelem FTR i do
kategorie rychlých nakedů, hlavním sortimentem jsou u něj customy a cestovní
stroje. V cesťácích má dokonce tři řady, Bagger, Touring a Elite. A právě do té
první, tedy Bagger, jsme sáhli po naší testovačce, Indianu Chieftain Power Plus
Limited.
Yamaha Ténéré 700 Rally
Tenerka je jednou z nejúspěšnějších motorek posledních let.
Yamaha ale nesmí usnout na vavřínech a proto pro letošek přišlo dvouválcové
enduro znovu v několika verzích a jednou z nich je i varianta Rally. To by ale
nebyla žádná novinka, mnohem zajímavější je to, co u ní Yamaha vymyslela s
technikou.
Honda NC750X DCT
Jak se teď pořád mluví o tom, že nás pohlcuje
elektromobilita a emisní normy, tak musím v první řadě říct, že nás
především pohlcují automatizované převodovky. Samozřejmě že je možné si NC750X
pořídit v manuálu, ale podle statistik je podíl prodaných automatů
v téhle modelové řadě bezmála 60 %. Honda u NC750X k letošnímu roku
uvádí 106 tisíc prodaných kusů, čili přes šedesát tisíc s DCT. To je
zatraceně hodně a mě samotnou zajímá proč.
Royal Enfield Classic 350
Klasické motorky mají ve světě dvou kol výjimečnou pozici. U
ostatních kategorií nás zajímají především měřitelné vlastnosti, třeba u
sportovních motocyklů je zřejmě nejdůležitější výkon a hmotnost, potažmo
elektronika, u cestovních strojů komfort a výbava, u offroadů zkoumáme dráhy
tlumení a světlou výšku. Ovšem u klasiků je to trochu jinak, vše výš
vyjmenované je většinou až na druhé koleji. Hlavní je, jak se nám líbí.

KTM 390 Enduro R
KTM je synonymem především pro endura a offroadové speciály
a i když má v portfoliu celou škálu ostrých EXC modelů, v „civilnějším“
segmentu střední třídy dlouho chyběl stroj, který by dokázal nabídnout
dobrodružný charakter a přitom zůstal dostupný i jezdcům bez profesionálních
ambicí. Novinka KTM 390 Enduro R navazuje na filozofii úspěšné 690, jen ji
překlápí do lehčí a dostupnější kubatury – v podstatě jde o stroj, který má
ambici stát se vstupní branou do opravdového adventure endura.

Kult - KTM 390 Duke a spol.
Model Duke se stal pro značku KTM přelomovým hned několikrát. Poprvé v roce
1994, kdy byl prvním modelem továrny, určeným na asfalt, dále můžeme zmínit
Superduke, který byl první silniční víceválcovou silniční mašinou rakouské
značky a v roce 2010 přišel Duke jako nahatá stopětadvacítka. Té se v roce 2011
prodalo jen v Evropě deset tisíc kusů a protože s jídlem roste chuť, osadila
KTM malého „vévodu“ posléze dvoustovkou a následně nově vyvinutým motorem 390.
A narodila se hračka, jakou svět neviděl.

Do sekce testů patří ještě čtyřkolka GOES Terrox 1000,
kterou jsme si (coby horkou novinku) vyzkoušeli v Rakousku a teď už se zaměříme
na sport. Samozřejmě se v téhle části věnujeme finišujícím sériím MotoGP, WSBK
a MXGP, máme pro vás ale i aktuální informace z ploché dráhy a náš
spolupracovník Honza Sunek připravil i exkluzivní reportáž z dragsterového
Nitrolympxu 2025.




Co dál? Tak třeba rozhovor s Filipem Salačem, reporty z
Honda Festu a ze 6. srazu CFMOTO, soutěž, toolbox, aktuality atd.atd. To vše
opět na 124 stranách!




Motorbike 10/2025 vychází ve čtvrtek 2.10.2025 a
připomínáme, že na https://www.send.cz/casopis/1294/motorbike lze aktuální i
starší vydání časopisu Motorbike objednat pohodlně a bezpečně až do schránky za
stejnou cenu jako kdekoliv na stánku!


Plná, nijak neomezená verze Motorbike je k dispozici samozřejmě i v
elektronické podobě a to na
https://www.digiport.cz/vydani/floowie/924-motorbike.
Výhodné tištěné předplatné je možné objednat přímo zde nebo prostřednictvím
e-mailu: send@send.cz. Neuteče vám tak už žádné číslo Motorbike.
Více informací na: http://www.motorbike-czech.cz nebo na
https://www.facebook.com/casopismotorbike/.
Najdete nás i na Instagramu – @motorbikemagazin

